اسکای اسپورت انگلیس خبرداد

جهانبخش زیر ذره بین منچستر یونایتد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سایت خبری تحلیلی اسکای اسپورت انگلیس در گزارشی با معرفی بازیکنان آینده‌دار حال حاضر فوتبال اروپا، علیرضا جهانبخش، مهاجم ایرانی تیم فوتبال ان ای سی نایمخن هلند را زیر ذره‌بین برده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سایت معتبر انگلیسی از توجه استعدادیاب‌های باشگاه منچستریونایتد به مهاجم تیم ملی ایران خبر داد.

jahanbakhsh17سایت خبری تحلیلی اسکای اسپورت انگلیس در گزارشی با معرفی بازیکنان آینده‌دار حال حاضر فوتبال اروپا، علیرضا جهانبخش، مهاجم ایرانی تیم فوتبال ان ای سی نایمخن هلند را زیر ذره‌بین برده و درباره او نوشته است: جهانبخش را باید جزو بازیکنانی دانست که لازم است در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیم نگاهی به بازی‌ آنها داشت چرا که پتانسیل دست و پا کردن شهرت و آوازه‌ برای خود در این رقابت‌‌ها را دارد و حتی می‌تواند جزو مدعیان کسب جایزه بهترین بازیکن جوان جام جهانی باشد.
اسکای اسپورت با درج نقل قول اخیر کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که گفته؛ جهانبخش شانس زیادی برای حضور در جام جهانی دارد در ادامه گزارش خود نوشته است: کی‌روش هم موافق است که مهاجم جوان تیمش، پدیده‌ای خوش آتیه و هیجان‌انگیز است و می‌تواند یکی از بازیکنان او برای رقابت با نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزهگوین در گروه F جام جهانی باشد.
در ادامه این گزارش آمده است: جهانبخش یک مهاجم سرسخت و پرانرژی است که مشکلی برای بازی در هیچ یک از نقاط خط حمله ندارد اگرچه موثرترین بازی‌های او زمانی است که در سمت راست خط حمله قرار بگیرد، البته با توجه به حضور احتمالی اشکان دژاگه، بال تیم فولام در این پست، بهترین منطقه‌ای که جهانبخش می‌تواند در جام جهانی امسال برای تیم ملی ایران بازی کند، سمت چپ خط حمله خواهد بود.
اسکای اسپورت در ادامه تمجید خود از جهانبخش عنوان کرده است: او بازیکنی تکنیکی است که توانایی کنترل توپ را با هر ۲ پای خود دارد و با وجود قامتی نه چندان بلند در نبردهای هوایی هم موفق کار کرده است. با توجه به اینکه تجربه بازی در ورزشگاه‌های پر از جمعیت را در دیدارهای تیم‌ باشگاهی‌ و همچنین کشورش دارد، بعید به نظر می‌رسد که جو ورزشگاه‌های برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴ عملکرد او را تحت الشعاع قرار دهد.
او فقط ۱۷ سال سن داشت که برای شرکت در رقابت‌های زیر ۱۹ سال آسیا به اردوی ایران فراخوانده شد و به واسطه بازی با کیفیتی که ارائه کرد خیلی زود به کاپیتان زیر ۱۹سال ایران تبدیل شد. او در۴ بازی مرحله مقدماتی رقابت‌ها ۵ گل به ثمر رساند تا توانایی‌های خود را بیش از پیش به اثبات برساند. در مرحله نهایی رقابت‌ها نیز جهانبخش ۲ گل زد، هرچند در نهایت تیمش با قبول شکست برابر کره جنوبی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.
اسکای اسپورت گزارش خود را درباره جهانبخش با روند پیوستن وی به نایمخن هلند ادامه داده و نوشته است: جهانبخش زمانی که یک رده سنی بالاتر رفت و به تیم زیر ۲۰ ساله‌های ایران پیوست هم کارنامه درخشانی داشت و در ۱۷ بازی‌ ۱۱ گل به ثمر رساند. درخشش جهانبخش توجه سران باشگاه نایمخن در لیگ اردویژه هلند را جلب کرد و طولی نکشید که آنها در ماه می سال ۲۰۱۳ با او قراردادی ۳ ساله بستند. اولین فصل حضور جهانبخش در نایمخن اما برای او خاطره‌انگیز نبود چرا که تیمش سقوط کرد. در این فصل جهانبخش ۱۱ بار در ترکیب اصلی و ۱۶ بار به عنوان بازیکن تعویضی برای نایمخن به میدان رفت و عملکردش فراز و نشیب‌های زیادی داشت.
موفقیت‌های جهانبخش در لیگ هلند سوژه دیگری است که اسکای اسپورت به آن اشاره کرده و آورده است: فراخوانده شدن جهانبخش به اردوی تیم ملی و حضور او در ترکیب اصلی ایران مقابل لبنان در کنار دژاگه که صعود ایران به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا را مسجل کرد، تاثیر به سزایی در افزایش روحیه و اعتماد به نفس او در بازی‌های نایمخن داشت و سبب شد که آنتون یانسن سرمربی این تیم دوباره به او اعتماد کند. یکی از بهترین بازی‌های جهانبخش برابر آلکمار در روز نخست ماه دسامبر (۱۰ آذر) بود که او پاس گل اول پیروزی ۳ بر ۲ تیمش را برای مارنیک فرمیل فرستاد و گل دوم را هم خود به ثمر رساند. گفته می‌شود درخشش جهانبخش در این بازی توجه استعدادیاب‌های منچستریونایتد را هم جلب کرده است.
اسکای اسپورت در بخش پایانی گزارشش درباره جهانبخش نوشته است: این اواخر بازی‌های تیم ملی ایران کم گل بوده و به همین دلیل جهانبخش باید نسبت به حضورش در ترکیب ایران در جام جهانی خوشبین باشد. او بازیکنی پرانرژی و با انگیزه است که در کنار یک بازیکن بااستعداد دیگر به نام سردار آزمون که برای روبین کازان روسیه بازی می‌کند، می‌توانند شانس خود را باری حضور در فهرست ۲۳ نفره کی‌روش افزایش دهند. جهانبخش که توانسته توجه استعدادیاب‌های منچستریونایتد را جلب کند می‌تواند پا جای پای اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژادبرای بازی در لیگ انگلیس بگذارد و شانس واو برای تحقق این هدف بیشتر هم خواهد شد اگر ایران با حضور او بتواند از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کند./تسنیم

Share