نماینده ولی فقیه در گیلان

خانواده ها تشریفات دست و پاگیر در زمینه ازدواج را از میان بردارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مسوولان باید راهکارهای تحقق ازدواج آسان را بیاندیشند و جوانان را برای انجام این سنت حسنه تشویق کنند.

حذف و کاهش سرعت‌گیرها در جاده‌های مواصلاتی گیلان اقدام مناسبی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مسوولان باید راهکارهای تحقق ازدواج آسان را بیاندیشند و جوانان را برای انجام این سنت حسنه تشویق کنند.
ghorbani آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت سیاست های کلی جمعیت که براساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده را راهگشا خواند و افزود: خانواده ها نیز باید تشریفات دست و پاگیر را از میان بردارند و زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

وی بیان کرد : مسوولان باید امتیازاتی را برای بارداری های متعدد در نظر بگیرند و از طرف دیگر ، زندگی مردم سامان بیشتری پیدا کند تا ازدواج آسان تر شود و جوانان ترغیب بیشتری به ازدواج پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنانش؛ به مذاکرات هسته ای اشاره و اضافه کرد: پیش از این، غرب ما را متهم می کرد که با آژانس همکاری نداریم اما هم اینک این خود غرب است که کارشکنی می کند و مسایلی که مربوط به انرژی هسته ای نیست را به میان می کشد.

وی اظهار داشت: رییس جمهوری کشورمان نیز در چین اعلام کرد که ما عجله ای برای توافق نداریم و همه می دانند که ما به دنبال انرژی هسته ای برای مقاصد نظامی نیستیم بلکه هدف ما استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد : ما با رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری، نرمش قهرمانانه را دنبال کردیم اما هم اینک آمریکا و کشورهای غربی مسایلی را عنوان می کنند که هیچ یک مربوط به مسئله انرژی هسته ای نیست.

آیت الله قربانی همچنین به کمبود آب در گیلان اشاره کرد و با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب گفت: مسئله کمبود آب مشکل مهمی است و هم اکنون ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدسفیدرود داریم و همچنین ورودی ما نسبت به سال گذشته کمتر است و با این مقدار آب نمی توانیم مشکل خود را حل کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: رزمندگان ما خود را به آب و آتش زدند و خرمشهر را آزاد کردند و با این آزادسازی ، تودهنی محکمی به صدام و حامیان او زدند و ثابت کردند که ایرانیان یک وجب از خاک خود را از دست نمی دهند./ایرنا

Share