با حضور استاندار گیلان

جشن ملی روسیه در رشت برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جشن ملی روسیه با حضور سفیر روسیه فدراتیو در ایران و جمعی از مقام‌های گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جشن ملی روسیه با حضور سفیر روسیه فدراتیو در ایران و جمعی از مقام‌های گیلان در رشت برگزار شد.
13930319000004_PhotoA جشن ملی روسیه شامگاه یکشنبه با حضور سفیر روسیه فدراتیو در ایران، ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه در رشت و جمعی از مدیران گیلان و شهردار رشت در این شهر برگزار شد.

سفیر روسیه فدراتیو در ایران با تبریک جشن ملی کشورش اظهار کرد: روسیه از شوروی سابق جدا شد و ۲۴ سال است که این استقلال جشن گرفته می‌شود.

لوان جاگاریان افزود: جشن بزرگی برای ملت روسیه است و روز چهارشنبه همین هفته جشن ملی روسیه در اصفهان و ضیافت بزرگی نیز در سفارت روسیه در تهران برگزار می‌شود که از حدود ۵۰۰ نفر از دوستان ایرانی و خارجی و سفرای کشورهای مختلف در این مراسم دعوت شده است.

وی همکاری‌های دو جانبه بین ایران و روسیه را بسیار با اهمیت خواند و گفت: گسترش همکاری با ایران جزو خواسته ماست.

سرکنسول روسیه در رشت نیز با ابراز خرسندی از حضور مدعوین در جشن مذکور اظهار کرد: گیلان از استان‌های مهم ایران است.

ماکسیم بارانوف با اشاره به رابطه تجاری خوب گیلان با کشورهای حاشیه خزر از جمله آستراخان روسیه گفت: تداوم و گسترش این همکاری می‌تواند در توسعه تجاری دو کشور تاثیرگذار باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور با تبریک جشن ملی روسیه اظهار کرد: روسیه از کشورهای همسایه ایران است.

محمدحسین اصغریان، گسترش همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه را مهم دانست و تصریح کرد: این همکاری‌ها در افزایش تجارت دو کشور تاثیرگذار است.

وی گیلان را استانی با ظرفیت‌های زیاد برای افزایش حجم تبادلات تجاری با روسیه خواند.

استاندار گیلان نیز با تبریک جشن مذکور، از تلاش بارانوف برای تقویت ارتباط خوب بین ایران و روسیه قدردانی کرد.

محمدعلی نجفی گفت: باید تلاش شود این ارتباطات با انگیزه اقتصادی باشد و شاهد رشد و شکوفایی در این راستا باشیم.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور استاندار گیلان به پاس تلاش‌های ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه در رشت در گسترش و تقویت روابط همکاری تجاری بین گیلان و آستراخان و ایران و روسیه لوح تقدیر به وی اعطا کرد./فارس

Share