ثبت ماجرایی حیرت‌انگیز توسط عکاسان نشنال جئوگرافی+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که دسته‌ای از بابون‌ها (نوعی میمون) با سروصدای بسیار زیاد مشغول فرار از لابلای بوته‌ها و بالارفتن از درختان بوده اند.  پس از مدتی مشخص می‌شود که دلیل ترس بابون‌ها دو شیر ماده هستند که به قصد شکار به بابون‌ها حمله کرده‌اند. در این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که دسته‌ای از بابون‌ها (نوعی میمون) با سروصدای بسیار زیاد مشغول فرار از لابلای بوته‌ها و بالارفتن از درختان بوده اند.

 پس از مدتی مشخص می‌شود که دلیل ترس بابون‌ها دو شیر ماده هستند که به قصد شکار به بابون‌ها حمله کرده‌اند. در این میان یکی از شیرها یک بابون ماده را که سعی در فرار داشت به دندان گرفته او خفه می‌کند.
در حالی که بابون ماده در آرواره‌های شیر جان می‌دهد یک بچه بابون کمتر از یک ماهه که مادر خود را در آغوش گرفته کم کم از بغل مادر به روی زمین می‌افتد.
بچه بابون کوچک بر اساس غریزه به سمت درخت حرکت و سعی می‌کند از درخت بالا برود و فرار کند اما توان جسمی و قدرت بالا رفتن از درخت را ندارد. این صحنه توجه شیر را بخود جلب می‌کند.
بچه بابون نمی‌تواند از درخت بالا برود و ماده شیر او را به دندان می‌گیرد. در این لحظه عکاس که تحمل دیدن خورده شدن بچه بابون توسط شیر را ندارد دوربین خود را خاموش می‌کند.
اما در کمال ناباوری پس از مدتی شیر بچه بابون را به زمین گذاشته و آنرا در میان دستان خود می‌گیرد.
بچه بابون کوچک سعی می‌کند سینه‌های شیر را گاز بزند.
و با او بازی می‌کند…
در این حین شیر نری از راه می‌رسد اما یکی از ماده‌ها بچه بابون را در حمایت خود داشته و ماده شیر دیگر با خشونت اجازه نزدیک شدن به شیر نر را نمی‌دهند.
جدال شیر نر و ماده‌ها به خشونت کشیده می‌شود و بابون پدر که در تمام این مدت بر روی درخت مجاور نظاره‌گر فرزندش بود از فرصت استفاده کرده، با شجاعت از درخت پایین می‌آید و بچه بابون را از میان شیرها به دندان گرفته و به بالای درخت منتقل می کند.
بابون پدر فرزندش به جایی امن در بالای درخت برده و او را در آغوش می‌گیرد.
تصاویر فوق‌العاده زیبا و کم‌نظیر هستند اما این رفتار خاص ماده شیرها در مراقبت از بچه بابون و اقدام بابون پدر در این ماجراست که این داستان را منحصر بفرد و حیرت‌انگیز می‌کند.
15640_43415641_64115642_65615643_37815644_70715645_25215646_259
Share