رقصیدن برای مبارزه با جمهوری اسلامی+ عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از مشرق  این فیلم درباره مردی ایرانی است که رقص را به صورت خودآموز یاد گرفته و از آن برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی در خلال فتنه ۸۸ استفاده می‌کند. مرکز روابط بین‌الملل بارکل در دانشگاه لس‌آنجلس اقدام به نمایش فیلمی به نام «رقصنده صحرا» کرده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از مشرق  این فیلم درباره مردی ایرانی است که رقص را به صورت خودآموز یاد گرفته و از آن برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی در خلال فتنه ۸۸ استفاده می‌کند.

مرکز روابط بین‌الملل بارکل در دانشگاه لس‌آنجلس اقدام به نمایش فیلمی به نام «رقصنده صحرا» کرده است. این فیلم درباره مردی ایرانی است که رقص را به صورت خودآموز یاد گرفته و سپس برای اجرای آن در صحرا گروهی را تشکیل داده است. این فیلم پس از نمایش در دانشگاه در میزگردی به بحث گذاشته شد.

606892_445عکس یادگاری عوامل فیلم

وبسایت خبری دانشگاه یوسی‌ال‌ای نوشته است: رقص در ایران ممنوع بوده و این فیلم داستان واقعی مردی به نام افشین غفاریان است؛ کسی که هر خطری برای مبارزه در راه رسیدن به رویایش که همان رقاص شدن بود را به جان خرید. فیلم داستان زندگی این مرد با پشت صحنه اعتراضات سال ۲۰۰۹ ایران رقم می‌خورد؛ یعنی هنگامی که شور و اشتیاق و تمرد نسل جوان، برای حرکت به سمت آزادی بیشتر مشتعل می‌شود.

داستان فیلم درباره افشین غفاریان است که با مراجعه به وب‌سایت یوتیوب و تماشای رقص های مختلف از مایکل جکسون و باب فاسی تا پینا باوش سعی دارد دنیای خود را شکل دهد. او به همراه دوستانش یک گروه رقص زیرزمینی در دانشگاه تاسیس می‌کند و با پا گرفتن گروه‌شان، آنها خود را برای یک اجرای مخفی در وسط بیابان آماده می‌کنند.

اکرم خان از مشهورترین رقاصان جهان درباره این فیلم و همکاری‌اش با این پروژه می گوید:«این فیلم پایان داستان سنت تلاش برای به اسارت درآوردن رقص را باز می گوید. رقاص صحرا فقط درباره رقص نیست، درباره این است که چرا رقص در زندگی ما اهمیت و ارزش دارد… این داستان الهام بخش کسی است که با رقص تلاش می کند خود را در برابر یک رژیم سیاسی رها کند.»

557473_546افشین غفاریان

این فیلم با بازی فریدا پینتو و نازنین بنیادی و همچنین ریس ریتچی و تام کولن فیلم‌برداری شده است. کارگردان این اثر نیز ریچارد ریموند است. این فیلم در کشورهای مراکش، فرانسه و انگلیس فیلمبرداری شده و تهییه کننده آن الترکی عربستانی الاصل است.

Share