با قهرمانی تیم استقلال تهران در رشت

حاشیه های رقابت های فوتبال چهارجانبه پیشکسوتان جام ولایت گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رقابت های فوتبال چهارجانبه جام ولایت گیلان گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) عصر جمعه با قهرمانی تیم استقلال تهران در رشت پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رقابت های فوتبال چهارجانبه جام ولایت گیلان گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) عصر جمعه با قهرمانی تیم استقلال تهران در رشت پایان یافت

به دلیل حضور تیم های فوتبال پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس تهران این مسابقات حاشیه هایی نیز داشت که این حواشی در نوع خود نیز جالب بود و جای تامل داشت.

7این رقابت ها با کمترین تبلیغات برگزار شد و اکثر ورزش دوستان و فوتبال دوستان گیلانی از برگزاری این مسابقات اطلاعی نداشتند و به همین دلیل ، این رقابت ها با استقبال اندک تماشاگران روبرو شد و کمتر از ۵۰ تماشاگر از این رقابت ها دیدن کردند.

در روز اول این مسابقات ، تیم های فوتبال پیشسکوتان استقلال و پرسپولیس تهران به ترتیب برابر تیم های پیشکسوتان شهرداری و سپیدرود رشت به برتری رسیدند تا فینال این مسابقات سرخابی شود .

در پایان این رقابت ها ، می توان ˈ محمد نوازی ˈ بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران را برترین بازیکن این جام قلمداد کرد چون وی با بازی های خوب خود، باعث قهرمانی تیمش شد و سانترهای دقیق و زیبای این ملی پوش اسبق، حاضران اندک در ورزشگاه را به وجد می آورد.

همچنین ˈ صفر خدابنده لوˈ دیگر بازیکن پیشکسوت استقلال تهران که از سن و سال زیادی نیز برخوردار بود، در دو بازی تیمش به انداره جوانان حاضر در لیگ برتر دوید و مدافعان تیم های شهرداری رشت و پرسپولیس تهران، حریفان تیم استقلال در این مسابقات را دچار زحمات زیادی کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس نیز در این دیدار از چند چهره جوان در ترکیب خود سود می برد که می توان به ˈ رضا جباری ˈ ، ˈ حسن خان محمدی ˈ، ˈعلیرضا امامی فرˈ ، ˈ بهنام طاهرزاده ˈ و ˈسهراب انتظاری ˈ اشاره کرد و با وجود این بازیکنان جوان ، موفق شده بود در دیدار اول چهار گل به تیم سپیدرود رشت بزند.

در نقطه مقابل نیز ، تیم فوتبال پیشکسوتان استقلال تهران از وجود ˈ محمد نیک سیرت ˈ و ˈ رضا بازیاری ˈ که سن و سال کمتری نسبت به سایر بازیکنان این تیم داشتند، سود می برد.

برگزاری دو دربی در یک روز در رشت

با توجه به برتری تیم فوتبال پیشکسوتان استقلال تهران مقابل شهرداری رشت و پرسپولیس تهران برابر سپیدرود رشت ، تیم های استقلال و پرسپولیس در فینال به مصاف هم رفتند و به نوعی دربی سرخابی های تهران در رشت برگزار شد.

از طرف دیگر تیم های فوتبال شهرداری رشت و سپیدرود رشت نیز باید در دیدار رده بندی مقابل هم قرار می گرفتند که این دیدار نیز دربی رشت بود و با این وجود ، تعداد قلیل تماشاگران حاضر در ورزشگاه شهید عضدی رشت ، عصر جمعه دو دربی را تماشا کردند.

قرمز رشت و آبی تهران پیروز داربی های جام ولایت گیلان شدند

با انجام دیدارهای رده بندی و فینال رقابت های فوتبال پیشکسوتان جام ولایت گیلان ، تیم سپیدرود رشت برابر شهرداری رشت پیروز شد تا تیم قرمز رشت در این میدان به برتری برسد و در دیدار فینال نیز تیم فوتبال پیشکسوتان استقلال تهران مقابل تیم پرسپولیس تهران به برتری رسید که در این دیدار، آبی های تهران پیروز شدند.

البته دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در دیدار نهایی حاشیه هایی نیز داشت که مهمترین آن ، حرکات ناپسند ˈمرتضی فنونی زاده ˈ یکی از بازیکنان تیم پرسپولیس در این دیدار بود.

ˈ مرتضی فنونی زاده ˈ در دقایق پایانی این دیدار که با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال در جریان بود، با بازیکنان تیم حریف چندین بار درگیر شد و خطاهای شدیدی انجام داد که حتی این خطاها باعث ناراحتی سایر بازیکنان تیم پرسپولیس نیز شده بود و به نوعی وی قصد داشت تا این بازی را به جنجال بکشد.

10ˈ فنونی زاده ˈ در دقایق پایانی خطای بسیار شدیدی روی ˈ محمد نوازیˈ انجام داد و پس از آن ، یک خطای شدیدتر روی ˈ خدابنده لوˈ دیگر بازیکن استقلال مرتکب شد تا داور این دیدار به وی کارت زرد نشان دهد.

اما این پایان کار نبود و وی درگیری لفظی با ˈ محمد نوازی ˈ و چند بازیکن دیگر استقلال ایجاد کرد و در دقیقه پایانی این مسابقه نیز خطای بسیار شدیدی روی نوازی مرتکب شد و به دلیل دوستانه بودن این رقابت ها ، داور این بازیکن را از زمین اخراج نکرد .

اما نکته جالب توجه این بود که نیمکت نشینان و مربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران عکس العملی از خود نشان ندادند چون آنان باید این بازیکن را تعویض می کردند تا این رقابت ها که با حسن نیت و برقراری دوستی بیشتر برگزار می شود ، دچار اینگونه رفتارهای ناشایست نشود.

ایرنا/

Share