ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي

روحانی همواره رویکردش اعتدال بوده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز برگزار شد.

IMG_۲۰۱۴۰۶۱۴_۱۲۰۴۴۸عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه گیلان از جمله استانهایی در کشور است که پایه ی اقتصادش بر کشاورزی استاوار است افزود:افتخار مردم گیلان این است که بخش مهمی از غذا و قوت مردم ایران را علی رغم همه ی بی توجهی ها به بخش کشاورزی تهیه می نمایند.
وی در ادامه اظهار داشت:در بخش کشاورزی ,تولیدات دامی گوشت قرمز و سفید,چای مرکبات و زیتون گیلان به دلیل شرایط جغرافیایی و نعمت های خدادادی دارای ظرفیت است.هم اکنون در تولید برنج گیلان مقام دوم کشور, چای مقام اول ,مرکبات مقام پنجم,زیتون مقام سوم,فندق و بادام زمینی مقام اول کشور را داراست و این خود گویای این است که هرچقدر در این زمینه ها در گیلان سرمایه گذاری شود دارای توجیه اقتصادی و قابل دفاع است.
ناصر عاشوری, مجمع نمایندگان گیلان را دارای وزنه ی بالا در سطح کشور دانست و گفت:علی رغم همه ی اختلاف سلیقه ها و تفکرات ,نمایندگان گیلان در صحن علنی و جلسات کمیسیون ها بسیار فعال هستند و می توانیم به انها نمره ی مثبتی بدهیم
نماینده فومن و شفت به ارائه گزارش عملکرد خود در مجلس پرداخت و اظهار داشت:در استای انجام وظایف نمایندگی ۳۲ تذکر کتبی به وزرا داشته ام، و ۳ مورد سوال از وزیر پرسیده شد که وزاری محترم نیز پاسخگو بودند و رفع مشکل صورت گرفت.همچنین حدود ۴۷ طرح را امضا کرده ام.
ناصر عاشوری با اشاره به ۳ دوره حضور خود در کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد:در دوره ای به عنوان معاون وزیر و در یک دوره نیز به عنوان مشاور در وزارت اقتصاد فعالیت داشتم و مدت زمانی نیز مدیرعامل یک شرکت هولدینگ اقتصادی را برعهده داشتم و در حوزه های بانکی و امور مالیات و اقتصاد تجاربی را کسب کردم.
نمایندگان باید در حوزه ی مختلف نظارت کنند
IMG_۲۰۱۴۰۶۱۴_۱۲۳۴۳۹نماینده فومن با بیان اینکه ایده آلیست فکر نمی کنم و اجرایی می اندیشم اظهار داشت:وظیفه ی نماینده را تقنین و نظارت می بینم و نظارت یعنی اینکه از دولت کار بخواهیم و برداشت من از قانون اساسی این است که نمایندگان باید در حوزه ی مختلف نظارت کنند و شخص بنده در دوره های مختلف درخصوص مسائل عمرانی هموراه پیگیر بوده ام و این را جزو وظایف نمایندگی میدانم
برای مثال اگر در حوزه آبرسانی بودجه ای اختصاص یافت باید مطمئن باشیم در همان حوزه استفاده می شود نه اینکه بروند با آن ماشین بخرند.
وی در ادامه افزود:این به معنای دخالت در کار اجرایی و مصادره ی عملکرد دولت نیست بلکه نشان دهنده ی عملکرد دولت است.
نماینده فومن به بخشی از عملکرد دوره ی اجرای خود اشاره کرد و گفت: به پل ورودی طراوان شفت ۱.۵ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است و همچنین پل ورودی شهر که سالها فعالیت اجرایی ان تعطیل شده بود پیمانکار جدید انتخاب شده و قول داده شده است که روگذر و زیرگذر پل امسال تحویل داده شود.
وی از واگذاری راه ماسوله به ماجلان به پیمانکار خبر داد و اظهار داشت:۵ کیلومتر آن برای سال جاری آسفالت می شود.همچنین برای جاده ملاسرا-شفت-زنجان در لایحه پیوست وبده ۳ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده و هم اکنون ۴ بانده کردن ان توسط پیمانکار در حال اجراست.
نماینده فومن و شفت به افتتاح اورژانس بیمارستان شفت اشاره کرد و خاطرنشان کرد:هم اکنون بسیاری از تجهیزان خریداری شده است و در هفته ی دولت و با حضور وزیر بهداشت این بیمارستان بطور کامل افتتاح خواهد شد.
وی به آبرسانی ۱۳ روستا اشاره کرد و گفت:آبرسانی به ۱۴ روستای دیگر نیز در حال اقدام است.
ناصر عاشوری به فرسودگی شبکه ی برق گیلان اشاره کرد و گفت:حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی شبکه برق نیازمندیم و نمایندگان به دنبال نوسازی شبکه برق هستند.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مردم گیلان از نعمت گاز محرم هستند افزود:در جلسه ای که مجمع نمایندگان گیلان با وزیر نیرو برگزار شد قول داده شده است که به گیلان به عنوان یک کلانشهر نگریسته شود و ظرف سه سال آینده به روستاهای بدون گاز ,گازرسانی صورت پذیرد.
ایجاد سه دانشکده جدید در فومن
ناصر عاشوری به ساخت ۱۶ مدرسه در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود:این مدارس با کمک دولت و خیرین ساخته شده اند و هم اکنون ۲ پروژه دانشگاه آزاد اسلامی با اعتبار ۸ میلیارد تومان و همچنین دانشگاه پیام نور با اعتبار۶ میلیارد تومان قرار است ۱۸ و ۲۰ ماهه تحویل داده شود.
وی با اشاره به اینکه در ۵ مرکز علمی فومن هم اکنون ۴۷۸۱ دانشجو مشغول تحصیل هستند خاطرنشان کرد:موافقت لازم برای ایجاد سه دانشکده گرفته شده است و یک مرکز علمی کاربردی وابسته به وزارت کار,دانشکده ایران شناسی وابسته به وزارت علوم و دانشگاه گیلان و همچنین دانشکده پرستاری و مامایی تحت نظر وزارت بهداشت راه اندازی خواهد شد و یک زمین ۷ هکتاری به دانشگاه ایران شناسی و گردشگری اختصاص داده شده است و قرار شده تا قبل از ساخت ساختمان دانشگاه آموزش و پرورش به انها ساختمانی تحویل بدهد.
منطقه آزاد انزلی  سرمایه استان است

ناصر عاشوری منطقه آزاد انزلی را سرمایه استان دانست و اهار داشت:تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساخت موج شکن و ایجاد فضای کسب و کار هزنیه شده است و این منطقه سرمایه ی استان گیلان محسوب می شود.
نماینده فومن و شفت تغییر کاربری اراضی را از مشکلات بزرگ گیلان دانشت و افزود:اینکه از دیگر استان ها به گیلان بیایند و در باغات و شالیزارهای مردم رخنه کنند را نمی پذیرم و برای تسطیح اراضی گیلان بیش از ۱۰ برای سال گذشته اعتبار درنظر گرفته شده است و با این طرح تغییر کاربری ممنوع خواهد شد.
وی همچنین به تغییر کاربری تا میزان ۵۰۰ مترمربع برای روستاییان اشاره کرد و گفت:برای جلوگیری از مهاجرت فرزندان یک خانواده طبق قانون این مقدار تغیییر کاربری مجاز است و به صراحت این مسئله در قانون اعلام شده است.

ساخت ورزشگاه بزرگ در فومن
ناصر عاشوری از ساخت یک ورزشگاه بزرگ در فومن خبرداد و گفت:قرار است از طریق بخش خصوصی و خیرین استادیومی ساخته شود و مراسم کلنگ زنی آن نیز در هفتهی آینده صورت خواهد کرد و خیرین تا سقف ۲۰ میلیارد تومان قرار شده است که در انجا هزینه کنند و آن را وقف مردم نمایند.

از جهاد دانشگاهی گلایه دارم

عاشوری از اهدای ۲۴ هکتار زمین به صورت رایگان به حوزه علمی و دانشگاهی در فومن و شفت خبر داد و گفت: ۶ هزار متر مربع زمین به دانشگاه تهران اهدا شده است.

ناصر عاشوری با اشاره به وضعیت دانشگاه علمی کاربردی فومن اظهار کرد: از جهاد دانشگاهی به شدت گلایه دارم. در دوره ی قبل ساختمانی احداث شد و ۴.۵ هکتار زمین به دانشگاه مذکور اهدا شده است.
جهاد دانشگاهی در استان‌های دیگر بهترین ساختمان‌ها را احداث کرده است اما جهاد دانشگاهی گیلان ۲۵ سال است گام اساسی در استان بر نداشته است و حتی برای خود نیز ساختمانی ندارد و دربه‌در است و رفتار آن بگونه ای که گویا از اخلاق مردم گیلان سو استفاده می کند.
در تقویت فرهنگ کار بکوشید
وی رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته را تقویت فرهنگ کار عنوان کرد و از رسانه ها خواست تا در راستای فرهنگ کار و تلاش  کوشش کنند.
عاشوری با بیان اینکه بستر اصلی اشتغال گیلان در حوزه ی کشاورزی و دامداری است خاطرنشان کرد:باید تمام برنامه ها حول این محورها صورت پذیرد.طرح های صنعتی چون کارخانه ام دی  اف و یا مجتمع فولاد تیام تنها برای تعداد محدودی اشتغال ایجاد می کنند.

سهم فومن و شفت از بودجه ۱۳۸ میلیاردی استان گیلان، ۱۶.۵ میلیارد تومان است
عاشوری سهم فومن و شفت را از بودجه ۱۳۸ میلیاردی استان گیلان، ۱۶.۵ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: راه های روستایی، عمران شهری و آب رسانی با پیشنهاد فرماندار و کمیته برنامه ریزی در اولویت هستند.
وی برچیده شدن صندوق مهرامام رضا(ع) از شفت را شایعه دانست و گفت:” بانک صادرات جیرنده هم تعطیل نشده است”

روحانی همواره رویکردش اعتدال بوده است
عاشوری با بیان اینکه  مستقل بوده و عضو هیچ حزب و گروهی نیستم  افزود:در شان من نیست و  نیازی ندارم که یک شبه به سمت یک جریان سیاسی میل پیداکنم و شان من بالاتر این حرف هاست.اگر در زمانی در دولت آقای خاتمی از بنده درخواست شده بنده به کمک آنها رفتم و در دوران آقای احمدی نژاد نیز همینطور بود و اگر آقای روحانی نیز از من بخواهد به او کمک خواهم کرد چون وظیفه ی من کمک به دولت است.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت، با بیان اینکه هرکس در این مملکت رای آورد باید اقلیت هم از او حمایت کنند، گفت: احترامی که برای آقای احمدی نژاد قائل بودیم اکنون باید برای آقای روحانی قائل باشیم.آن هایی که الان خود را با آقای روحانی می دانند بدانند ۲۰ سال پیش که ایشان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بودند، بنده به عنوان نماینده با ایشان همکار بودم و آقای روحانی در همان  زمان نیز رویکردش اعتدال بود و ایشان ذاتا انسان معتدلی هستند و اعتدال او شعاری نیست.

مردم اروپا آنقدر نادان نیستند که برای فساد به ایران سفر کنندIMG_۲۰۱۴۰۶۱۴_۱۲۳۴۲۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طبق آمار جزو ۱۰ کشور برتر دنیا از لحاظ پتانسیل گردشگری هستیم تصریح کرد:اما یک میلیون دلار هم درآمد نداریم.اگر فقط گردشگران ۵۳ کشور اسلامی به ایران بیایند انقلابی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به تفکر غلط برخی از افراد مبنی بر اینکه اگر گردشگر اروپایی به کشور ورود پیدا کند موجب فساد می شود:مردم اروپا آنقدر نادان نیستند که برای فساد به کشوری سفر کنند که در آن حدود اسلام جاری است و ما نیاز به آن داریم که پنجره ی جدیدی در این حوزه گشوده شود و در مناطق آزاد کشور لغو روادید صورت پذیرد و این اقدام به خودی خود یکی از راه های صدور انقلاب به سایر کشورهاست.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:با ورود گردشگر به کشور انها خواهند فهمید که ایران لیبی و سوریه نیست و مردم از آزادی و امنیت برخودراند و بسیار مهمان نواز و شریف هستند.
از پیشنهاد دکتر نوبخت درخصوص تشکیل نهاد توسعه گیلان استقبال می کنم
نماینده فومن و شفت گیلان را جزو استان های دارای نخبه و فرهیخته بسیار دانست و اظهار کرد:توانمندی های علمی گیلان فوق العاده است و پیشنهاد دکتر نوبخت درخصوص تشکیل نهاد توسعه بسیار خوب است و من امادگی لازم را برای عضویت و فعالیت در این نهاد دارم و بسیار خوب است که پیشنهادات لازم درخصوص مباحثی چون شیلات,کشاورزی,دامداری جمع آوری شود.

اقدام دولت درخصوص کاهش هزینه ی درمان بسیار خوب بود
ناصر عاشوری معضل دارو و درمان را یکی از مشکلات مردم دانست و از اقدام دولت برای کاهش هزینه ی درمان قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت:مجلس در دو بخش ۱۵ هزار میلیارد و ۳ هزار میلیارد تومانی به دولت کمک کرد.و درخصوص مباحث دارو و غذا هرچقدر در کشور هزینه شود کم است.

دولت برای اجرای قانون تعلل نکند
به گزارش خبرنگاردیارمیرزا عضو کمیسیون اقتصادی درخصوص فاز دوم هدفمندی اظهار داشت: از آقای روحانی می خواهم زمانی که مردم و مجلس به شما اعتماد کردند شما هم در اجرای قانون تعلل نکنید و اگر اعتقادی به پرداخت یارانه ها ندارید لزومی ندارد به همه پول پرداخت کنید و به همان نیازمندان یارانه نقدی بدهید.

خبرنگار:سینا هوشمند

Share