دام افراد سودجو برای جوانان

دستگیری دست‌اندرکاران کلیپ مبتذل+واکنش وزارت خارجه آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری دست‌اندرکاران تهیه کلیپ مبتذلی که در شبکه‌های مجازی پخش شد، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری دست‌اندرکاران تهیه کلیپ مبتذلی که در شبکه‌های مجازی پخش شد، خبر داد.polis

سردار حسین ساجدی نیا  در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: در پی پخش کلیپ مبتذلی در فضای مجازی که باعث جریحه‌دار شدن عفت عمومی شد، شناسایی عاملان تهیه آن در دستور کار پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: با انجام یک سلسله اقدامات پلیسی – اطلاعاتی و پس از هماهنگی با مقام قضایی تمام متهمان در کمتر از ۶ ساعت شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه متهمان سه پسر و سه دختر هستند، اظهار کرد: آنان ضمن اعتراف به اقدامات مجرمانه خود بیان کردند «ما توسط یک زن (از دستگیر شدگان) و یک مرد اغفال شدیم و آنان با وعده خوانندگی و هنرپیشه شدن ما را مجاب به انجام این کار کردند ضمن اینکه بدون اجازه ما تصاویر را در شبکه‌های مجازی پخش کردند.»

این مقام انتظامی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در آخرین مرحله از عملیات خود عامل اصلی که “س.س” نام داشت و اقدام به تهیه و انتشار این کلیپ مبتذل در فضای مجازی کرده بود را دستگیر کردند.

سردار حسین ساجدی نیا در پایان خاطرنشان کرد: جوانان عزیز نباید در دام افراد سودجو و شیادی که با قول‌های واهی قصد اغفال آنان را دارند، بیفتند و مطمئن باشند که پلیس خدمتگزار در کمترین زمان ممکن با این گونه مجرمین برخورد خواهد کرد ضمن اینکه والدین نیز باید نظارت بیشتر و جدی‌تری بر فرزندان خود داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه به دستگیری سازندگان کلیپ مبتذamrikaل ایرانی واکنش نشان داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ چند روز پیش خبر دستگیری دست‌اندرکاران تهیه این کلیپ مبتذل را اعلام و عنوان کرد یک زن و مرد دستگیر شدگان را با دادن وعده‌های خوانندگی اغفال کرده بودند. رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه متهمان سه پسر و سه دختر بودند اظهار کرد: « آنان ضمن اعتراف به اقدامات مجرمانه خود بیان کردند: ما توسط یک زن (از دستگیر شدگان) و یک مرد اغفال شدیم و آنان با وعده خوانندگی و هنرپیشه شدن ما را مجاب به انجام این کار کردند ضمن اینکه بدون اجازه ما تصاویر را در شبکه های مجازی پخش کردند.»

خانم «جین ساکی» در نشست خبری روزانه درباره دستگیری این چند جوان ایرانی که ویدئویی را از روی آهنگ «هپی» آمریکایی ساخته و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند گفت: «گزارش هایی درمورد آزادی این جوانان دریافت کرده‌ایم که تایید نشده اند. با این حال ما معتقدیم که آزادی بیان باید برای همه ایرانیان تضمین شود. در صورتی که این جوانان هنوز در بازداشت باشند ما خواستار آزادی آنان هستیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش از اظهارات منتشر شده از حساب توئیتر منتسب به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، که گفته بود «ما نباید درباره رفتارهای ناشی از شادی سختگیر باشیم» حمایت کرد. وی سخنان خبرنگاری که در حال نقل این اظهارات بود را قطع کرد: «ما با این موافقیم.»

اظهارات خانم ساکی در حالی صورت گرفته که رسانه‌های آمریکایی خبر داده‌اند نیروهای امنیتی در ایالت شیکاگو روز چهارشنبه با برخوردهای امنیتی شدید دست‌کم ۱۰۰ نفر از افراد شرکت‌کننده در یک تظاهرات مسالمت‌آمیز در مقابل ساختمان «مک‌دونالدز» را دستگیر کرده‌اند./ایسنا

Share