عاشوری:هنوز شهر تاریخی ماسوله ثبت جهانی نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت پارکینگ طبقاتی در ماسوله برای سرمایه گذاران بخش خصوصی توجیه اقتصادی دارد.  ناصر عاشوری عصر پنجشنبه در بازدید از شهرک تاریخی ماسوله با اشاره به اینکه بخش خصوصی از ساخت پارکینگ طبقاتی در ماسوله استقبال نکرده است، افزود: […]

باید پذیرفت در شرایط رکود اقتصادی بازار بورس کشور نمی تواند با رشد روبرو شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت پارکینگ طبقاتی در ماسوله برای سرمایه گذاران بخش خصوصی توجیه اقتصادی دارد.

ashori ناصر عاشوری عصر پنجشنبه در بازدید از شهرک تاریخی ماسوله با اشاره به اینکه بخش خصوصی از ساخت پارکینگ طبقاتی در ماسوله استقبال نکرده است، افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی معتقدند به دلیل زمان بر بودن ساخت این پروژه توجیه اقتصادی مناسبی حاصل نخواهد شد.

وی اظهار داشت: برای سودآور بودن پروژه مورد نظر با هماهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر ماسوله مقرر شده امتیازاتی به سرمایه گذاران اعطا شود که از جمله آن می توان به اعطای مجوز تجاری به طبقه اول پارکینگ اشاره کرد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون جاده دسترسی به این شهرک تاریخی در دو مرحله روکش آسفالت شده است، ادامه داد: در حال حاضر دستگاه آسفالت در منطقه مستقر شده و سه کیلومتر ورودی شهر ماسوله نیز به زودی روکش آسفالت خواهد شد.

وی ساخت اتوبان در منطقه ماسوله را به لحاظ جغرافیایی امکان پذیر ندانست و گفت: علاوه بر این موضوع مهار سنگ های بالادست ماسوله از اهمیت خاصی برخوردار بوده که برای اجرای این مهم چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

عاشوری افزود: بر این اساس قراردادی با یک پیمانکار در حال انعقاد است که سنگ های بالادست ماسوله مهار شود تا مردم در زلزله، سیلاب و موارد دیگر با مشکلی روبرو نشوند.

وی همچنین اظهار داشت: برای فاز دیگر نیز پنج میلیارد تومان اعتبار از سوی اداره کل راه و شهرسازی در نظر گرفته شده تا جاده ماجولان به ماسوله بعد از گذشت ۳۵ سال ساخته شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز شهر تاریخی ماسوله ثبت جهانی نشده و بررسی ها بیانگر آن است که الزاماتی مانند ساماندهی معابر و حذف معماری های غیر متقارن انجام نشده است، ادامه داد: به طور یقین برای ثبت جهانی باید الزاماتی رعایت شود که ماسوله نیز از این شرایط مستثنی نیست و براساس پیگیری های صورت گرفته موانعی وجود دارد که با رفع آنها ماسوله جهانی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر اصولی و غیرفنی با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به هیچ وجه در ماسوله اتفاق نخواهد افتاد، یادآور شد: رئیس این سازمان در کشور نیز قول داده اعتبارات ویژه ای را برای برخی از بافت های قدیمی ماسوله اختصاص دهد تا از تخریب بیشتر آنها جلوگیری شود./مهر

Share