وزیر اطلاعات خبرداد

تذکر شدیدالحن رهبر انقلاب به مسوولان رسانه های دروغ پرداز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر اطلاعات اضافه کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی متوجه این دروغ پراکنی ها شدند با مسوولانی که این رسانه های دروغ پراکنی مرتبط با آنها هستند تذکر شدیدالحن دادند و زمانی که مشاهده کردند که در عمل تأثیر آنچنانی نگذاشته خود برخی از این بزرگواران را احضار کرده و برخورد شدیدالحن انجام دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام سیدˈمحمود علویˈ در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) که در مسجد جامع دماوند با حضور پرشور مردم و مسوولان و به همت شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک شعبان و نیز سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، میلاد امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) را با سالروز ارتحال امام(ره) پیوندی ارزشمند و ناگسستنی دانست.

alavi-5738225وی با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) از مکتب اسلام، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (ع) جدا نبوده است، افزود: علم، روح، درس و مسیر امام (ره) برگرفته و پرورش یافته از مکتب اهل بیت (ع) است.

وی بیان کرد: راه امام خمینی (ره) برگفته از مکتب امام حسین (ع)، درس شهامت و ایستادگی یارانش از مکتب حضرت عباس (ع) و تربیت شاگردانی انقلابی و مجاهد توسط امام (ره) برگرفته از مکتب امام سجاد (ع) است.

این مقام مسوول ادامه داد: امام حسین (ع) همچون انسان های حکیم و آگاه در حرکت خویش هدفی مقدس را پیش گرفت و این هدف جزء حفظ ارزش های اسلام و مبارزه با ظلم، ستم و سرنگونی حاکمان ظالم نبود.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) نه تنها به دنبال مال اندوزی و کسب مقام نبود بلکه به دنبال هدفی مقدس به نام امر به معروف و نهی از منکر و نیز تحقق جامعه اسلامی بود و امام خمینی (ره) نیز هدفی جزء مبارزه با طاغوت برای تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نداشت.

حجت الاسلام علوی با اشاره به فرمایشات گوهربار امام خمینی (ره) در مورد جامعه طاغوتی، بیان کرد: امام (ره) می دانستند که مشکل امروز دشمن و ستیز آنان بر سر اسلام و جامعه اسلامی است؛ پس نباید با آنان کنار بیاییم بلکه باید با داشتن هدفی متعالی نظام اسلامی را حفظ کنیم و در مسیر صحیح پیش رویم.

وی با بیان اینکه امام علاوه بر داشتن هدفی متعالی، با انگیزه ادای تکلیف به صحنه آمد، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) همچون امام حسین(ع) در برابر وضع نابسامان جامعه خویش اساس تکلیف کردند زیرا می دانستند نتیجه این حرکت به دست خدا است که همین امر موجب شد تا به واسطه حرکت الهی و مسیری صحیح شاهد به نتیجه رسیدن این هدف مقدس باشیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه انقلاب امام خمینی (ره) ریشه در مکتب امام حسین (ع) دارد، بیان کرد: علاوه بر داشتن هدف و انگیزه، آنچه موجب تحقق اهداف قیام امام حسین (ع) و امام (ره) شد، فرهنگ بود زیرا می دانستند مسیری که در پیش گرفتند، مسیر مخاطره آمیزی است ولی داشتن اهداف فرهنگی موجب شد تا امروز شاهد حفظ این دو قیام و ترویج و توسعه آن در تمامی جهان باشیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به میلاد حضرت ابوالفضل عباس(ع)، رحلت امام خمینی (ره) را با این مناسبت مرتبط دانست و گفت: حضرت عباس (ع) برادر امام حسین (ع) بود ولی با تمامی علاقه ایی که به ایشان داشت، جایگاه امامت و ولایت را می دانست و همراه با حفظ ادب در راه و مسیر امام خویش ایستاد.

وی این راه و مسیر را بهترین درس برای یاران امام خمینی (ره) ذکر و بیان کرد: حضرت عباس (ع) در حماسه عاشورا ولایت مداری خویش را ثابت کرد و امروز یاران امام با حفظ ارزش های انقلاب، برای آرمان ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که تلاش کنند که این مهم در دوران انقلاب با حضور مردم در صحنه و خروش الله اکبر و مشت های گره کرده به اثبات رسید.

حجت الاسلام علوی یکی از گام های ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی را تربیت شاگردانی از نسل انقلاب دانست و افزود: امام خمینی (ره) همچون امام سجاد (ع) با وجود دوران خفقان حکومتی، شاگردان بسیاری را پرورش دادند و مردم بسیاری از با سخنان ارزشمند خویش از جهل و نادانی راهی بخشیدند.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) با تربیت بیش از ۱۷۰ شاگرد و حفظ مکتب اسلام در جامعه، عرصه علم و دانش اسلامی را ترویج کردند و امروز مدیون تلاش های آنان به واسطه جایگاه مکتب تشیع هستیم.

حجت الاسلام علوی تاکید کرد: امروز خلف صالح امام راحل- رهبر معظم انقلاب اسلامی- قدم به قدم مسیر آن بنیانگذار را پیش گرفته اند و همین امر موجب شده است تا شاهد عزت، کرامت و استقلال کشور در تمامی عرصه ها و صحنه ها باشیم.

وی با اشاره به اهداف ارزشمند دولت تدبیر و امید و شعار سال ۹۳ به عنوان سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ تصریح کرد: رییس جمهور کشورمان تاکید دارند که تنها یک پرچم در نظام جمهوری اسلامی ایران برافراشته شده و آن هم پرچمی به نام ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است.

وزیر اطلاعات چهارچوب نظام و دولت تدبیر و امید را بر پایه ولایت دانست و گفت: امروز باید از حاشیه سازی و ایجاد تفرقه و دروغ دوری کنیم به ویژه از سوی کسانی که دم از ولایت مداری و دین داری می زنند.

 ***دروغ پردازی ها علیه دولت تاسف برانگیز است

وزیر اطلاعات با ابراز تأسف در خصوص رویکرد برخی نسبت به دولت یازدهم بیان داشت: برای من به عنوان یک عضو کوچک دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه تأسف است که برخی هرچه دروغ، افترا و تهمت است را به رئیس جمهور و وزرای آن نسبت می دهند، بولتن هایی به ما می رسد که مالامال از دروغ است.

وی ادامه داد: اوایل انقلاب منافقان برای اهداف سیاسی خود علیه انقلابیون دروغ می گفتند، تهمت می زدند و حتی شهید بهشتی را آمریکایی خطاب می کردند اما متأسفانه امروز دیده می شود افرادی که مدعی ولایت مداری و دینداری هستند به مانند خوردن آب دروغ می گویند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی متوجه این دروغ پراکنی ها شدند با مسوولانی که این رسانه های دروغ پراکنی مرتبط با آنها هستند تذکر شدیدالحن دادند و زمانی که مشاهده کردند که در عمل تأثیر آنچنانی نگذاشته خود برخی از این بزرگواران را احضار کرده و برخورد شدیدالحن انجام دادند که چرا دولت را تضعیف می کنید، مگر این دولت از کجا آمده است؟.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: این نمی شود که چون برخی از افراد از چشم و ابروی دولت خوششان نمی آید در امور اخلال کنند که این مسائل منجر به اخلال در مسیر توسعه و پیشرفت کشور شود.

وی گفت: باید در این کشور آرامش برقرار کرد تا در پرتو این آرامش افکار فرهیختگان به کار بیفتد و فرهنگ کشور شکوفا شود تا شعار سال مدنظر رهبری یعنی ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ محقق شود.

 ***نباید به خاطر تعلق به طیف های سیاسی مختلف به جان هم افتاد

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه نباید به خاطر تعلق به طیف های سیاسی مختلف به جان هم افتاد، گفت: یکی اصولگرا است، یکی اصلاح طلب و آن دیگری مستقل، عیبی ندارد و عقاید هر کس برای خود و برای دیگران محترم است اما نباید به خاطر تعلق به طیف های سیاسی مختلف به جان هم افتاد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: همه باید تحت پرتو هدایت های رهبر فرزانه انقلاب و تدبیر دولت تدبیر و امید دست به دست هم داده و کار کنیم تا این مملکت پیشرفت کرده و این ملت احساس آرامش کند.

حجت الاسلام علوی اظهار داشت: آن کسی که قطار نظام مقدس اسلامی را روی ریل اسلام و شرع حفظ کرده شخص مقام معظم رهبری است، ایشان خود بارها تأکید کرده اند که ˈتا زمانی که این مسوولیت بر عهده من است اجازه نخواهم داد مسیر جامعه از مسیر شرع اسلام دچار انحراف شودˈ.

 ***اگر رهبری تضعیف شود به ضرر همه است

وزیر اطلاعات با اشاره به سخنان رییس جمهور و به نقل از وی درباره جایگاه والای رهبری خاطرنشان کرد: دکتر روحانی، رییس جمهوری چندی پیش در جمع سربازان گمنام امام عصر(عج) جملات زیبایی را مورد اشاره قرار داد که ˈدر جمهوری اسلامی تنها باید یک حرف باشد و آن بیانات مقام معظم رهبری است و ما در این مسیر حرکت می کنیمˈ.

وی ادامه داد: همچنین دکتر روحانی چندی قبل در یک گفتگو دوستانه و پس از ارائه گزارشی از نامهربانی های برخی نسبت به دولت اظهار داشت که ˈاین افراد اشتباه می کنند، آنها خیال می کنند اگر خدای ناکرده حضرت آقا تضعیف شوند به سود آنهاست، ولله اگر ایشان تضعیف شوند به ضرر همه است، عزت آقا عزت همه استˈ.

 ˈاگر در مذاکرات موفق شویم از رهنمودهای رهبری است و اگر ناموفق باشیم دولت نتوانستهˈ

علوی افزود: حرکت بر مدار ولایت، قوانین شرع و آموزه های ائمه اطهار(ع) چارچوب مسیر نظام مقدس اسلامی و همچنین دولت تدبیر و امید قلمداد می شود که از سوی رئیس جمهوری دولت یازدهم تدبیر شده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری همچنین در جمع معاونان وزارت اطلاعات اظهار داشت که ˈمن تصمیم خود را گرفته ام، آقا اجازه داده اند تا مذاکره کنیم و ما نیز مذاکره می کنیم، این مذاکرات ممکن است به نتیجه دلخواه ختم شود و ممکن است که این چنین نشود؛ اگر موفق شویم من به حساب رهنمودهای حضرت آقا می گذارم و به مردم اعلام می کنم که هدایت های مقام معظم رهبری بود که ما را به موفقیت رساند، چراکه هر چه جایگاه رهبری محکم تر شود به نفع همه است، اما اگر در این مذاکرات که احتمال هر نتیجه ای در آن هست، موفق نشویم، من به عهده می گیرم و معتقدم که حضرت آقا خوب راه را به ما نشان دادند و ما نتوانسیم، زیرا اگر منِ روحانی آسیب ببینم ضررش برای نظام کمتر است اما اگر خدای ناکرده رکن رکین نظام و اصل ولایت فقیه آسیب ببیند همه ضرر می کنندˈ./ایرنا

Share