عاقبت‌تعرض به حرم امامین عسکریین(ع) + تصاویر۱۸+

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیروهای عراقی همه مناطق شهر سامراء را از وجود عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند. تروریست‌های تفکیری دولت اسلامی عراق و شام موسوم به “داعش” صبح دیروز ـ پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ ـ به قصد تسخیر شهر سامراء (واقع در استان «صلاح‌الدین» و ۱۱۸ کیلومتری شمال بغداد) و تخریب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیروهای عراقی همه مناطق شهر سامراء را از وجود عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند.

تروریست‌های تفکیری دولت اسلامی عراق و شام موسوم به “داعش” صبح دیروز ـ پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ ـ به قصد تسخیر شهر سامراء (واقع در استان «صلاح‌الدین» و ۱۱۸ کیلومتری شمال بغداد) و تخریب مرقد مطهر امام علی النقی(ع) و امام حسن عسکری(ع) به این شهر حمله کردند.

سخنگوی اداره مبارزه با تروریسم عراق که دیروز مسؤولیت پاکسازی شهر سامراء از وجود داعش به آن سپرده شد اعلام کرد که در این عملیات دهها نفر از تروریست‌های این گروه به هلاکت رسیدند.

«صباح النعمان» گفت: نیروهای امنیتی توانستند دیروز همه مناطق سامراء را که عناصر گروه تروریستی داعش آنها را تحت کنترل در آورده بودند پاکسازی کنند.

«احمد الجبوری» استاندار استان صلاح الدین عراق اعلام کرد بیش از صد جنگجوی گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در درگیری روز گذشته با نیروهای ارتش و امنیتی عراق در شهر سامرا کشته شدند.

وی افزود: ۱۰۰ تروریست داعش کشته شدند و بیش از بیست دستگاه خودروی آنها هم در سامرا منهدم شد.

الجبوری با بیان اینکه بیش از ۱۱ تروریست داعش هم در درگیری‌های سامراء بازداشت شدند تأکید کرد که عملیات پاکسازی و آزاد سازی این مناطق به صورت کامل انجام شد

«صالح الحیدری» رییس دیوان وقف شیعی عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی العراقیه ضمن اعلام شکست عناصر داعش، از ارتش این کشور قدردانی کرد.

وی با تأکید بر اینکه هدف داعش از حمله به سامراء تخریب حرم مطهر بوده است، از مردمی که با نیروهای امنیتی همکاری کردند نیز تشکر کرد و گفت: عتبه مطهره عسکریه در قلب شهر سامراء قرار دارد و بسیاری از مردم این شهر خود را از اعقاب امامین عسکریین می‌دانند؛ لذا عجیب نیست که در دفاع از این مرقد با ارتش همکاری نمایند.

عناصر داعش که با ده‌ها خودرو و بولدوزر به سامراء یورش برده بودند، سعی کردند مرقد امامین عسکریین(ع) را هم تصرف کنند، ولی با مقاومت نیروهای عراقی ناکام مانده و متفرق شدند.
101829_145 101830_672 101831_543 101832_343 101833_810 101834_631 101836_233 101839_575 101841_914

Share