سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

تشدید اقدامات بازدارندگی در نقاط خطر آفرین سواحل گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از تشدید اقدامات بازدارندگی در نقاط خطرآفرین سواحل دریای این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از تشدید اقدامات بازدارندگی در نقاط خطرآفرین سواحل دریای این استان خبر داد.
13930ranjkeshیونس رنجکش در حاشیه بازرسی از طرح های سالمسازی دریا در شهرهای شرق گیلان افزود: این اقدامات با توجه به دغدغه های مسئولان در خصوص کاهش غریق ها در سواحل استان است که در خارج از طرح های سالمسازی اتفاق می افتد.
وی اضافه کرد:تمام تلاش ها بر این است تا با اقدامات بازدارنده و نصب اعلامیه های هشداردهنده،استقرار همیاران پلیس،نیروهای امدادی و غریق نجات نسبت به ورود هموطنان در مناطق خطرآفرین برای شنا جلوگیری شود.
وی ادامه داد:متأسفانه هموطنان عزیزمان با حضور در برخی نقاط نوار ساحلی که ضمن عدم وجود امکانات رفاهی دارای شرایط بسیار بد و خطرآفرین برای آنان است اقدام به ورود به دریا برای شنا می کنند که براثر عدم آشنایی با فن شنا و نامناسب بودن محیط آبی دچار حادثه شده و جان خود را از دست می دهند.
به گفته وی،آمار غریق سال های گذشته نشان دهنده آن است که این اتفاق ها به دلیل اقدامات خودسرانه افراد برای ورود به دریا بدون توجه به نکات ایمنی و هشدارها بوده است.
وی افزود: دریا موهبتی الهی و ظرفیتی برای بهره مندی مردم در راستای آسایش اجتماعی است که می بایست با درنظر گرفتن شرایط ایمنی و آمادگی کامل از آن استفاده کرده تا خدای ناکرده این فرصت تبدیل به تهدید برای جامعه نشود.
وی ادامه داد: هرساله میلیاردها تومان برای تأمین امنیت جانی شهروندان و گردشگران کشورمان در سواحل هزینه می شود که تمام این اقدامات در راستای ایجاد فضایی مناسب و آرام و بدون تهدید امنیت جانی و مالی برای مردم است که امید داریم مردم عزیز هم در همکاری با عوامل ستاد ساماندهی سلامت دریا از این فرصت برای خود بهره مند شوند.
وی گفت:دولت تدبیر و امید در سال جاری همانطور که در برنامه هایش اعلام شده است تلاش دارد تا فرصت دریا را به نحو شایسته ای برای مردم آماده کند و از این طریق نشاط اجتماعی را افزایش دهد.
به گفته رنجکش،در استان گیلان تمام ظرفیت ها برای ایجاد رفاه مردم و تأمین امنیت آنان در سواحل فراهم شده است و از هفته های گذشته دستور بازگشایی طرح های سالمسازی دریا یک ماه زودتر نسبت به سال های قبل به مسئولان مربوطه ابلاغ شده است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تأکید کرد:هم اکنون بازرسی های متعددی از طرح های دریا در استان انجام می شود و بازرسان به جد به دنبال شناخت مشکلات و رفع آنان برای رفاه گردشگران ساحلی هستند.
وی خواستار همکاری مردم بویژه گردشگران مهمان با کادر ساماندهی سواحل دریا و استفاده از محیط های مشخص شده برای شنا شد تا از این طریق ضمن پیشگیری از اتفاق های ناگوار،فضای مطلوبی برای بهره مندی از موهبت دریا فراهم شود.

Share