مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

رنجکش:در ارائه خدمات موسسات خیریه باید کرامت انسانی حفظ شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر خدمات مطلوب به نیازمندان از موسسات خیریه استان خواست تا در ارائه این خدمات حفظ کرامت انسانی را هم مورد توجه قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر خدمات مطلوب به نیازمندان از موسسات خیریه استان خواست تا در ارائه این خدمات حفظ کرامت انسانی را هم مورد توجه قرار دهند.
یونس رنجکش در نشست ساماندهی موسسات خیریه استان گیلان افزود:همه باید تلاش کنیم تا با ارائه خدمات داوطلبانه که از اهداف SONY DSCسازمان های خیریه مردم نهاد است،برای کاهش آلام نیازمندان با نهایت دقت عمل کنیم.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این زمینه فعالیت موسسات براساس ضوابط کار داوطلبانه است زیرا هدف از تشکیل سازمان های مردم نهاد استفاده از ظرفیت های داوطلبانه مردم در ارائه خدمات نوع دوستانه می باشد.
وی یادآور شد:به دلیل عدم اشراف برخی از موسسات خیریه به وظایف طرح شده در اساسنامه هایشان گاهی با برخی مشکلات در شیوه فعالیت ها روبرو می شویم که در ارائه خدمات به نیازمندان و چگونگی جذب کمک های مردم شرایط خاصی را ایجاد می کنند که شایسته نیست.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر رعایت ضوابط فعالیت ها براساس اساسنامه و اهداف سازمان های مردم نهاد یادآور شد:تلاش داریم تا در خصوص فعالیت های موسسات خیریه ساماندهی هایی داشته باشیم.
وی نوع جمع آوری کمک های سازمانهای خیریه مردم نهاد به شیوه های اجرایی فعلی را مناسب شأن و شخصیت جامعه گیلان ندانسته و خواستار تغییر شیوه های موجود شد.
به گفته وی،باید تلاش کنیم تا در جذب خیرین به صورت پایدار در موسسات خیریه عمل کنیم و این کار با اعتمادسازی و ارائه خدمات مطلوب انجام خواهد گرفت.
رنجکش ادامه داد:مردم ما با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی که دارند دارای نگاه های ارزشی ویژه ای هستند که نوع دوستی و کمک به هم نوعان را وظیفه و تکلیف خود می دانند.
وی اظهار کرد:باید تلاش کنیم در ساماندهی های بهره گیری از ظرفیت های مردم برای کمک به نیازمندان نوآوری و خلاقیت داشته باشیم و موسسات خیریه،باید به این سمت پیش روند.
وی افزود:باید در این زمینه از تجربیات موسسات موفق در سطح ملی و استانی استفاده شود.
وی همچنین خواستار ساماندهی کمک های حمایتی به نیازمندان و بیماران با مشارکت همه موسسات خیریه مردم نهاد و دستگاههای اجرایی مرتبط در این زمینه با عنوان کمیته خیرین سلامت شد.
به گفته وی،یکی از موضوعات مهم در جلب مشارکت های مردم و جذب خیرین توسط موسسات خیریه،توجه به برنامه های مشارکت جویانه موسسات است و در این زمینه می بایست آنها آموزش های لازم را فراگیرند.
رنجکش،برگزاری کارگاههای آموزشی برای مسئولان موسسات خیریه و تشکیل همایش ها و برگزاری نمایشگاههایی از تولیدات و خدمات موسسات خیریه را جهت معرفی به مردم از ضرورت ها عنوان کرد.
در این جلسه که مدیران موسسات خیریه استان گیلان حضور داشتند هرکدام با ارائه برنامه ها و پیشنهاداتی خواستار ساماندهی به وضعیت موجود شدند.

Share