سفیر سریلانکا با استاندار گیلان دیدار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سفیر سریلانکا صبح امروز با استاندار گیلان دیدار کرد . در دیدار فیصل راضین با دکتر محمد علی نجفی آخرین وضعیت اجرای توافقات صورت گرفته نشست آذرماه سال گذشته ی دو طرف بررسی شد . استاندار گیلان در این دیدار با اشاره به اینکه در پیگیری مناسبات خارجی به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سفیر سریلانکا صبح امروز با استاندار گیلان دیدار کرد .

در دیدار فیصل راضین با دکتر محمد علی نجفی آخرین وضعیت اجرای توافقات صورت گرفته نشست آذرماه سال گذشته ی دو طرف بررسی شد .

jpg1405استاندار گیلان در این دیدار با اشاره به اینکه در پیگیری مناسبات خارجی به دنبال اقدامات عملی و ماندگار هستیم گفت : در گسترش روابط گیلان و سریلانکا باید از توان بخش خصوصی بهره برد.

دکتر نجفی با اشاره به توانمندی های مشترک گیلان و سرلانکا در صنعت چای گفت: در کنار همکاری های دو جانبه در این بخش می توانیم در زمینه ی صادرات مواد غذایی و فولاد به سریلانکا نیز همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پتانسیل های گیلان در حوزه ی خدمات فنی و مهندسی افزود : در این حوزه نیز استان ما دارای نیروهای مجرب و متخصص است و دو طرف میتواند یکی از محورهای همکاری های دو جانبه را براین اساس پیگیری کنند .

سفیر سریلانکا نیز در این دیدار با اظهار خوشحالی از سفردوباره به گیلان در مدت کمتر از ۶ ماه گفت : باتوجه به تشکیل انجمن دوستی ایران و سریلانکا برای گسترش روابط سریلانکا با گیلان تیم های کاری دو جانبه شکل بگیرد .

فیصل راضین افزود : ما همچنین آمادگی داریم برای گسترش روابط تفاهم نامه ی همکاری های دو جانبه در زمینه ی چای را با استان گیلان امضاء کنیم .

Share