تمامی تلفن‌های همراه مجهز به اینترنت هوشمند می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تلاش برای صدور مجوز پروانه نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه خبر داد و گفت:‌ در نیمه دوم سال ۹۳ تمامی تلفن‌های همراه مجهز به اینترنت با پهنای باند می‌شوند. محمود واعظی در تشریح اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ گفت: اولویت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تلاش برای صدور مجوز پروانه نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه خبر داد و گفت:‌ در نیمه دوم سال ۹۳ تمامی تلفن‌های همراه مجهز به اینترنت با پهنای باند می‌شوند.

vaezithumمحمود واعظی در تشریح اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ گفت: اولویت اول و مهم این وزارت‌خانه تعیین تکلیف شبکه ملی اطلاعات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: ‌اولویت دوم وزارت‌ ارتباطات صدور مجوز برای پروانه نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه تا به این ترتیب تمامی تلفن‌‌های همراه در نیمه دوم سال از نظر داشتن اینترنت و انواع پهنای باند هوشمند شوند.

وی افزود: برای هوشمند شدن تلفن‌های همراه هزینه کمی از مشترکان دریافت می‌شود.

واعظی همچنین از صدور پروانه اپراتور دوم پست در سال آینده خبر داد.

وی در توضیح وظیفه اینترنت پاک یا شبکه ملی اطلاعات در کشور، گفت:‌ این شبکه با پهنای باند بسیار بالا در داخل کشور تمامی امور بین دستگاه‌های مختلف و دولت الکترونیک را انجام می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از همکاری این وزارت‌خانه با دانشگاه‌ها برای طراحی نرم‌افزار هوشمند خبر داد و گفت: در این نرم‌افزار پالایش هوشمند ترکیبی برای فیلترینگ سایت‌های منتشر کننده تصاویر مستهجن و صفحه‌هایی با محتوای غیراخلاقی طراحی خواهد شد./

Share