مدیرکل گمرکات بندر مرزی آستارا خبر داد :

صدور مجوز واردات «لوازم خانگی حجیم» از مرز زمینی آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل گمرکات بندر مرزی آستارا از صدور مجوز واردات «لوازم خانگی حجیم» از طریق مرز زمینی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل گمرکات بندر مرزی آستارا از صدور مجوز واردات «لوازم خانگی حجیم» از طریق مرز زمینی این شهرستان خبر داد.32456

حمیدرضا محمدی ، با تأکید بر خبر فوق خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های به عمل آمده این مجوز از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران صادر شده است و از هفته آینده قابل اجراست.

وی ادامه داد: این واردات شامل یخچال، یخچال فریزر، کولر، اجاق گاز، ماشین لباش شویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و کالاهایی از این دست است.

محمدی در بخش دیگر سخنان خود تلویزیون، CD و اینگونه دستگاه ها را مشمول گروه لوازم خانگی حجیم ندانست و افزود: این دستگاه ها در گروه لوازم صوتی و تصویری تعریف شده اند و مشمول مجوز صادر شده مذکور نیستند.

وی تلاش جهت صدور مجوز واردات «پارچه» را از دیگر برنامه های پیش روی مدیریت اداره کل گمرک آستارا برشمرد و توضیح داد: همزمان با پیگیری این موضوع بحث صدور مجوز جهت واردات «خودرو» از این مرز را به شکل جد دنبال می کنیم.

مدیرکل گمرکات آستارا در تکمیل سخنان خود، مقوله واردات را در راستای ایجاد اشتغال و جذب بازرگانان بزرگ کشور جهت انجام فعالیت های گمرکی به واسطه این مرز را بسیار تأثیرگذار دانست و اضافه کرد: در حال حاضر عملیات واردات تخته نراد، آهن آلات، لاستیک، چسپ، اسباب بازی و چینی آلات از طریق این مرز صورت می پذیرد و درصدد افزایش این مجوزها هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی آزمایشگاه همکار استاندارد در گمرک آستارا برای نخستین بار در میان گمرکات شمال کشور، انجام ترانزیت کالا در گذشته از طریق این گمرک را در ۱۱ رویه عنوان و تأکید کرد: در راستای بالا رفت سرعت، از این تعداد رویه، ۴ مرحله حذف و ترانزیت کالا با طی ۷ مرحله انجام می شود.

حمیدرضا محمدی در بخش پایانی سخنان خود از محوطه سازی گمرک آستارا سخن گفت و تصریح کرد: اعتبارات خوبی برای این منظور اختصاص یافته است که از محوطه ۲۷ هکتاری این گمرک، ۲۲ هکتار توسط گمرک و ۵ هکتار توسط پایانه مرزی زیرسازی، بتن ریزی، جدول کاری، تسطیح، رنگ آمیزی و گلکاری می شود.

به گزارش ایسنا، گمرک آستارا یکی از قدیمی‌ترین گمرکات کشور است که بیش از دویست سال قدمت دارد.

اداره کل گمرک آستارا در امور بندری، واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین‌المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می‌کند.

این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی، عنوان سوم صادرات و واردات توسط حمل و نقل جاده‌ای و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را از آن خود کرده است.

ایسنا/

Share