استاندار گیلان در نشست ائمه جمعه در رشت

تمرکز دولت براقتصاد دلیل بر بی توجهی به فرهنگ نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در نشست ائمه جمعه در رشت با اشاره به سالروز انتخابات بیست وچهارم خرداد سال گذشته گفت : دولت همراه با تدبیر و امید تلاش می کند هرچه بیشتر در جهت حل مشکلات جامعه گام بردارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در نشست ائمه جمعه در رشت با اشاره به سالروز انتخابات بیست وچهارم خرداد سال گذشته گفت : دولت همراه با تدبیر و امید تلاش می کند هرچه بیشتر در جهت حل مشکلات جامعه گام بردارد.
1532  دکتر نجفی با اشاره به حماسه سیاسی ملت ایران در سال ۹۲ تأکید کرد : استاندارن نیز مکلفند به عنوان نمایندگان عالی دولت زمینه امید و عشق و آمادگی مردم برای ادامه نهضت انقلاب را که در انتخابات ریاست جمهوری متبلور شد را فراهم کنند.
وی ادامه داد : در سالی که مزین به فرهنگ و اقتصاد است ، دولت باید در خدمت فرهنگ باشد و رهبر معظم انقلاب نیز همواره به این دو مسئله متذکربودند .
استاندار گیلان با بیان اینکه هرکار اقتصادی اگر اصالت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی نداشته باشد بی فایده است گفت : تمرکز دولت براقتصاد دلیل بربی توجهی به فرهنگ نیست بلکه به دلیل شرایط اقتصادی بود که در زمان سرکار آمدن با آن روبرو شد.
دکتر نجفی افزود : دولت در ابتدای کار با تورم ۶۰ درصد و رکود۶ درصدی مواجه بود و نقدینگی در این سال ها ۸ برابر شد ولی امروز تورم به ۲۶ درصد رسیده است. که البته این آمار به معنای پایین آمدن مناسب قیمت ها نیست و باید روز به روز پایین تر بیاید و در حال حاضر رشد منفی نیز پشت سرگذاشته و در حال رشد مثبت است .
وی با بیان اینکه بیکاری گیلان در سال ۹۲ از ۶/۱۵درصد به ۶/۱۳ درصد کاهش یافته است اظهار داشت : از استان دوم بیکار در ابتدای سال ۹۲ در پایان سال به استان ششم ارتقاء یافتیم اما جای قدردانی ندارد و زمانی مطلوب است که در اشتغال جز ده استان برتر باشیم .
دکتر نجفی با بیان اینکه اگرمتعهد برای رفع بیکاری نباشیم هیچ یک از جلسات مافایده ندارد گفت : از فرماندارن و مدیران استان برای کاهش نرخ بیکاری برنامه خواسته ام .
وی با اشاره به آمار بالای ناهنجاری های اجتماعی در گیلان افزود : اگر بتوانیم مشکل اشتغال را حل کنیم ، این آمارها نیز کاهش می یابد .1533

استاندار گیلان به آمار بالای تحصیل کردگان بیکاردر استان اشاره کرد و گفت : برنامه های زیادی در بخش های مختلف استان دارم که بتوانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر استان و حل مشکلات باشیم .

وی با اشاره به مشکل تأمین آب کشاورزی گفت : استانی که دارای بیکاری بالاست ، باید بخش کشاورزی اش بیشتر تقویت شود و جلوی تغییر کاربری زمین های کشاورزی گرفته شود .
استاندار گیلان ادامه داد : بارش های باران و مدیریت مصرف آب توسط کشاورزان و مدیران و فرمانداران موجب پشت سرگذاشتن مشکل بحران آب شده است .
دکتر نجفی با اشاره به مشکلات بخش چای گفت : برای نخستین بار صد میلیارد تومان به چای اختصاص یافت و قرار است بزودی مبلغی برای چایکاران پرداخت می شود .
وی اضافه کرد : به علت عدم پوشش مناسب بیمه بخشی از ظرفیت مرکبات استان را در برف سنگین سال گذشته از دست داده ایم که قرار است از سوی وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات ویژه ای به این بخش اختصاص یابد .
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه تأکید کرد : هرجایی که حضور جهادی و با برنامه باشد موفق خواهیم بود .
دکترنجفی با بیان براینکه آمادگی جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم گفت : دربخش صنایع دارای مشکلات بسیاری هستیم و جلسات زیادی با همه مدیران بانک ها و اعضای هیأت مدیره های آن ها برگزار کردیم تا بتوانیم مشکلات این بخش را برطرف کنیم .
وی در ادامه با اشاره به ساخت سایت نفت سردار جنگل گفت : تاکنون هیچ اعتباری به این سایت اختصاص نیافته بود و برای نخستین بار ۲۰ میلیارد تخصیص یافت .
نماینده عالی دولت در گیلان گفت : بارها به مدیران تأکید کرده ام که با مردم صادق باشید و راست بگویید .
دکتر نجفی تصریح کرد : در بخش گردشگری هم گام های اساسی برداشته شده است و برای نخستین بار امکانات رفاهی و زیرساخت های مناسب برای طرح های سالمسازی دریافراهم خواهد بود .
دکتر نجفی با بیان اینکه برای ساخت مصلی و مساجد در تلاش هستیم اعتباری را جذب کنیم گفت : توزیع بودجه مربوط به مساجد درشهرستان ها باید با هماهنگی ائمه جمعه اختصاص یابد .
وی اضافه کرد : امسال بیشتر بودجه های عمرانی به پروژه های حداقل با ۸۰ درصد پیشرفت کار اختصاص می یابد .
دکتر نجفی در ادامه با اشاره به خدمات ارزنده سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشور و هفته گرامیداشت این بزرگمردان افزود : سربازان گمنام امام زمان (عج) حافظان امنیت هستند و ما ازتلاشهای آنان قدردانی می کنیم .
استاندار همچنین راهنمایی ها و تذکرات ائمه جمعه را نشان دهنده احساس مسئولیتشان درقبال جامعه و دولت دانست و افزود : مجموع بیاناتی که امامان جمعه می گویند ، به دلیل حمایت از دولت و نهضت انقلاب است.

Share