فرماندار رشت:کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی معضل اساسی رشت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل شورای اسلامی کلانشهر رشت، عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت در خلال اجلاس روسای شوراهای کلانشهرهای کشور ضمن خیر مقدم به دکتر مسجد جامعی و روسای شوراهای کلانشهر کشور، از رئیس شورای شهر بابت این گردهم ایی تقدیر کرد و گفت: گیلان […]

مراسم استانی گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت هشتم دی ماه در رشت/برگزاری مسابقه کاریکاتور سران فتنه در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل شورای اسلامی کلانشهر رشت، عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت در خلال اجلاس روسای شوراهای کلانشهرهای کشور ضمن خیر مقدم به دکتر مسجد جامعی و روسای شوراهای کلانشهر کشور، از رئیس شورای شهر بابت این گردهم ایی تقدیر کرد و گفت: گیلان ساختار ویژه خود را دارد .

mahdavi_9239وی افزود: شهر رشت پس از تهران متراکمترین شهر کشور است و کارکرد شهرهای استان گیلان به دلیل ساختار ویژه ای که دارد، بیشتر حالت شهر روستایی دارد.

مهدوی ابراز کرد: شهرهای ما عمدتا یک مرکز خدماتی و یک مرکز خرید هستند.

وی ابراز کرد» کلانشهر رشت، به عنوان مرکز استان یک مرکز خدماتی ویژه بخصوص در حوزه پزشکی در استان هست و به همین دلیل بسیاری از مردم استان به مرکز استان سفرهای روزانه دارند و این امر موجب شده جمعیت روزانه رشت بیش از یک میلیون باشد.

مهدوی همچنین کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در رشت را معضل اساسی خواند و افزود: امروز شهر رشت پس از تهران صاحب بزرگترین شهر با خودروهای شخصی است.

وی معضلات ناشی از پسماند را یاداور شد و آن را معضل ریست محیطی اساسی در رشت خواند.

عیسی مهدوی عارضه پسماند و ضعف در حمل و نقل عمومی را عمده ترین چالش های موجود در رشت خواند و از اعضای نشست خواست تا در راستای رفع این دو معضل اساسی امروز تصمیمات خوبی اتخاذ نمایند.

Share