شستشوی خانه خدا با گلاب و آب زمزم‌+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با روز پایانی ماه رجب و در آستانه فرا رسیدن ماه شعبان، امروز هشتم خرداد ماه، خانه خدا با حضور شماری از مسوولان سعودی و میهمانانی از کشورهای اسلامی با گلاب ناب و آب زمزم‌ شستشو داده شد. صبح امروز مسجدالحرام میزبان صدها هزار نفر از مسلمانان و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با روز پایانی ماه رجب و در آستانه فرا رسیدن ماه شعبان، امروز هشتم خرداد ماه، خانه خدا با حضور شماری از مسوولان سعودی و میهمانانی از کشورهای اسلامی با گلاب ناب و آب زمزم‌ شستشو داده شد.

صبح امروز مسجدالحرام میزبان صدها هزار نفر از مسلمانان و شیعیان جهان بود که پس از مدتها انتظار، شاهد باز شدن در کعبه بودند.

در این مراسم باشکوه و معنوی که هر ساله برگزار می‌شود، خانه خدا با گلاب ناب و آب زمزم، پس از نماز صبح شستشو داده شد.

همچنین حجرالاسود نیز با پارچه ای سفید و با ترکیبی از گلاب و آب زمزم شستشو و معطر شد.

در مراسم امروز خالد الفیصل رئیس کمیته مرکزی حج عربستان و امیر مکه، شیخ عبدالرحمن السدیس رئیس کل امور حرمین شریفین و محمد الخزیم معاون وی به همراه برخی نمایندگان کشورهای اسلامی حضور داشتند که وارد خانه خدا شدند و در این مراسم معنوی شرکت کردند.

شستشوی خانه خدا در مراسم و مراحل ویژه ای انجام می‌شود و دیوارهای خانه خدا با ظروفی از آب زمزم مخلوط با گلاب با پارچه‌های سفید شسته می‌شوند.

همچنین زمین خانه خدا که با سنگ مرمر مفروش است، با پارچه‌های سفید معطر با بهترین عطرها، گلاب کاشان، عود و مشک شسته و خشک می‌شود.

بر اساس سنت هر ساله کعبه مشرفه یک ساعت پس از نماز صبح باز شده و پادشاه یا معاون وی وارد آن می‌شوند و پس از خواندن دو رکعت نماز در داخل آن، به همراه میهمانانی از کشورهای اسلامی به شستشوی کعبه مشرفه می‌پردازند که البته امسال ملک عبدالله قادر به انجام این کار نبود و خالد الفیصل امیر مکه مکرمه به جای وی این کار را انجام داد.

شستشوی کعبه مشرفه یک سنت نبوی است که پیامبر (ص) روز فتح مکه مکرمه هنگامی که داخل کعبه مشرفه شد، پس از پاکسازی آن از وجود بت‌ها به شستشوی آن اقدام کردند.

dar kabe-shafiee (2) dar kabe-shafiee (3) dar kabe-shafiee (5)

حج/

IMG19214414

IMG19214711

IMG19223160

IMG19193979

IMG19201694

IMG19203046

Share