طراحی پارک ها و فضاهای عمومی جهت نشاط شهروندان در پیشگیری از جرایم موثر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت , سمیه رستگار سرپرست اداره حقوقی شهرداری رشت در گفتگویی در خصوص عملکرد و برنامه های جاری این اداره گفت: با توجه به شکل گیری و گسترش شهرنشینی ، لزوم برنامه ریزی مدیریت در خصوص جرائم و امور قضائی امری انکار ناپذیر […]

rasبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت , سمیه رستگار سرپرست اداره حقوقی شهرداری رشت در گفتگویی در خصوص عملکرد و برنامه های جاری این اداره گفت: با توجه به شکل گیری و گسترش شهرنشینی ، لزوم برنامه ریزی مدیریت در خصوص جرائم و امور قضائی امری انکار ناپذیر است و از جمله نهاد های موثر در این امر شهرداری ها می باشند.
وی نقش شهرداری به عنوان متولی امور شهروندی را ، در جلوگیری از حاشیه نشینی و متعاقباً ، پیامد های مجرمانه بسیار موثر و پررنگ دانست و عنوان کرد: یکی از عوامل تاثیر گزار در پیشگیری از وقوع جرم، طراحی پارک ها و فضاهای عمومی جهت ایجاد روح نشاط و ارتقا سلامت شهروندان می باشد.
سرپرست اداره حقوقی شهرداری رشت حمایت و همکاری های دستگاه قضایی را از ضرروت های اساسی در این امر برشمرد و خاطر نشان کرد: مجموعه مدیریت شهری به ویژه اداره حقوقی شهرداری رشت از دیر باز به دنبال ایجاد تعامل سالم و پیشبرد اهداف شهری جهت استیفای حقوق شهروندان بوده است. ایشان در همین راستا برگزاری نشست آسیب شناسی مباحث حقوقی، با حضور شورای عالی قضائی استان در هفته اخیر را نشانه بارز درک این واحد از وظایف و ماهیت خود دانست و اظهار داشت: هدف از این نشست که برای اولین بار در شهرداری رشت برگزار شد، بیان مسائل مبتلا به شهر در ارتباط با قوانین موضوعه و نحوه عملکرد ها و تعامل دو نهاد بوده است.

وی ادامه داد: حضور شورای قضایی استان به عنوان عالی ترین مقام قضایی و پاسخ مطلوب آنان به مسائل مطروحه، مهر تائیدی بر ضرورت حمایت از حقوق شهروندی بوده است. سرپرست اداره ی حقوقی شهرداری رشت برگزاری این همایش را مرهون حمایت های همه جانبه شهردار رشت و اعضای شورای اسلامی شهر دانست و افزود: امیدواریم با ادامه این روند علاوه بر بهره مندی از پشتوانه های قانونی، شاهد بروز و ظهور نتایج عینی این تعاملات در امور شهری باشیم.

وی در خاتمه بار دیگر تاکید کرد: اداره حقوقی شهرداری تمام توان خود را جهت خدمتگزاری به شهروندان و وصول مطالبات قانونی شهرداری به کار خواهد بست.

Share