استاندار گيلان در ديدار با معاون وزير صنعت

تقویت زیرساخت‌های زیربنایی شهرک‌های صنعتی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان از معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت، تقویت زیر ساخت های زیربنایی شهرک های صنعتی گیلان را خواستار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان از معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت، تقویت زیر ساخت های زیربنایی شهرک های صنعتی گیلان را خواستار شد .

jpg1381 دکتر محمد علی نجفی ظهر امروز در دیدار با مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه برخی از شهرک های صنعتی گیلان امکانات برق و گاز را بطور کامل دارا نیستند گفت : متاسفانه در شهرک هایی همچون سپیدرود رشت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شمال کشور هنوز بخشی از زیر بنا های اصلی بویژه برق و گاز تامین نشده است .

وی با بیان اینکه برخورداری از این امکانات برای استقرار واحدهای بزرگتر و بهره برداری از واحدهای متوسط در دست احداث ضروری است گفت : از آنجائیکه منابع مالی در اختیار استان تکافوی نیازهای مذکور را نمی دهد لذا اختصاص این اعتبارات ضروری است .

دکتر نجفی با اشاره به اینکه گیلان دارای ۳۲ موقعیت صنعتی در قالب شهرک ها و نواحی صنعتی و مجتمع های کارگاهی است گفت : فعال شدن واحد های این شهرک ها در کاهش آمار بیکاری موثر است به شرطی که شرایط لازم همانند استقرار امکانات زیر بنایی جهت سرمایه گذاری فراهم شود.

استاندار گیلان با اشاره به ساختار شکننده زیست محیطی استان گفت : لازم است شرکت های شهرک های صنعتی در زمینه ی ساخت تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی نیز اهتمام ویژه داشته باشد

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران نیز در این نشست گفت : ایجاد زیرساختهای لازم در شهرکهای صنعتی را جز وظایف خود میدانیم واز دستگاه های اجرایی هم میخواهیم در این زمینه به ما کمک کنند.

دکترسید محمد علی سید ابریشمی یکی از دلایل عقب ماندگی صنعت در گیلان را عدم توجه به این مهم در سالیان گذشته عنوان کرد وگفت: استانهای شمالی به دلیل قابلیت های کشاورزی از نظر صنعتی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند از این رو سهم استان گیلان از عرصه صنعتی محدود بوده است .

وی افزود : مشکل عمده واحدهای صنعتی کمبود نقدینگی در این واحدها است .
jpg1382

نماینده صومعه سرا و رئیس مجمع نمایندگان نیز در این نشست با اشاره به شرایط بیکاری گیلان گفت : حل مشکلات صنعت نیازمند عزم جدی ، همت بیش تر و حضور میدانی مسئولان ملی است

محمد رضا خصوصی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید وارث خرابی های کثیری در کشور است افزود : با میدان داری خوب استاندار گیلان شاهد تحول و خون های جدید در رگ های پیشرفت استان هستیم .

جعفرزاده از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نشاط و شادابی خوبی در گیلان به دلیل همکاری استاندار و نمایندگان برای هم افزایی وجود دارد گفت : با تلاش های انجام شده در چند ماه گذشته بارقه های امید در استان ایجاد شده است .

وی خواستار تقویت زیر ساخت های زیر بنایی شهرک های صنعتی شد و افزود : در حل مشکل کمبود نقدینگی این شهرک ها نیز تلاش شود .

Share