حق شناس:حضور کارگزاران در دولت موقعیت این حزب را تقویت کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدجواد حق‌شناس عضو حزب اعتماد ملی، با بیان اینکه زمانی که حزب کارگزاران در دولت دوم هاشمی تاسیس شد به دنبال ایفای نقش در میانه دو جریان راست و چپ بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه کارگزاران در عمل یک روش میانه را دنبال می‌کرد و در حوزه […]

13910823000382_PhotoAبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدجواد حق‌شناس عضو حزب اعتماد ملی، با بیان اینکه زمانی که حزب کارگزاران در دولت دوم هاشمی تاسیس شد به دنبال ایفای نقش در میانه دو جریان راست و چپ بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه کارگزاران در عمل یک روش میانه را دنبال می‌کرد و در حوزه اقتصاد درصدد بود مبین اقتصاد بازار و حمایت از بخش تولید در بخش صنعت باشد، پس از انتقال فضا به دولت اصلاحات نتوانست حاوی یک بار گفتمانی باشد.

حق‌شناس ادامه داد: این حزب در فضای رقابتی سال ۷۶ عملا مجبور شد به عنوان بخشی از جریان اصلاحات با حمایت از خاتمی ایفای نقش کند و حتی نتوانست نامزدی را از درون خود معرفی و حمایت کند.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: از طرفی به خاطر مخالفت و تقابل جریان راست سنتی با این حزب و از سوی دیگر به لحاظ قوت جریان اصلاح طلبی، کارگزاران پذیرفت از لحاظ گفتمانی وارد جریان اصلاح‌طلبی شود، از این رو آنها سعی کردند مانند دوره هاشمی که توانسته بودند بخشی از مدیریت عالی را از آن خود کند، ‌در دولت اصلاحات نیز بخشی از مدیریت‌ها را بر عهده بگیرند.

*کارگزاران در درون خود انسجام نداشت

حق‌شناس درباره فرایند فعالیت سیاسی حزب کارگزاران اظهار داشت:‌ در فضای جدیدی که پس از انتخابات ۸۸ شکل گرفت حزب کارگزاران به خاطر فضای سیاسی کشور در بین خود نیز انسجام لازم را نداشت و در حالی که دبیرکل این حزب از کروبی حمایت کرد و رئیس ستاد او بود، حزب کارگزاران از نامزد اصلاح‌طلبان به حمایت پرداخت و این موجب شکل‌گیری عدم انسجام در درون کارگزاران شد.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه همه مشکلاتی که برای عموم احزاب اصلاح‌طلب در بازه زمانی سال‌های ۸۸ تا ۹۲ بود، برای حزب کارگزاران هم وجود داشت، تصریح کرد: این حزب مانند احزابی همچون اعتماد ملی، مشارکت و مجاهدین- منحله- به خاطر نوع نگاه امنیتی آسیب دید و پس از انتخابات ۹۲ تلاش کرد به فضای سیاسی کشور بازگردد.

وی با بیان اینکه کارگزاران اخیرا با تجدید نظر در ساختار خود به حضور جدی و قدرتمند در دولت روی آورده است، به حضور معاون اول رئیس‌جمهور در ریاست شورای مرکزی حزب کارگزاران اشاره کرد و گفت: حضور چهره‌های شناخته شده این جریان و نزدیک به آن در دولت باعث شده که آنها نسبت به سایر احزاب اصلاح‌طلب از وضعیت بهتری برخوردار باشد.

*حضور کارگزاران در دولت موقعیت این حزب را تقویت کرده است

حق‌شناس در همین زمینه به حضور افرادی همچون زنگنه، ترکان و جهانگیری در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: این افراد که به تفکر کارگزاران نزدیک هستند موقعیت این حزب را در دولت فعلی تقویت کرده‌اند.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه حزب کارگزاران نسبت به سایر احزاب اصلاح‌طلب از حساسیت کمتری توسط جریان حاکم برخوردار است، اظهار داشت: حزب کارگزاران به دنبال استفاده از فرصت‌هاست و کارگزاران نشان داده که فرصت‌ها را به خوبی می‌شناسد و از این رو همیشه با کمترین هزینه به دنبال بیشترین بهره‌گیری از فرصت بوده است که این نمره مثبت محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تفاوت خاستگاه کارگزاران با جریان چپ شما پدرخواندگی این جریان را قبول دارید یا خیر، متذکر شد: به نظر من خاستگاه فکری در این حوزه خیلی تعیین کننده نیست و من معتقدم کارگزاران یک حزب عملگراست.

حق‌شناس در همین زمینه افزود:‌ما شرایط خود را در نظر می‌گیریم و متناسب با شرایط کشور، اصول، محذوریت‌ها و موقعیت‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم از این رو ممکن است در آینده با کارگزاران به یک ائتلاف یا یک رقابت در عرصه سیاسی برسیم و این دو روی یک سکه در عرصه سیاست است.

این فعال اصلاح‌طلب درباره پدرخواندگی کارگزاران برای جریان اصلاح‌طلب تاکید کرد: این امر موضوعیت ندارد و ما چیزی به اسم پدرخواندگی نداریم.
– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930327000471#sthash.4oNEREAp.dpuf

Share