علیزاده:دیپلماسی فعال دولت تدبیر و امید به نفع گردشگری گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه  میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان،رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در خصوص نشست مشترک مدیر کل امور ایرانیان مقیم خارج از کشور با استاندار گیلان گفت: استان گیلان به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک جغرافیایی در کشورمان ،در […]

اقتصاد بر پایه گردشگری، بهترین ظرفیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه  میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان،رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در خصوص نشست مشترک مدیر کل امور ایرانیان مقیم خارج از کشور با استاندار گیلان گفت: استان گیلان به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک جغرافیایی در کشورمان ،در طول تاریخ کریدور ارتباطی بسیار خوبی از کشور ها بوده و همواره مناسبات دیپلماتیک فعالی داشته است.

alizade_3824علیزاده در خصوص ظرفیتهای بالقوه گردشگری استان گیلان اظهار داشت: جاذبه های گردشگری استان گیلان بسیار در برگیرنده و جذاب است و می توان با برنامه ریزی دقیق زمینه حضور خیل گردشگران خارجی را در این استان فراهم کرد.

علیزاده در خصوص سیاست خارجی دولت گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با منطقی که در مناسبات خارجی برقرار کرده است و از طریق دیپلماسی فعال در حال هموار سازی مسیر توسعه کشور می باشدکه باید از این فرصت نهایت بهره را به نفع گردشگری گیلان ببریم.

این مسئول میراث فرهنگی استان گیلان گفت:در حال حاضر در یک فضای اعتمادسازی به سمت سیاست خارجی قرار داریم و دولت با نگاه به منافع ملی، مدبرانه و مقتدرانه در حال هدایت و راهبری فضای موجود است.

علیزاده ظرفیت گیلانیان مقیم خارج از کشور را مغتنم دانست و بیان کرد: نخبگان علمی و اقتصادی متعددی از استان گیلان در جای جای دنیا وجود دارندکه ایجاد انگیزه در آنان می تواند فرصتی برای سرمایه گذاری در استان گیلان باشد، باید تلاش شود از تعلق خاطر این افراد به زادگاه خود استفاده شده و از سرمایه گذاری های فکری و مادی آنها برای استان گیلان بهره مند شویم.

علیزاده گفت: امروز با درکی که از چالش های استان گیلان از همه ی موانع و مشکلات از سوی مدیران عالی استان وجود دارد،جهت دهی برنامه های توسعه ای به سمت توانمندسازی اقتصادی و اشتغال است که باید با تلاش و جدیت شرایط مطلوبی برای این امر مهیا کرد.

Share