دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان خبرداد

دستگیری تبعه زن جمهوری آذربایجان/امحای کشت خشخاش در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان از دستگیری یک تبعه زن جمهوری آذربایجان به جرم حمل مواد مخدر در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان از دستگیری یک تبعه زن جمهوری آذربایجان به جرم حمل مواد مخدر در این استان خبر داد.
علی‌اکبر پوراوزان با اشاره به تعامل اداره کل گمرک آستارا با عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار کرد: کارکنان گمرک آستارا حین کنترل مسافران خروجی کشور جمهوری آذربایجان به یک زن ساکن شهر لنکران مظنون شدند.

13921207000549_PhotoAوی ادامه داد: کارکنان گمرک آستارا با همکاری عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر از کیف دستی مظنون، یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین کشف و ضبط کردند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، تبعه جمهوری آذربایجان پس از تشکیل پرونده قضایی روانه دادسرا و زندان شد.

وی در ادامه از کشف و انهدام یک کارگاه خانگی تولید پایپ در لاهیجان خبر داد و عنوان کرد: عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر لاهیجان یک آشپزخانه تولید شیشه به همراه مواد پیش‌ساز تولید این ماده را شناسایی کردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر لاهیجان آشپزخانه و کارگاه خانگی تولید پایپ به همراه دستگاه‌ها و ادوات تولید در این شهرستان را منهدم کرد.

امحای کشت خشخاش در گیلان

پوراوزان با اشاره به امحای ۷۰۰ متر مربع سطح زیر کشت خشخاش در گیلان تصریح کرد: یک‌هزار و ۵۱ عدد بوته خشخاش در شهرستان‌های املش، بخش کلاچای در رودسر، رشت، شفت و آستارا از ابتدای سال‌جاری تاکنون کشف و امحا شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان به اجرای ۱۰۴ مورد عملیات توسط پلیس از ابتدای امسال تاکنون در این استان اشاره کرد و گفت: مقدار ۴۴۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در عملیا‌ت‌های مذکور کشف و ضبط شده است.

وی، کشف پنج هزار و ۲۴۳ عدد قرص روانگردان را از جمله اقدام‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از ابتدای سال‌جاری تاکنون اعلام کرد.

۱۵ باند مواد مخدر در گیلان متلاشی شد

پوراوزان از متلاشی شدن ۱۵ باند مواد مخدر در گیلان خبر داد و اظهار کرد: سه هزار و ۵۳۱ نفر شامل ۱۸۷ نفر قاچاقچی، حمل‌کننده و توزیع‌کننده توسط پلیس مواد مخدر استان دستگیر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به دستگیری سه هزار و ۳۴۱ نفر نگه‌دارنده مواد مخدر و معتاد در استان، خاطرنشان کرد: سه نفر از دستگیرشدگان از اتباع بیگانه هستند.

وی عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان را دارای رشد ۳۲ درصدی عنوان کرد و یادآور شد: عملیات پلیس گیلان در دستگیری و متلاشی کردن باند مواد مخدر از رشد ۵۰ درصدی برخوردار است.

پوراوزان با بیان اینکه کشف انواع مواد مخدر امسال دارای رشد ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گیلان است، تصریح کرد: ۲ ماه گذشته ۸۷ مورد پاکسازی مناطق آلوده در استان انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان از دستگیری یک‌هزار و ۲۴۷ نفر در عملیات پاکسازی مناطق آلوده در این استان خبر داد و گفت: ۱۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در عملیات‌های مذکور کشف و ضبط شده است.

وی شناسایی اموال متهمان مواد مخدر در ۲۶ پرونده قضایی توسط کمیته شناسایی اموال را از اقدام‌های انجام شده در گیلان عنوان کرد و افزود: تعداد ۴۵ خودروی موجود در پارکینگ شهرستان‌ها شناسایی شدند.

پوراوزان با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره «نوجوان سالم» در گیلان خاطرنشان کرد: جشنواره مذکور در راستای تفاهمنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر با آموزش و پرورش گیلان در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، گروه‌های هدف جشنواره «نوجوان سالم» را دانش‌آموزان دوره متوسطه و دوم دبیرستان و هنرستان عنوان کرد.

وی از برگزاری ۴۰ کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط اداره کل بهزیستی و آموزش و پرورش در گیلان خبر داد و گفت: والدین، افراد محله، دانشجویان، کارکنان اداره‌ها و محیط‌های صنعتی و کشاورزی گروه‌های هدف کارگاه‌های مذکور هستند.

پوراوزان، شناخت مواد مخدر و انواع آن، روش‌های «نه» گفتن، افزایش اعتماد به نفس، آموزش مهارت‌های زندگی و شناخت اعتیاد و دلیل آن را از موضوع‌های کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد برشمرد./فارس

Share