ثبت ۹۲۱ شرکت ایرانی و خارجی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شیما فرج زاده رئیس اداره ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی و معنوی  سازمان منطقه آزاد انزلی درخصوص عملکرد ثبت شرکت در سازمان متبوع خود اظهار داشت: با ثبت ۴۴ شرکت در دو ماهه نخست سال جاری تعداد شرکتهای ثبت شده در این منطقه از ابتدای شروع به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شیما فرج زاده رئیس اداره ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی و معنوی  سازمان منطقه آزاد انزلی درخصوص عملکرد ثبت شرکت در سازمان متبوع خود اظهار داشت: با ثبت ۴۴ شرکت در دو ماهه نخست سال جاری تعداد شرکتهای ثبت شده در این منطقه از ابتدای شروع به کار این سازمان در سال ۸۴ تا پایان اردیبهشت ماه جاری به ۹۲۱ شرکت افزایش یافته است.

SabtSherkatوی افزود: در دو ماهه نخست سال ۹۲ در این منطقه ۲۶ شرکت ثبت شده بود که با ثبت ۴۴ شرکت در دو ماهه ابتدایی سال جاری، ثبت شرکت نسبت به سال قبل ۶۹ درصد رشد داشته است.

فرج زاده درخصوص دلایل رشد میزان ثبت شرکت در سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با پیگیریهای صورت گرفته از سوی این سازمان درخصوص اعمال مزایای قانونی این منطقه که با انعقاد ده توافقنامه با نهادهای ذی ربط در سطح استان گیلان و کشور محقق شد، بسترهای لازم برای تسهیل و تسریع در مسیر جذب و فعالیت سرمایه گذاران در منطقه آزاد انزلی مهیا شد.

رئیس اداره ثبت سازمان منطقه آزاد انزلی، ثبت یکروزه شرکت، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و تردد خودرو با پلاک منطقه، اعمال مزایای قانونی منطقه درشهرک صنعتی انزلی، خلق مزیتهای جدید و اجرای معافیت مالیاتی-گمرکی برای فعالین اقتصادی منطقه، تلاش به منظور توسعه همکاریهای بین المللی مشترک در عرصه های اقتصادی-ترانزیتی با کشورهای حاشیه دریای خزر را از جمله اقدامات سازمان متبوع خود برای ایجاد جاذبه بیشتر برای سرمایه گذاران اعلام کرد.

وی میزان سرمایه ثبتی اظهار شده از سوی ۴۴ شرکت ثبت شده در دو ماهه نخست سال جاری در این سازمان را بیش از ۱۹۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با ۲۸ میلیارد ریال سرمایه ثبتی اظهار شده از سوی سرمایه گذاران در مدت مشابه سال ۹۲ با رشد ۶۰۰ درصدی همراه شده است.

فرج زاده درخصوص سرمایه ثبتی اظهار شده از سوی ۹۲۱ شرکت ثبت شده از سال ۸۴ تا اریبهشت ۹۳ در این سازمان گفت: سرمایه ثبتی این تعداد شرکت به بالغ بر ۲۳۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی در خصوص حوزه فعالیت شرکتهای ثبت شده گفت: شرکتهای ثبت شده در این سازمان درحوزه های تجاری-گردشگری، تجاری-عمرانی، خدماتی و در زمینه صنعتی تولیدی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره ثبت سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۱۰۰ شرکت خارجی با میزان مشارکت و مالکیت از ۳۳ الی ۱۰۰ درصد در این منطقه به ثبت رسیده افزود: سرمایه‌گذارانی که دارای تابعیت کشورهای کره جنوبی، امارات متحده عربی، ترکیه، تاجیکستان، سوئد، افغانستان، چین، ترکمنستان، انگلستان، آذربایجان، آلمان، ایتالیا، هند، روسیه و پاکستان هستند مجموع اعضای هیأت موسس شرکتهای خارجی ثبت شده را تشکیل می‌دهند.

فرج زاده در خصوص مزایای سرمایه‌گذاری و ایجاد شرکت در منطقه متبوع خود اظهار کرد: معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد و معافیت گمرکی برای ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده از مهمترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی است.

Share