استاندار گیلان

جامعه ای که رسانه پویا و زنده نداشته باشد،جامعه ای مرده است

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان با بیان اینکه خبرنگاری هنر ، ذوق ، عشق و داشتن دغدغه اجتماعی است گفت: جامعه ای که رسانه و مطبوعات پویا و زنده نداشته باشد ، جامعه ای مرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان با بیان اینکه خبرنگاری هنر ، ذوق ، عشق و داشتن دغدغه اجتماعی است گفت: جامعه ای که رسانه و مطبوعات پویا و زنده نداشته باشد ، جامعه ای مرده است.

دکتر نجفی افزود : جامعه ای که جامعه رسانه ای و مطبوعاتی پویا و زنده نداشته باشد ، جامعه مرده است و اگر استانی فعال ، پویا و هدایت گر بخواهیم ، نیاز به رسانه ی فعال داریم .

jpg1342وی با بیان اینکه مردم از طریق رسانه ها و مطبوعات از عملکرد مسئولان با خبر می شوند گفت : خبرنگاران اگر نگاه حرفه ای داشته باشند موفق خواهند بود .

استاندار گیلان با تأکید براینکه مطبوعات و رسانه ها در بیداری و آگاهی عمومی نقش مهمی دارند اظهار داشت : مطبوعات باید نقد کنند اما اگر این نقد سازنده و همراه با پیشنهاد باشد زیبا و تأثیرگذار است .

دکتر نجفی با بیان اینکه کارکردهای مطبوعات با رسانه ملی متفاوت باشد گفت : درجلوگیری از پخش شایعات ، مطبوعات نقش مؤثری دارند و نباید برخی از نشریات سیاست زده عمل کرده و به حواشی دامن بزنند چرا که این امر دردرجه اول موجب زیرسئوال رفتن خودشان می شود .

وی ضمن خسته نباشید و خدا قوت رسانه ها، خبرنگاری را هنر ، ذوق ، عشق و داشتن دغدغه اجتماعی دانست وافزود : امروز فضای آرام و سالمی که در گیلان شاهد هستیم که در کنار تدبیر دولت بخشی از آن به واسطه عملکرد مطبوعات و رسانه ها است .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مطبوعات در حقوق شهروندی قوی تر ورود کنند خاطرنشان کرد : در بالابردن فرهنگ و دانش عمومی مطبوعات نقش بسیار مؤثری دارند و این مسئله موجب کاهش ناهنجاری های عمومی و اجتماعی می گردد.

دکتر نجفی با بیان اینکه مطبوعات در تداوم و افزایش مسئله جذب سرمایه گذار در استان مؤثر هستند افزود : سرمایه گذاران مطمئن باشند که در گیلان امنیت سرمایه گذاری کاملا” وجود دارد و باید توجه شود که در امنیت سرمایه گذاری ، توسعه فرهنگی تأثیر گذار است .

وی با اشاره به اینکه در گیلان مطبوعات همراه و همدل داریم اظهار داشت : در کنار اینکه مدیران موظفند از مطبوعات بهره بگیرند اما مطبوعات نیز باید این جذابیت و اعتماد را در کارهایشان ایجاد کنند تا مدیران به دنبالشان بیایند .

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مطبوعات و رسانه ها به عنوان یک بازو و همکار با فضاسازی مثبت رسانه ای در خدمت دولت تدبیر و امید هستند ، گفت: رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند که ظرفیت بسیار خوبی برای رفع شدن بسیاری از مشکلات استان است .

حسین داداشی با اشاره به اینکه این ۱۶۸ نشریه در گیلان داریم که پس از تهران ، دومین استان از این لحاظ در کشور هستیم، افزود: کم حاشیه ترین نشریات را در کشور در گیلان داریم این نشاندهنده نگاه حرفه ای مطبوعات این استان است.

وی با تاکید بر تلاش مطبوعات در توسعه استان و ارائه نقدسازنده همراه با ارائه راهکارهای آن ،بر تعامل بیشترمسئولان با رسانه ها تاکیدکرد و اظهارداشت: از استاندار بخاطر انتخاب دکتر فاضلی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکر می کنیم و امیدواریم با این انتخاب زمینه های تعامل هرچه بیشتر این اداره کل با نشریات و مطبوعات افزایش یابد .

Share