نماینده مردم رشت

مجلس شکاف های قانونی منجر به فساد اقتصادی را شناسایی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان گفت که وظیفه نمایندگان بررسی نقاط ضعف و خلاءهای قانونی است که مفسدان اقتصادی با استفاده از آنها فساد اقتصادی ایجاد می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات امروز (یکشنبه) مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان گفت که وظیفه نمایندگان بررسی نقاط ضعف و خلاءهای قانونی است که مفسدان اقتصادی با استفاده از آنها فساد اقتصادی ایجاد می‌کنند.

????? ????????? ????غلامعلی جعفرزاده  اظهار کرد: مقام معظم رهبری امروز رهنمودهای خوبی به مجموعه نمایندگان داشتند و یکی از نکات بارز این نشست، گلایه ایشان از برخورد تشریفاتی و تبلیغاتی با استراتژی‌هایی بود که ایشان در ابتدای سال مشخص می‌کنند و گفتند که به شکل اجرایی در مورد اقتصاد مقاومتی تصمیم‌گیری کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین علاوه بر اقتصاد و فرهنگ بر علم هم تاکید جالبی داشتند و گفتند که مبانی کارها باید دانش‌بنیان و علمی باشد. ایشان تنها از اقتصاد و فرهنگ نام نبردند بلکه علم را به عنوان یکی از محوری‌ترین اموری که باید سرلوحه کار مسوولان قرار گیرد، برشمردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبری همچنین در بخش فرهنگ تاکید کردند که آن فرهنگی که ما به دنبالش هستیم، فرهنگ اسلامی است و باید همه موارد را باید از زاویه اسلام نگاه کنیم.

جعفرزاده در ادامه به بخشی از اظهارات مقام معظم رهبری در مورد روحیه استکبارگریزی، مبارزه‌طلبی و مرعوب نشدن مقابل دشمن اشاره کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره نقش مجلس در مقابله با فساد نیز گفت: واقعیت این است که کسانی که ایجاد فساد اقتصادی می‌کنند از درزهای قانونی رد می‌شوند که ترس و خوفی ندارند. در واقع یک جایی از قانون درز وجود دارد و این افراد از لابه‌لای آنها وارد می‌شوند. این مجلس است که باید این شکاف‌ها را شناسایی و آنها را پر کند.

وی با اشاره به اعدام مه‌آفرید امیرخسروی متهم ردیف اول پرونده اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی خاطرنشان کرد: معلوم نیست که با این اعدام در فساد اقتصادی بسته شود. ما باید ببینیم این فرد از چه طریقی اقدام به فساد کرده و آن مسیر را اصلاح کنیم. همچنان که وقتی پلیس سارقین خودروها را دستگیر می‌کند، شیوه سرقت را از آنها جویا می‌شود و نقص‌ها را به خودروسازان منتقل می‌کند. ما هم باید همین کار را انجام دهیم و ببینیم کجای کار اشکال دارد، کدام قوانین را کم داریم و کدام قانون نتوانسته مانع فساد شود.

جعفرزاده در پایان تاکید کرد: نمایندگان باید ببینند که مفسدان اقتصادی چطور توانسته‌اند فساد را ایجاد کنند و چه ضعفی در قانون وجود داشته، تا نسبت به اصلاح این نواقص اقدام کنیم./ایسنا

Share