جعفرزاده

دولت یازدهم بارها قانونمدار بودن خود را نشان داده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه روند مذاکرات نشان از تدبیر دولت دارد تصریح کرد: همین که دولت به دنیا ثابت کرد که ایران منزوی نیست و با حفظ منافع ملی در مذاکرات حضور می یابد توانسته نقشه ی صهیونیست ها را نقش برآب کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه روند مذاکرات نشان از تدبیر دولت دارد تصریح کرد: همین که دولت به دنیا ثابت کرد که ایران منزوی نیست و با حفظ منافع ملی در مذاکرات حضور می یابد توانسته نقشه ی صهیونیست ها را نقش برآب کند.

jafarzadeغلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره عملکرد دولت یازدهم اظهار کرد: با توجه به گزارشی که معاونت نظارت مجلس ارائه کرد دولت یازدهم یکی از قانون مدار ترین دولت ها بوده است و در همین زمینه ارائه بودجه در زمان قانونی یکی از این اقدامات دولت بود و با توجه به آنکه بودجه برشی از برنامه های سنواتی و اسناد بالا دستی است ارائه آن در زمان قانونی موجب می شود کشور هدفمند حرکت کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، بهبود رابطه دولت و مجلس را راهگشای حل مسائل کشور دانست و ابراز کرد: در چند ماهی که دولت یازدهم بر سر کار آمده یکی از بهترین دوران برقراری رابطه بین دولت و مجلس را شاهد بوده ایم و در مجموع دولت نشان داده با حضور پررنگ وزرا در مجلس به دنبال استفاده از آرا نمایندگان برای حل مشکلات است.

جعفرزاده ایمن‌ابادی افزود: حضور وزا در صحن و همچنین جلسات کمیسیون ها برای ارائه گزارش که بدون احضار مجلس بوده است موجب همگرایی بین دولت و مجلس شده است و دولت تلاش می کند به دنبال ایجاد فضای خوب در روابط خود با مجلس باشد که البته با توجه به حضور نمایندگانی که دید انتقادی نسبت به دولت دارند گاهی اوقات انتقادات نسبت به عملکرد دولت افزایش می یابد اما در این زمینه مجلس آماده است که هرچقدرنیاز باشد به دولت کمک کند.

وی با با بیان اینکه دولت برای توجه بیشتر به احزاب تلاش کرده است تصریح کرد: وجود اسمی چند حزب و جمع شدن عده ای نیاز واقعی کشور نیست و دولت باید در این زمینه برنامه های آموزشی و فرهنگی انجام دهد تا نحوه انجام کارهای حزبی به درستی درک شود و احزابی که فعالیت می کنند به قانون پایبند باشند و دیگر شاهد خاطرات تلخی که برخی از احزاب در انتخابات ۸۸ به جای گذاشتند نباشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به شعار روحانی مبنی بر از بین بردن فضای امنیتی در کشور گفت: انتظار بیشتری از وزرای مرتبط در این زمینه می رود ودولت نتوانسته موفق باشد و هنوز یکسری فضای امنیتی بازمانده از دولت را از میان بردارد و در این مینه دولت نیز به تلاش بیشتری وادارد.

وی افزود: دولت در انتصاب هایش سعی کرده که فراجناحی عمل کند و تندروها را کنار بگذارد هرچند بدون خطا هم عمل نکرده اما بیشتر مسئولیت ها را به اشخاص معتدل سپرده است.

جعفرزاده ایمن آبادی در پاسخ به این سئوال که دستاورد های دولت در عرصه سیاست خارجی چگونه بوده است اظهار کرد: همه مشکلات دولت به مسائل خارج از کشور وابسته نیست و بسیاری از مسائل را می توان در داخل کشور حل کرد و تعامل می تواند موانع را از سر راه بردارد که می توان گفت در این زمینه دولت روحانی توانسته با دیپلماسی تا حدود زیادی در برداشتن این موانع موفق باشد و بر دیوار دژی که علیه ایران ساخته شده بود ترک بیاندازد.

وی ادامه داد: ظریف در مذاکرات هسته ای با پنج کشورقدرتمند جهان مچ می اندازد که در این چندماه توانسته به خوبی مقاومت کند و موفقیت های زیادی به دست آورد و به خاطر همین اقداماتش می توان ظریف را یکی از بهترین وزاری دولت نام برد.

وی با بیان اینکه انجام مذاکرات با روندی که دولت پیش رو گرفته یک نوع تدبیر است خاطرنشان کرد: همین که دولت به دنیا ثابت کرد که ایران منزوی نیست و با حفظ منافع ملی در مذاکرات حضور می یابد توانسته نقشه صهیونیست ها را نقش برآب کند و با تعریفی که دولت برای خود مشخص کرده و با دید برد برد بر سر میز مذاکرات حاظر می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: وقتی مقام معظم رهبری استفاده از هرگونه صلاح کشتار جمعی را حرام اعلام می کند می شود برد آنها و برای ما هم خروج از تحریم می شود برد./خانه ملت

Share