غایبان جام جهانی از سلطان سوئدی‌ها تا مرد ۹۱ میلیون یورویی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شمار زیادی از ستارگان معروف جهان حضور ندارند؛ ستارگانی که با تیم ملی‌‌ کشورشان از صعود به دور نهایی محروم ماندند، یا به علت آسیب‌دیدگی قادر به همراهی تیم‌شان نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شمار زیادی از ستارگان معروف جهان حضور ندارند؛ ستارگانی که با تیم ملی‌‌ کشورشان از صعود به دور نهایی محروم ماندند، یا به علت آسیب‌دیدگی قادر به همراهی تیم‌شان نیستند.

۱- سلطان سوئدی ها

زلاتان ابراهمیویچ، مهاجم و کاپیتان تیم ملی فوتبال سوئد که یکی از بهترین و جنجالی‌ترین بازیکان جهان محسوب می‌شود، یکی از غایبان بزرگ مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ است. ابراهمیمویچ که در این فصل با تیم پاریس سن ژرمن قهرمان باشگا‌ه‌های فرانسه شد، در دیدار‌های پلی‌آف تیم ملی سوئد مقابل پرتغال ناکام ماند.

0,,16384976_303,00

۲- در صف بهترین دروازه‌بانان

پیتر چک، دروازه‌بان تیم ملی جمهوری چک که سال‌هاست در خدمت باشگاه انگلیسی چلسی است، یکی از بهترین‌دروازه‌بانان جهان به شمار می‌رود. او سه بار به عنوان بهترین دروازه‌بان اروپا و شش بار نیز به عنوان بهترین فوتبالیست کشورش انتخاب شد. چک سال‌ها پیش در یکی از دیدارهای تیمش از ناحیه سر به‌شدت مصدوم شد و از سال ۲۰۰۶ تا کنون همواره با یک کلاه ایمنی مخصوص قدم به میدان می‌گذارد.

0,,17626879_303,00

مدافع همه‌فن حریف اتریش

داوید آلابا، ملی‌پوش اتریشی بایرن مونیخ نیز علیرغم سن کمش یکی از بااستعدادترین مدافعان جهان محسوب می‌شود و نقشی کلیدی در خط دفاعی بایرن مونیخ و همچنین تیم ملی اتریش ایفا می‌کند. آلبا بازیکنی همه‌فن حریف است و می‌تواند در پست‌های مختلف بازی کند، از مدافع چپ و راست و میانی گرفته تا هافبک دفاعی. با توجه به غیاب اتریش در جام جهانی او نیز از غایبان صاحبنام مسابقات است.

 

0,,16867571_303,00

عذاب انتخاب

نون زوبوتیچ، مدافع پرتوان بوروسیا دورتموند در شهر بانیا لوکا در بوسنی به دنیا آمده و در آمریکا بزرگ شده است. او می‌توانست هم در پیراهن تیم ملی بوسنی و هم در لباس تیم ملی آمریکا قدم به میدان بگذارد که از شرکت‌کنندگان دور نهایی هستند. اما زوبوتیچ که برای تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان آمریکا بازی کرده، پس از فروپاشی یووگسلاوی تصمیم گرفت که برای صربستان بازی کند، تیمی که این بار در جام جهانی غایب است.

0,,16722281_303,00

مدافع گلزن

برانیسلاو ایوانوویچ نیز یکی دیگر از ستارگان تیم ملی صربستان است که در جام جهانی ۲۰۱۴ حضور ندارد. او که یکی از مهره‌های کلیدی در خط دفاعی صربستان و همچنین تیم چلسی محسوب می‌شود، یک سوم از گل‌های خود را در یک ربع پایانی بازی‌ها به ثمر رسانده است، از جمله گل پیروزی ۲ بر یک چلسی مقابل بنفیکا لیسبون در فینال لیگ اروپا در سال ۲۰۱۳.

0,,17242706_303,00

ستاره ترک‌تبار دورتموند

نوری شاهین از جمله ستارگان ترک‌تباری است که در آلمان به دنیا آمده، اما در پیراهن تیم ملی ترکیه قدم به میدان می‌گذارد. شاهین که در گذشته با تیم ملی جوانان زیر ۱۷ ساله ترکیه قهرمان اروپا شده، یکی از ستون‌های مهم بوروسیا دورتموند در میانه میدان است. با توجه به غیاب ترکیه در جام ۲۰۱۴ او نیز مسابقات جام جهانی را بیرون از میدان دنبال خواهد کرد.

0,,16516620_303,00

موفق در آرسنال، غایب در جام جهانی

آرون رمزی، ستاره ۲۳ ساله آرسنال یکی از مهره‌های کلیدی در ترکیب این تیم محسوب می‌شود. این هافبک پرتوان تا کنون ۳۴ بازی ملی برای کشورش، ولز انجام داده و ۹ بار دروازه حریفان را در این دیدارها باز کرده است. رمزی در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز در ترکیب تیم ملی فوتبال بریتانیا حضور داشت.

0,,17242728_303,00

بازی‌ساز خلاق

مارک هامشیک، کاپیتان تیم ملی اسلواکی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بود؛ تیمی که ۳ بر ۲ ایتالیا را شکست داد و حتی به دور یک‌هشتم نهایی صعود کرد. او که با خلاقیت خود در بازی‌سازی سهم بزرگی در موفقیت ملی‌پوشان اسلواکی و همچنین باشگاهش ناپولی داشته و دارد، نتوانست پیکارهای مقدماتی جام جهانی را به همراه اسلواکی با کامیابی پشت سرگذارد و در دور نهایی حضور یابد.

0,,17242694_303,00

قهرمان ملی ارمنی‌ها

توانایی‌های هنریخ میخیتاریان (چپ)، ستاره تیم ملی فوتبال ارمنستان و باشگاه بورسیا دورتموند تنها به مستطیل سبز محدود نمی‌شود. او همچنین استعداد فراوانی در یادگیری زبان دارد و زبان پرتغالی نیز از جمله زبان‌هایی است که این هافبک تکنیکی به روانی به آن صحبت می‌کند. از این رو میخیتاریان در برزیل با مشکل زبانی روبرو نمی‌شد، اگر تیم ملی ارمنستان جواز صعود به دور نهایی جام جانی ۲۰۱۴ را کسب کرده بود

0,,17354286_303,00

مرد ۹۱ میلیون یورویی

یکی دیگر از ستارگان بزرگ غایب در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل گرت بیل، ملی‌پوش ولز است که در سال ۲۰۱۳ در ازای ۹۱ میلیون یورو باشگاه انگلیسی تانتهام را به مقصد پایتخت اسپانیا ترک کرد تا به رئال مادرید بپیوندند و در کنار کریستیانو رونالدو، بهترین فوتبالیست جهان قدم به میدان بگذارد. سرعت و همچنین تکنیک شوت‌زنی گرت بیل زبانزد است. او به همراه تیم ملی ولز از صعود به دور نهایی جام جهانی محروم ماند.

 

0,,17242693_303,00

گلزن قهار

روبرت لواندسکی که در فصل آتی در پیراهن بایرن مونیخ به میدان خواهد رفت، ستاره بزرگ تیم ملی لهستان محسوب می‌شود. گل‌های او مقابل رئال مادرید که در سال ۲۰۱۳ بوروسیا دورتموند را به فینال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا رساند، فراموش‌نشدنی هستند. لواندوسکی یکی از خطرناکترین مهاجمان اروپا محسوب می‌شود، اما با توجه به غیاب لهستان او نیز در جام جهانی در میدان نخواهد بود.

0,,17626851_303,00گ

طراح خالکوبی

دانیل اگر (Daniel Agger) ملی‌پوش دانمارکی باشگاه لیورپول (راست) یکی از محبوب‌ترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شود. جسارت او در نبرد تن‌به‌تن که گاهی ابعاد خطرناک به خود می‌گیرد، زبانزد است. دانیل اگر دوره‌ای هم در طراحی خالکوبی دیده و بدن او پر از خالکوبی است. البته او با توجه به غیاب دانمارک در بازی‌های جام جهانی برزیل نیازی به خالکوبی آرم مسابقات بر پیکر خود نخواهد داشت.

0,,16011902_303,00

ستاره مصدوم کلمبیا

تیم ملی فوتبال کلمبیا رادامل فالکائو، ستاره بزرگ خود را به احتمال قوی به همراه نخواهد داشت. او که در باشگاه فرانسوی آ اس موناکو توپ می‌زند، در رقابت‌های جام حذفی فرانسه به شدت مصدوم گردید و رباط صلیبی او پاره شد. با توجه به استراحت و غیاب ۶ ماهه در میدان، نیاز به معجزه‌ای پزشکی است تا او بتواند تا آغاز جام جهانی به آمادگی لازم برای همراهی ملی‌پوشان کلمبیا دست یابد.

0,,17150356_303,00

 

بلای مصدومیت

تئو والکات (راست)، ستاره جوان آرسنال نیز به همان بلای فالکائو دچار گردید و رباط صلیبی زانوی چپ او در یکی از دیدارهای آرسنال در آغاز سال جاری میلادی پاره شد. والکات به استراحتی شش ماهه محکوم شده و حتی اگر زانوی او کاملا بهبود یابد، او با توجه به غیاب در میدان آن فرم لازم را برای حضور در پیکارهای سنگین جام جهانی نخواهد داشت.

0,,16868312_303,00

 

غیاب دروازه‌بان شماره ۲

در ماه مارس سال جاری میلادی بود که ویکتور والدس، دروازه‌بان باتجربه اف ث بارسلونا و سنگربان شماره ۲ تیم ملی اسپانیا از ناحیه زانو سخت مصدوم شد. البته این آسیب‌دیدگی در هنگام مهار یک سانتر بلند و فرود نامناسب بر زمین روی داد و نه بر اثر برخورد با بازیکن حریف.

0,,17634260_303,00

 

چشم‌پوشی از کارلوس توز

کارلوس توز، مهاجم پرسابقه تیم ملی فوتبال آرژانتین نیز از غایبان معروف جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است. او که در لیگ دسته اول ایتالیا، سری آ فعال است، در فصل جاری ۱۹ گل برای تیمش، یوونتوس به ثمر رساند، اما توانایی‌های گلزنی او ظاهرا سرمربی ملی‌پوشان آژرانتین را متقاعد نکرده است تا توز را به تیم ملی دعوت کند.

0,,17634344_303,00

Share