رها سازی ۲ هزار قطعه بچه‌ماهی در حال انقراض در فومن+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دو هزار بچه ماهی قزل آلای خال قرمز بومی در ارتفاعات رودخانه گشت رودخان و فوشه رها سازی شد. عصر روز پنج شنبه ۱ خرداد با حضور ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ، اسماعیل قربانزاده فرماندار فومن و جمعی از مسئولین شهرستان دوهزار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دو هزار بچه ماهی قزل آلای خال قرمز بومی در ارتفاعات رودخانه گشت رودخان و فوشه رها سازی شد.

عصر روز پنج شنبه ۱ خرداد با حضور ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ، اسماعیل قربانزاده فرماندار فومن و جمعی از مسئولین شهرستان دوهزار بچه ماهی قزل آلای خال قرمز بومی در ارتفاعات رودخانه گشت رودخان و فوشه رها سازی شد.

هدف از رهاسازی این گونه از ماهی در خطر انقراض تقویت تنوع زیستی منطقه و توسعه ذخایر آب زیان در رودخانه ها و افزایش تولید و درآمد خانوارهای روستایی است.

با همکاری یکی از تولید کنندگان برتر شهرستان که از پرورش دهندگان ماهی قزل آلا در قلعه رودخان هستند اقدام به رهاسازی این گونه از ماهی ها شده است.

ماهی قزل الای خال قرمز ورنگین کمان از خانواده آزاد ماهیان و پر اشتها است و خال های آن در نیمه بالایی ماهی از سر تا دم قابل مشاهده است.

ماهی خال قرمز محبوبترین ماهی قابل صید در بین ماهی گیران بوده و با آب های شیرین رودخانه و زلال و سرد و تمیز و پر اکسیژن با تغذیه از حشرات و آبزیان وخزندگان زندگی میکند نیز می رسد.
ytytyt7777-4 ytytyt7777-1 ytytyt7777-2 ytytyt7777-3

با گرفتن زیر گونه مولد این ماهی در خطر انقراض و حمایت شده همزمان با روز جهانی تنوع زیستی نسبت به تکثیر و زاد آوری آن اقدام شد./بهجت نیوز

Share