حضور مخفیانه سردار قاسم سلیمانی در سوریه + عکس

سایت العربیه نوشت: «قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران برای تسلیت مرگ هلال اسد، پسر عموی بشار اسد رئیس جمهور سوریه، محرمانه به دمشق رفت و با خانواده این ژنرال دیدار کرد.» العربیه اضافه می کند: «سفر قاسم سلیمانی به دمشق و دیدارش از خانواده ژنرال هلال اسد شدیدا محرمانه انجام گرفت. این […]

سایت العربیه نوشت: «قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران برای تسلیت مرگ هلال اسد، پسر عموی بشار اسد رئیس جمهور سوریه، محرمانه به دمشق رفت و با خانواده این ژنرال دیدار کرد.»

العربیه اضافه می کند: «سفر قاسم سلیمانی به دمشق و دیدارش از خانواده ژنرال هلال اسد شدیدا محرمانه انجام گرفت. این سفر همکاری نظامی و اطلاعاتی بسیار نزدیک دو رژیم ایران و سوریه را نشان می دهد.»

خبر این سفر که به رسانه ها درز کرد، همراه با تصویری است که او را در دیدار با بیوه و پسر خردسال هلال اسد نشان می دهد. اما مشخص نیست که این تصویر چند روز پیش گرفته شده است.

ژنرال هلال اسد فرمانده نیروی دفاعی دولت سوریه بود که در ماه مارس گذشته در یک درگیری با شورشیان در نزدیکی شهر لاذقیه کشته شد.
3e3313b8-f7a8-44c2-9147-973934043807_16x9_600x338

العربیه اضافه می کند: «ژنرال قاسم سلیمانی را یکی از مهمترین طراحان عملیات برون مرزی ایران به شمار می آورند. وی متخصص عملیات نظامی برون مرزی ایران است. پیش از آن وی عملیاتهای بسیاری را بصورت مخفیانه در عراق هدایت و رهبری کرده است.»

این رسانه سعودی در پایان نوشت: «لازم به یادآوری است که هلال اسد، از دوستان نزدیک بشار اسد به شمار نمی رفت، اما از همکاران بسیار قابل اعتماد وی بود. پیش از آنکه وی فرمانده نیروی دفاعی سوریه باشد، فرمانده دژبان ارتش در شهر لاذقیه و مدیر کل بنیاد توسعه نظامی این کشور بوده است.»/ظهور۱۲

Share