یادگار امام راحل

در نگاه امام(ره) فقر محترم نیست، بلکه فقرا محترمند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام خمینی با اشاره به اینکه در نگاه امام(ره) اسلام راه گشا است و مردم این راهگشایی را مشاهده می کنند، اظهار داشت: یکی از شعارهای انقلاب رفع محرومیت و استضعاف بود و همواره به مسئولین گوشزد می کردند که با محرومین باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام خمینی با اشاره به اینکه در نگاه امام(ره) اسلام راه گشا است و مردم این راهگشایی را مشاهده می کنند، اظهار داشت: یکی از شعارهای انقلاب رفع محرومیت و استضعاف بود و همواره به مسئولین گوشزد می کردند که با محرومین باشید.

khomeini99 حجت الاسلام سیدحسن خمینی نوه امام خمینی(ره) در مراسم بیست‌وپنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب در حرم مطهر ایشان، با بیان اینکه امروز، روز به یاد ماندنی است، گفت: باید بعد از این عزاداری‌ها عرض کنیم بعد از ۲۵ سال ما راه و یاد شما را در جمهوری اسلامی ادامه می دهیم.

وی با عرض ادب و خیرمقدم خدمت زائران و میهمانان خارجی، مسئولین نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: استدعا می کنم یاد امام(ره) را بیش از هر زمان دیگری گرامی بدارید.

حجت الاسلام خمینی به یکی از ویژگی های انقلاب اشاره و آن را متناسب با شعار امسال دانست و اظهار داشت: یک هدف امام خمینی(ره) رفع محرومیت از جامعه اسلامی ایران و از میان مسلمانان جهان بود. در سال های آخر منجر به ارتحال ایشان، تعبیر جنگ فقر و غنا مورد اشاره قرار گرفت و در سال های آخر کلیدواژه مهمی شد.

تولیت آستان حرم مطهر با بیان اینکه جنگ فقر و غنا به معنای جنگ فقیر و غنی نیست، ادامه داد: جنگ با شرایطی است که باعث پیدایش فقیر و غنی و دو قطبی شدن جامعه می شود. جنگ فقر و غنا یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی و مدنظر پدیدآورندگان انقلاب بوده است.

نوه امام خمینی(ره) افزود: در نگاه امام(ره) فقر محترم نیست، بلکه فقرا محترمند. استضفاع محکوم است اما مستضعفین مورد احترام قرار می گیرند. باید این واژه در فرهنگ ها بماند و در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین نهادهایی که شکل گرفتند برای حمایت از محرومین بوده اند. بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بنیاد ۱۵ خرداد برای حل مشکلات جامعه اسلامی تشکیل شده است تا محرومیت را از جمهوری اسلامی ریشه‌کن کند.

وی با بیان اینکه یک نکته مهم در این امر وجود دارد، تصریح کرد: زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت دو نظام سرمایه داری و نظام سوسیالیستی وجود داشتند که امام خمینی(ره) با اتکاء به نیروی لایزال الهی، امید به قدرت خدا و همدلی و همراهی، عزم راسخ ملی یک نیروی عظیمی بوجود آوردند و این توانستن هم به نیروی فکری و هم به بازوان متکی است. همچنین به فضای بیرونی و درونی کشورها نظر دارد.

حجت الاسلام خمینی با اشاره به اینکه در نگاه امام(ره) اسلام راه گشا است و مردم این راهگشایی را مشاهده می کنند، اظهار داشت: یکی از شعارهای انقلاب رفع محرومیت و استضعاف بود و همواره به مسئولین گوشزد می کردند که با محرومین باشید.

تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی(ره) با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر این پیام امام(ره) تاکید دارند، گفت: این یکی از درس هایی است که باید به آن توجه کنیم و ببینیم این راه به چه صورت محقق می شود که طبیعتا علل متعددی دارد.

وی یکی از مهمترین راه های تحقق این امر را دوری از شعارزدگی و احساسات دانست و بیان کرد: قواعد اقتصادی محتاج عقلانیت است و باید با تدبیر، نیروی فکر و پرهیز شعارزدگی این مسیر را پیمود و نباید هدف آرمانی را دچار روش غیرعقلانی کند.

حجت الاسلام خمینی(ره) در ادامه سخنانش بر وحدت ملی تاکید کرد و ادامه داد: ما با هم می توانیم جهاد سازندگی برای رفع محرومیت ها بوجود آمد رمز پیروزی مورد تاکید امام(ره)، تاکید بر وحدت، اتحاد، دوری از کینه ها بود. باید سینه ها را از کینه ها بشوییم تا بتوانیم محرومیت ها را ریشهه‌کن کنیم.

نوه امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: امام(ره) فرمودند رمز پیروزی ما، علت ایجاد حکومت و علت بقای آن نیز هست.

سید حسن خمینی اراده خداوند را بالاتر از همه قدرت ها دانست و گفت: هیچ کس نمی تواند در مقابل اراده خداوند بایستد.

وی تاکید کرد: ما باید اقتصاد را با فرهنگی که در راستای رفع محرومیت است عجین کنیم. وضعیت اقتصادی مردم را آزار می دهد اما فرهنگی که این مشکل را حل می کند همت مسئولان و مردم است.

یادگار امام راحل با اشاره به رشد علم در سالهای اخیر گفت: اقتصاد مقاومتی بدین معناست که همت کنیم که جهت این اقتصاد، رفع محرومیت باشد. اولویت اول با توزیع برابر ثروت است این فرهنگ را باید به عنوان یک واقعیت حفظ کرد.

حسن خمینی فقط با دولت نیست بلکه همت مجلس و قوه قضائیه را هم می طلبد. همت عالی برای حل مشکلات اقتصادی عزم ملی را می طلبد که به وحدت ملی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: اگر امام بود امروز از ما انتظار داشت که مانند اول انقلاب خاک پای محرومان این کشور را توتیای چشم کنیم.

وی تاکید کرد: همت عالی وحدت ملی، تدبیر و عقلانیت سه قید رسیدن به هدف است.

اگر به پشت سر نگاه کنیم جز تلخی ها و کینه ها چپزی نمی بینیم باید به پیش رو نگاه کنیم که آینده امیدوار کننده است./مهر

Share