ترکیب احتمالی تیم ملی ایران از نگاه کارشناسان +عکس

 به گزارش سرویس ورزشی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، قسمت سوم برنامه ویژه جام جهانی با نام “بیست چهارده” شب گذشته با محوریت تیم ملی ایران و هم گروهی هایش در جام جهانی با حضور مهدی مهدوی کیا روی آنتن شبکه سه رفت. در ادامه این برنامه در تحلیل تیم ملی ایران مهدوی کیا از خط […]

 به گزارش سرویس ورزشی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، قسمت سوم برنامه ویژه جام جهانی با نام “بیست چهارده” شب گذشته با محوریت تیم ملی ایران و هم گروهی هایش در جام جهانی با حضور مهدی مهدوی کیا روی آنتن شبکه سه رفت.

در ادامه این برنامه در تحلیل تیم ملی ایران مهدوی کیا از خط دروازه آغاز کرد. در خصوص رحمان احمدی گفت بازیکن خوبی است و عملکرد مناسب و تاثیر گذاری در بازی های گذشته داشته است. در خصوص داوری اشاره کرد که من تمام بازی های بوندس لیگا را می بینم. تیم دانیال داوری در طول فصل موفق نبود اما بایستی بگویم بسیاری از گل هایی که خوردند تقصیر داوری نبود. نکته جالب توجه در خصوص داوری آموزش زبان است چرا که بسیار مهم است که دروازه با چه زبانی بر سر بازیکنن فریاد بکشد.

مهدوی کیا در خصوص خط دفاعی ایران اشاره کرد که بسیاری از مربیان بزرگ دنیا اعتقاد دارند که مدافع سمت راست بایستی راست پا و مدافع سمت چپ بایستی چپ پا باشند.شاید دلیل کیروش برای انتخاب این خط دفاع نیز همین باشد. در وسط زوج جلال و صادقی و در سمت چپ استفاده از منتظری و در سمت راست استفاده از بیگ زاده. مهدوی کیا به دو نکته بسیار مهم اشاره کرد که اول آنکه منتظری بایستی کمی مایل به سمت راست بازی کند و در صورت غیاب بیک زاده از پولادی استفاده خواهد شد.

مهدوی کیا در ادامه گفت : هافبک های دفاعی تیم تیموریان و نکونام خواهند بود. خسرو حیدری در سمت راست یک خط جلوتر در میانه بازی می کند و شجاعی در سمت چپ خواهد بود. اشکان دژاکه نیز به عنوان بازیکن اثر گذاری در بازی سازی تیم در نوک میانه خواهد بود. کیروش می تواند در صورت نیاز از جهانبخش بجای شجاعی نیز استفاده کند.

مهدوی کیا گفت: قوچان نژاد نوک حمله تیم ملی است و اولین باری که من او را دیدم گفتم این بازیکن تاثیر گذار خواهد بود. کریم انصاری فر بازیکن قابلی است اما کیروش از او بعنوان مهره نیمه دوم استفاده می کند. احسان حاج صفی نیز شانس بازی در جام جهانی خواهد داشت.

کاپیتان اسبق تیم ملی ادامه داد : نکته بد در خصوص ترکیب تیم ایران عدم امکان استفاده از سانتر های جناحین بدلیل کوتاه قد بودن بازیکنان جلو زن ایران است. اما نقطه قوت تیم استفاده از ضربات ایستگاهی بدلیل حضور بازیکنانی مانند نکونام و جلال است.

مهدوی کیا در پایان گفت : در سال ۱۹۹۸ ما تجربه بازی جهانی چندانی نداشتیم و بعد از بازی با یوگسلاوی بازیکنانی مثل من از باخت ناراحت بودند اما این در حالی بود که پیشکسوتان تیم باز باخت یک بر صفر بسیار راضی بودند و شاید قبل از بازی این تجربیات در اختیار ما بود ما این باور را هم داشتیم که از یوگسلاوی نتیجه بهتری بگیریم. می خواهم بگویم نقش با تجربه های تیم دربازی اول بسیار مهم است و بایستی به این تیم باور برد و بازی قدرتمند را القا کنند.

69c46d82f5fc410c274b18c0f6b44c8a_1076_

Share