عصر یکشنبه

جمع‌آوری دستفروشان سلیمان‌داراب رشت توسط مأموران سد معبر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دستفروشان محله سلیمانداراب رشت از سوی مأموران سد معبر شهرداری این شهر جمع‌آوری شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دستفروشان محله سلیمانداراب رشت از سوی مأموران سد معبر شهرداری این شهر جمع‌آوری شدند.
13910125000124_PhotoAمنطقه سلیمان‌داراب رشت به دلیل وجود آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی یکی از مناطق پرجمعیت این شهر است که از مدت‌های نسبتاً طولانی به صورت خودجوش محل برگزاری بازار محلی پنجشنبه‌بازار شده است.

این روند تا جایی ادامه یافته که برخی از کاسب‌ها به دلیل از دست‌ندادن جای کافی برای پهن کردن بساط خود که اغلب میوه و تره‌بار است با استفاده از گاری‌های چرخدار تمام طول هفته را در این مکان مشغول به‌کار هستند.

بازار محله سلیمان‌داراب اغلب به دلیل پایین‌تر بودن قیمت برخی از اقلام مصرفی خانوار مورد توجه مردم این منطقه و دیگر نقاط شهر واقع شده است.

وجود آرامگاه شهید میرزا کوچک خان جنگلی و مزار شهدا و دیگر بزرگان این شهر در فضای مسجد سلیمان‌داراب موجب شده تا منطقه سلیمان‌داراب شناخته شده‌تر شود و مورد استقبال قرار گیرد.

عصر یکشنبه به دنبال تذکر مأموران سد معبر شهرداری مبنی بر جمع کردن بساط دستفروشان محله سلیمان‌داراب رشت، این امر با اعتراض‌های شدید برخی از کاسب‌های منطقه مواجه شد.

یکی از دستفروشان  گفت: این مکان محلی برای کسب افراد دستفروش است و در صورت جمع‌کردن بساط، بسیاری از این افراد بیکار می‌شوند و راه و شغلی برای امرار معاش ندارند. مأموران شهرداری باید برای این افراد چاره‌ای بیندیشند نه اینکه تنها اقدام به جمع کردن آن‌ها کنند.

این کاسب منطقه سلیمان‌داراب رشت تصریح کرد: افرادی که پنجشنبه‌ها برای برگزاری بازار محلی به مکان سلیمان‌داراب می‌آیند مغازه‌دار هستند و پس از تمام شدن بازار دوباره به مغازه‌های خود باز می‌گردند اما افرادی که تنها دستفروش هستند ترجیح می‌دهند تمام طول هفته در این مکان کاسبی کنند./فارس

Share