توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت، توجیه فنی و اقتصادی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور با حضور در فرودگاه سردار جنگل رشت ضمن بازدید از واحدهای عملیاتی و اداری این فرودگاه با سخنگوی کمسیون عمران و نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی دیدار و توسعه تنها فرودگاه گیلان را دارای توجیه فنی و اقتصادی دانست. به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور با حضور در فرودگاه سردار جنگل رشت ضمن بازدید از واحدهای عملیاتی و اداری این فرودگاه با سخنگوی کمسیون عمران و نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی دیدار و توسعه تنها فرودگاه گیلان را دارای توجیه فنی و اقتصادی دانست.
forodgah rasht2به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور عصر روز شنبه سوم خرداد ماه با حضور در فرودگاه سردار جنگل ضمن بازدید از این فرودگاه با سخنگوی کمسیون عمران و نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی دیدار و به توسعه فرودگاه سردار جنگل با توجه به داشتن توجیه فنی و اقتصادی تاکید کرد.
مهندس ابراهیم شوشتری به شاخص های توسعه جهت توجیه فنی و اقتصادی فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن فرودگاه سردار جنگل رشت در محدوده منطقه آزاد انزلی می تواند شاخص بسیار خوبی برای طرح توجیه فنی و اقتصادی فرودگاه سردار جنگل رشت باشد.
وی اذعان داشت: تطویل باند، احداث باند موازی، راه اندازی چراغهای تقرب و اپروچ در ابتدای باند ۲۷ برای پذیرش پروازهای پهن پیکر از نظر هوانوردی توجیه فنی دارد و با توجه به سیاست های شرکت فرودگاههای کشور برای درآمدزایی بیشتر و بهره برداری از ظرفیت منطقه آزاد انزلی، توجیه اقتصادی نیز بر آن مترتب می باشد.
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور تاکید کرد در توجیه فنی برای توسعه فرودگاه رشت به اندازه کافی شاخص های کارشناسی وجود دارد و انتظار می رود نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از طرح توسعه فرودگاه سردار جنگل دفاع کنند و در تخصیص اعتبارات ملی برای تحقق این طرح اهتمام بورزند.
مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی کمسیون عمران و نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه مباحث مربوط به توسعه فرودگاهها در کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی همواره مطرح می شود لذا این آمادگی وجود دارد جهت توسعه تنها فرودگاه گیلان اقدامات اساسی برداشته شود چرا که به دنبال آن پویایی و شکوفایی اقتصادی را برای استان گیلان به ارمغان خواهد آورد.
گفتنی است معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور از محل طرح دوسالانه مانور اضطراری که قرار است پنجم خرداد در فرودگاه رشت برگزار شود بازدید کرد.

Share