قضاوت یک کشیش در جام جهانی ۲۰۱۴+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تصور عموم مردم این است که کشیش‌ها افرادی از دنیا گذشته هستند و درواقع تمام وقتشان در کلیساها هستند، اما با این حال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ثابت کرده است که این باور عمومی همواره صحیح نیست، در مسابقات جام جهانی امسال یک داور مکزیکی به نام مارکو آنتونیو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تصور عموم مردم این است که کشیش‌ها افرادی از دنیا گذشته هستند و درواقع تمام وقتشان در کلیساها هستند، اما با این حال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ثابت کرده است که این باور عمومی همواره صحیح نیست، در مسابقات جام جهانی امسال یک داور مکزیکی به نام مارکو آنتونیو رودریگز سوت خواهد زد، این داور که شغل اصلی‌اش کشیش است در شهر مکزویکو سیتی با نام پدر مارکو شناخته می‌شود.

593970_586
وی متولد سال ۱۹۷۰ میلادی است، او داوری حرفه ای را از سال ۱۹۹۷ و از لیگ مکزیک آغاز کرد، سپس در سال ۲۰۰۰ در لیست داوران بین الملی فوتبال قرار گرفت.

این کشیش معتقد، علیرغم چهره‌ی آرام و باوقارش در قضاوت بازی فوتبال بسیار جدی است، بیشتر هواداران مکزیک از او به عنوان داوری یاد می‌کنند، که تخصص زیادی در نشان دادن کارت‌های زرد و قرمز دارد.

نخستین بار از او در سال ۲۰۰۶ برای قضاوت در جام جهانی آلمان دعوت به میان آمد و در نهایت مارکو رودریگز قضاوت دو دیدار را به عهده گرفت. او در روز ۱۰ ژوئن سال ۲۰۰۶ بازی بین تیم‌های انگلستان و پاراگوئه را قضاوت کرد که این دیدار با پیروزی یک بر صفر انگلستان به پایان رسید، سپس در ادامه مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ وی قضاوت دیدار تشریفاتی ساحل عاج و صربستان را سوت زد که این رقابت با پیروزی ۳ بر ۲ تیم ساحل عاج پایان پذیرفت.

وی پس از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به قضاوت در لیگ مکزیک مشغول بود تا اینکه مجددا در سال ۲۰۱۰ نام او در لیست داوران حاضر در جام جهانی قرار گرفت. وی دیدار بین تیم‌های آلمان و استرالیا را در شهر دوربان قضاوت کرد، این دیدار در نهایت بانتیجه ۴ بر صفر به سود آلمان خاتمه یافت. او همچنین در این مسابقات بازی بین تیم‌های شیلی و اسپانیا را قضاوت کرد.

پدر مارکو در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز به قضاوت خواهد پرداخت، بدین ترتیب او جز معدود داورانی است، که در سه دوره پیاپی در جام جهانی حضور داشته است.

در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، دو کمک مکزیکی به نام‌های مروین تورنترا و مارکوس کوینیترو پدر مارکو را در امر داوری یاری می‌کنند./مشرق

Share