مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر:

صنعت دریانوردی در شمال کشور دارای ارزش افزوده بسیار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با بیان اینکه ورود به بازار نفت کشورهای حوزه خزر موجب افزایش سوددهی کشتیرانی می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم در بخش نفت قراردادی بین کشورهای حوزه دریای خزر را منعقد کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  علی‌اکبر غنجی امروز  در انزلی با اشاره به برگزاری نخستین مجمع عمومی سالانه شرکت کشتیرانی دریای خزر اظهار کرد: این مجمع پس از پذیرفتن شرکت کشتیرانی دریای خزر برگزار شد.

13930325000093_PhotoAوی با بیان اینکه سال گذشته کشتیرانی دریای خزر نقش ۲۹ درصدی در حمل کالا داشت، افزود: شرکت کشتیرانی دریای خزر با دارا بودن ناوگان بزرگ و تناژ حدود ۹۳ هزار و ۵۰۰ تن توانست به عنوان بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی در سطح ملی در منطقه دریای خزر فعالیت کند.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر به وجود بازار بسیار مناسب در کشورهای آسیای میانه اشاره کرد و گفت: تعاملات خوبی بین این کشورها برای گسترش روابط تجاری و بازرگانی انجام شده و افق‌ها نشان می‌دهد که حمل و نقل‌های دریایی رونق بیشتری می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در بخش نفت قراردادی بین کشورهای حوزه دریای خزر منعقد شود تا به این بازار هم ورود کنیم، افزود: این امر بدون تردید در افزایش سوددهی کشتیرانی دریای خزر موثر خواهد بود و سهامداران می‌توانند از این محل استفاده کنند.

غنجی سرمایه‌گذاری در بخش دریایی را پایدار خواند و یادآور شد: سرمایه‌گذاری پایدار جزو زیرساخت‌های اقتصاد کشور و حمل و نقل است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین شاخصه این حمل و نقل نیز حمل‌ و نقل دریایی است که به عنوان ارزان‌ترین حمل و نقل در ترانزیت و جابه‌جایی کالا در بین کشورها نقش بسیار مهمی دارد.

این مسئول صنعت دریانوردی در منطقه شمال کشور را دارای ارزش افزوده بسیار برشمرد و گفت: توجه به آن می‌تواند اشتغالزایی خوبی را به همراه داشته باشد و نیاز دریانورد را از منطقه تامین کند که در این بخش ساز و کارهای خودمان را تست کردیم و در نظر داریم با سازمان‌های آموزشی تعاملات بیشتری برقرار کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا همکاری خوبی با سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد و برنامه‌هایی برای ورود به بحث مسافری مطرح است و اگر ظرفیت‌ها بالفعل شود ما نیز کمک می‌کنیم.

غنجی با اشاره به اینکه افق پیشروی شرکت کشتیرانی دریای خزر روشن است، یادآور شد: این امر نیاز به یک همت و عزم جهادی در بین پرسنل کشتیرانی دریای خزر دارد.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر عنوان کرد: این شرکت در ۲۲ سال گذشته از فراز و نشیب‌های زیادی عبور کرده و توانسته است به جایگاه مناسبی برسد.

وی با تصریح بر اینکه نگاه این شرکت به افق‌های بزرگ‌تر است، متذکر شد: این امر با یک اتحاد جمعی به دست می‌آید و امیدواریم در سال‌های آینده کشتیرانی دریای خزر را در پهنای بیشتر بین‌المللی ببینیم.

این مسئول درباره مصوبات مجمع مذکور خاطرنشان کرد: امروز صورت‌های مالی و حسابرسی گزارش و در مجمع مشخص و تصویب شد که به ازای هر سهم ۳۵ تومان برای سال ۹۲ به سهامداران پرداخت شود.

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد از سود شرکت کشتیرانی نیز بین سهامداران توزیع می‌شود که به نظر سود خوبی است و امیدواریم این میزان در سال آینده بیشتر شود./فارس

Share