عضو شورای اسلامی شهر رشت

در هیچ آیین‌نامه‌ای به جذب مشاور برای رئیس شورا اشاره نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در هیچ‌کدام از آیین‌نامه‌ها دراختیار داشتن تمام و کمال جذب مشاوران برای رئیس شورا اشاره نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در هیچ‌کدام از آیین‌نامه‌ها دراختیار داشتن تمام و کمال جذب مشاوران برای رئیس شورا اشاره نشده است.
سید رضا موسوی‌روزان عصر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر با طرح چند سئوال از رئیس شورای شهر رشت اظهار کرد: نباید اجازه دهیم شائبه‌ای گرد اعضای شورا به وجود آید و همه باید مراقب امور باشیم.

home_maintop2_spotlightوی با بیان اینکه مشاوران رئیس شورای شهر رشت چند نفر هستند، افزود: شرح وظایف این مشاوران چیست و در چه بندهایی می‌توانند یاری دهند و آیا مشاوران جذب شده در این شورا برای تمام اعضا است یا خیر.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: رئیس شورا اعلام کرد که با توجه به بودجه می‌تواند مشاور جذب کند و اگر با بودجه مصوب تعداد مشاوران مشخص می‌شود از رئیس کمیسیون حقوقی شورا می‌پرسیم که بودجه جذب مشاوران در چه حدی است.

وی با اشاره به اینکه تبصره ۴ از ماده سه تاکید دارد که هیئت رئیسه در پاسخ به سئوالات اعضای شورا باید پاسخگو باشد، اضافه کرد: اینکه تا چه حد هیئت رئیسه اعضای شورا را در زمینه برخی از آیین‌نامه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند.

موسوی‌روزان با بیان اینکه آیین‌نامه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که باید مورد توجه رئیس شورا باشد، تصریح کرد: تمام اینها با امضای هیئت وزیران است که در هیچ‌کدام از آنها در اختیار داشتن تمام و کمال جذب مشاوران برای رئیس شورا اشاره نشده است.

وی اضافه کرد: طبق تبصره ۳ ماده ۷۸ قانون، رئیس شورا می‌تواند در انجام وظایف مشاورانی را در حدود بودجه با موافقت هیئت رئیسه جذب کند که از وی می‌خواهیم شفاف‌سازی کند تا مانند شورای گذشته حاشیه نداشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: تا جایی که بنده شنیده‌ام برخی از اعضای شورای دوره سوم به ۱۴ سال محکوم شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز پرسش‌های موسوی‌روزان را تکراری خواند و گفت: رئیس شورا می‌تواند در چارچوب مصوبه شورا حق‌المشاوره و حق‌الوکاله دهد.

رضا جمشیدی‌چناری با بیان اینکه در شورای شهر رشت عدم شفاف‌سازی وجود ندارد، اظهار کرد: مشاوران دو دسته‌اند و تعدادی افتخاری و برخی قراردادی هستند.

عضو شورای شهر رشت نیز از این پاسخ قانع نشد و تصریح کرد: امیدوار بودیم پاسخ کامل و جامعی از رئیس شورا بشنویم زیرا سئوالات بسیار مهم بودند./فارس

Share