فاز هفتم موزه میراث روستایی گیلان افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان صبح امروز در مراسم مذکور اظهار کرد: امسال هفته میراث فرهنگی با شعار «میراث یادآوری» از طرف کمیته جهانی ایکوموس اعلام شده است. رضا علیزاده به افتتاح فاز هفتم و ساختمان فنی و پشتیبانی موزه میراث روستایی گیلان اشاره کرد و […]

اقتصاد بر پایه گردشگری، بهترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان صبح امروز در مراسم مذکور اظهار کرد: امسال هفته میراث فرهنگی با شعار «میراث یادآوری» از طرف کمیته جهانی ایکوموس اعلام شده است.

IMG_3824رضا علیزاده به افتتاح فاز هفتم و ساختمان فنی و پشتیبانی موزه میراث روستایی گیلان اشاره کرد و افزود: موزه مذکور در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار در ۱۸ کیلومتری شهر رشت احداث شده است.

وی با بیان اینکه فاز مطالعات موزه میراث روستایی گیلان در اردیبهشت ماه سال ۸۱ آغاز شده است، تصریح کرد: بنای ۹ روستای اصیل گیلان جداسازی و در موزه مذکور جانمایی شده است.

علیزاده به طراحی سایت موزه میراث روستایی گیلان اشاره کرد و گفت: محل‌های جداگانه‌ای برای رستوران‌ها، چای‌خانه‌ها، بازار، مسجد، شالیزار، باغ‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تولید صنایع دستی در موزه میراث روستایی گیلان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مصالعات مردم‌شناسی و معماری در موزه میراث روستایی گیلان خبر داد و بیان کرد: خانه‌های روستایی جداسازی شده با نام اهداکننده یا فروشنده ساختمان در موزه مذکور دوباره چینی می‌شود./فارس

Share