جنایت دهشتناک تکفیری ها

جزئیات جدید از شهادت روحانی ایرانی در سامرا توسط داعش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، در میانه ی اخبار تحولات عراق، خبر شهادت دو خانواده ایرانی در راه بازگشت از سامرا که حجت الاسلام بطحائی و همسر باردار و پسر خردسالش یکی از ایشان بود، دل هر شنونده ای را به درد آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، در میانه ی اخبار تحولات عراق، خبر شهادت دو خانواده ایرانی در راه بازگشت از سامرا که حجت الاسلام بطحائی و همسر باردار و پسر خردسالش یکی از ایشان بود، دل هر شنونده ای را به درد آورد.

reza_l_218340آقای موسی اسماعیلی مسئول ستاد بازسازی عبتات عالیات در سامرا گفت: این دو خانواده اوائل هفته ی قبل برای زیارت به سامرا آمدند که به دلیل ناامن شدن اوضاع، چند روزی را در سامرا اقامت داشتند تا اینکه چهارشنبه ساعت ۱۵ از حرمین عسکریین به قصد زیارت کربلا خارج شدند و با وسیله نقلیه خود به راه افتادند.

وی افزود: وقتی به منطقه “اسحاقی” که یکی از ناامن ترین مناطق در مسیر سامرا به “سیدمحمد” است می رسند، هدف تیر مستقیم مهاجمین داعش قرار می گیرند و این صحنه را یکی از شاهدان عینی که از نیروهای نظامی عراق است با دوربین مشاهده کرده است. به گفته ی وی اینها تا مدتی در آتش و دود گُم می شوند تا اینکه بعد از مدتی طی تماسی که با شهید بطحایی صورت می گیرد، یکی از عوامل داعش گوشی را می بردارد و اعلام می کند که ما او را به قتل رسانده ایم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات در سامرا خاطر نشان کرد: اگرچه شواهد و قرائن، حاکی از شهادت این دو خانواده ایرانی است اما هنوز پیکرهای این افراد، پیدا و یا تحویل گرفته نشده است و تمام تلاش ها در این راستا ادامه دارد.

وی به ابراز همدردی مسولان عراقی اشاره و تصریح کرد: با همکاری طرفین، تلاش ها برای شفاف شدن تمام زوایای این فاجعه و تحویل پیکرها ادامه دارد.

اسماعیلی همچنین درباره اوضاع سامرا در شرایط کنونی گفت: در حال حاضر سامرا، پر از نیروهای وفادار به اهل بیت علیهم السلام است و از نظر امنیتی در شرایط خوبی به سر می برد.

* خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید بطحایی

استاد سیدهاشم بطحائی گلپایگانی از اساتید حوزه و دانشگاه و عموی شهید بطحائی نیز به خصوصیات اخلاقی این شهید اشاره کرد و گفت: بخشی از تحصیلات ایشان در حوزه علمیه چیذر بود و به دلیل موقعیت خانوادگی، می توانست از شرائط بالای مادی و رفاهی برخوردار باشد اما ترجیح داد که ادامه تحصیلات و برنامه های علمی و تبلیغی اش را در جوار حرم امیرالمومنین بگذراند و با سختی های فراوان، گذران زندگی می کرد.

وی ادامه داد: شهید بطحایی دلباخته اهل بیت علیهم السلام بود و بسیاری از شبهای جمعه با پای پیاده به کربلا مشرف می شد و خلوص بالایی در کارها داشت. اهل صله رحم و مودب به آداب دین بود و واقعا یک فرد وارسته، متدین و دنیاگریز بود./حوزه

Share