معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

شیوه کار فعالیتهای اقتصادی و شرکتهای دانش بنیان مشخص شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر سید علی میرابراهیمی، با اشاره به مشخص شدن شیوه کار فعالیت های اقتصادی، اذعان داشت: ما باید شیوه کار فعالیت های اقتصادی و شرکت های دانش بنیان را مشخص کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، اولین جلسه رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، رئیس شورای سیاستگذاری سما در استان گیلان و رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی این دانشگاه در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد.
mirebrahimدر این جلسه ابتدا دکتر سید علی میرابراهیمی ، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن خیرمقدم به حاضرین ، با تأکید بر تأسیس شرکت های دانش بنیان در سطح واحد های دانشگاهی ادامه داد : واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ،در راستای تأسیس شرکت های دانش بنیان در سطح استان گیلان فعالیت جدی نمایند .
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،درآمد زایی خارج از شهریه دانشجویی را ضرورت یک تحول دانست و اظهار کرد : در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی ضرورت یک تحول عظیم در جهت درآمد زایی خارج از شهریه احساس شد که در حال پیشرفت بسوی این هدف هستیم . ریاست عالی دانشگاه جهت این مدیریت و تبدیل شهریه دانشجویی به یک فرصت ،بحث ایجاد شرکت های اقتصادی را در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد که طی پیش بینی بعمل آمده، ۱۲ درصد بودجه سالیانه از این راه حاصل شود و این ایده آل و دورنمای کار جمعی است.
دکتر سید علی میرابراهیمی، با اشاره به مشخص شدن شیوه کار فعالیت های اقتصادی، اذعان داشت: ما باید شیوه کار فعالیت های اقتصادی و شرکت های دانش بنیان را مشخص کنیم در این راستا مسئولیت اجرا و تأسیس شرکت های دانش بنیان با رئیس واحد دانشگاهی خواهد بود. استفاده از تجربیات مفید افراد صاحب نظر مورد توجه قرار گیرد و با سرمایه گذاری مناسب می توان در جهت طرح های کاربردی اقدام گردد.
IMG_8081در ادامه دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در خصوص ضرورت تأسیس شرکت های دانش بنیان بیان کرد: با توجه به وابستگی۹۹ % به شهریه های دانشجویی ،ضرورت تأسیس شرکت های دانش بنیان و ایجاد شرکت های اقتصادی و حرکت به سوی تبدیل علم به ثروت، احساس می گردد.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،با تأکید بر استفاده از اعضای هیأت علمی واحد ها ،تصریح کرد: اعضای هیأت علمی واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،باید به عنوان اعضای متخصص و کارآمد در تأسیس شرکت های دانش بنیان ، با این مراکز اقتصادی همکاری کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ،دانشگاه آزاد اسلامی ارائه ایده های جدید و نو را در واحد های دانشگاهی خواستار شد و تأکید کرد : باید با ارائه ایده های نو و جدید در جهت افزایش درآمد زایی واحد ها اقدام کنید .
دکترعلیرضا امیرتیموری ، تشکیل اتاق فکر را در واحد های دانشگاهی استان را مهم دانست و اظهار داشت :با داشتن اتاق فکر در واحد های دانشگاهی و ارائه راهکار های جدید ، می توان درجهت برون رفت از مشکلات دانشگاهی اقدام کرد .
همچنین دکتر رحمت علی صابری حقایق، رئیس شورای سیاستگذاری سما در استان گیلان، تشکیل شورای اقتصاد استانی را مهم دانست و گفت: در استان گیلان تشکیل شورای اقتصاد ی با توجه به آئین نامه های تأسیس شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان بسیار ضروری است.
دکتر صابری ادامه داد : توجه به مأموریت کمیته های موجود در واحد ها در جهت حضور دانشگاهها در کلیه بازار های داخلی و خارجی آموزشی ، ورود به حوزه های آموزش پزشکی ، بهینه سازی فعالیت های پژوهشی و علمی نظیر آزمایشگاههای همکار، بررسی منابع مالی و بهبود بهره وری منابع و مصارف بسیار مهم خواهد بود .
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های موجود در استان گیلان ، بیان کرد: هر تولیدی که پیش بینی می شود باید آمایش محور و اقتصادی باشد که در کنار آن ، قدرت معرفی یک خدمت اجتماعی را داشته باشد.
در ادامه اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند .

Share