در همایش توسعه و پیشرفت گیلان

تاکید استاندار بر همکاری برای محقق شدن اهداف کامل دولت تدبیر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به مردم راست میگوید؛ استحقاق مردم با فرهنگ وپیشینه استان را به مراتب بیشتر از وضعیت کنونی دانست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در این همایش که به مناسبت خجسته میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)ودر آستانه سالروز تحقق حماسه سیاسی بیست وچهارم خرداد با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس nobakht (2)جمهور ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی ، اعضای ستادهای دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و قشرهای مختلف مردم برگزار شد ؛نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح اقدامات انجام شده برای پیشرفت و توسعه ی استان در ۸ماه گذشته گفت : با تلاشهای صورت گرفته از سوی مجموعه مدیریتی استان ،گیلان هم اکنون شاهد فضایی آرام و سالم برای پیشرفت است اما هنوز برای رسیدن به نقطه ای که رئیس جمهور ترسیم کرده است راه درازی پیش رو داریم که باید با همیاری و همکاری این مسیررا طی کنیم.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به مردم راست میگوید؛ استحقاق مردم با فرهنگ وپیشینه استان را به مراتب بیشتر از وضعیت کنونی دانست وبا اشاره به تاکیدات رئیس جمهور برای بهبود معیشت گفت : ما بامردم عهد بستیم تا به گیلان بهتر و برتر فکر کنیم و اعتقاد دارم با همدلی و همیاری و کمک همه اندیشه ها به آن دست می یابیم .
دکتر نجفی خاطرنشان کرد :در چند ماه گذشته فقط به طرح مشکلات بسنده نکردیم وبرای کاهش معضلات گیلان ضمن انجام اقدامات عملی ،نقشه راه ، طرح وبرنامه داریم.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تکمیل راه آهن قزوین – رشت – انزلی و رشت به آستارا یکی از مهمترین پروژه های عمرانی بود که در چندماه گذشته با کمک معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر آن بوده است گفت : با تأکیدات رئیس جمهور و با نشست های مختلف تکمیل این راه آهن، در دستور کار قرار دارد .
دکتر نجفی به تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده ی آزاد راه رشت – قزوین نیز اشاره کرد و گفت : این ۱۱ کیلومتر در سال ۸۸با ۱۴۵ میلیارد تومان تکمیل می شد اما هم اکنون به هزار و۱۰۰میلیارد تومان نیاز دارد که پیگیری های مختلفی انجام داده ایم تا بتوانیم هرچه سریع تر این مشکل برطرف شود .
دکتر نجفی با بیان اینکه جمع آوری آبهای سطحی یکی از مهمترین معضلات شهرهای گیلان است گفت : امسال در ۱۰ نقطه ی رشت و دیگر نقاط شهرها طرح جمع آوری آبهای سطحی را آغاز کردیم تا این معضل حل شود .

933وی در ادامه با بیان اینکه فرصت های شغلی گیلان در کم توجهی به کشاورزی از دست رفت به مشکلات ناشی از کم آبی کشاورزی در استان و بحران خشکسالی اشاره کرد و گفت : دراوایل فصل زراعی باتوجه به کم آبی ، عده ای معتقد بودند باید هکتارها از شالیزارهایمان را کشت نکنیم اما خوشبختانه با مدیریت انجام شده بحث خشکسالی را با کمترین مشکل پشست سر میگذاریم .
وی به کار فوق العاده ی و تاریخی دولت در بخش چای اشاره کرد و گفت : امسال با حرکت جدی که در اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار انجام پذیرفت چایکاران با امید وارد باغات شدند .
استاندار گیلان افزود : با موافقت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ، بحث مطالبات چایکاران بزودی پرداخت می شود تا با پرداخت بموقع ، شیرینی این دستاورد افزایش یابد .
استاندار گیلان با اشاره به موفقیت مدیران در کاهش مشکلات مردم در بحران برف وسیل استان به خسارات باغداران مرکبات براثر بارش سنگین برف نیز اشاره کرد و گفت : باقیمانده ی تسهیلات خسارت برف بزودی پرداخت می شود .
دکتر نجفی تزریق منابع از تسهیلات زود بازده و صندوق توسعه ی ملی به طرح های نیمه تمام ، نشست های مختلف با مدیران بانک های عامل کشور ، پیگیری برای تسریع در ساخت فاضلاب استان ، افزایش آسفالت راه های روستایی را از اقدامات انجام شده در ۸ ماه گذشته عنوان کرد و با بیان اینکه مدیریت پسماند یکی از مهمترین دغدغه های وی از بدو ورود به گیلان بوده است گفت : آغاز طرح مسیر سبز ساحل سبز ، اجرای طرح های زیست محیطی و فعال کردن همه ی اجزای مدیریت استان در این بخش ، تلاش برای ساماندهی رودخانه ها و تالاب های در خطر از اقدامات انجام شده است .
نماینده ی عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه از یک میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگری که در تعطیلات چند روز گذشته وارد استان شدند فقط ۳۰۰ هزار گردشگر در استان اقامت یافتند گفت : امکانات گردشگری استان ضعیف است و برنامه ای وسیع برای حل این معضل را آغاز کرده ایم .
استاندار گیلان تقویت زیر بنای گردشگری دریا را از دیگر اقدامات انجام شده در استان عنوان کرد و گفت : امسال بحث طرح های دریا در گیلان متفاوت از سالهای گذشته خواهد بود .
دکتر نجفی همچنین با بیان اینکه فعال شدن منطقه ی آزاد انزلی و توسعه ی بازارچه های مرزی از دیگر اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید در استان است گفت : افزایش محدوده ی منطقه ی آزاد انزلی ، الحاق فرودگاه به منطقه ، اجرایی شدن مصوبه ی حمل کالای همراه مسافر و تأسیس شعب بانک ها مؤثر از فعالیت صورت گرفته در این راستا است .

دکتر نجفی با بیان اینکه در این مدت از تکمیل سدهای استان نیز غافل نشده ایم گفت : سد مخزن آیت ا… بهجت آماده آبگیری است و انشاء ا… پس از دو دهه شاهد اجرایی شدن عملیات ساخت سد شفارود خواهیم بود .
نماینده ی عالی دولت در گیلان تلاش در جهت رفع مشکلات فعالان اقتصادی ، استفاده از مدیران با تجربه ، ایجاد پنجره ی واحد سرمایه گذاری خارجی و رفع مشکلات ، صدور مجوز برای سرمایه گذاران را از برنامه هایی دانست که از چندماه گذشته در استان آغاز شده است .
وی با بیان اینکه همواره گفته ام خط قرمز من مشکل تراشی برای کار آفرینان است گفت : آمار بیکاری استان در سال ۹۱ پانزده و نیم درصد بود که در پایان سال ۹۲ به سیزده و شش دهم درصد کاهش یافت اما قابل قبول نیست.
دکتر نجفی خاطرنشان کرد : درگسترش ارتباطات خارجی نیز هئیت های فراوانی وارد استان شدند و یکی از تأکیدات من این بوده است که باید این ارتباطات در راستای رفع مشکلات مردم و ارتقای معیشت گسترش یابد .
وی بابیان اینکه با مسافرتهای تشریفاتی خارجی مدیران دولتی گیلان مخالف هستم گفت :باید از این سفرها بکاهیم وبه افزایش اتباطات بخشهای خصوصی کمک کنیم.
استاندار گیلان در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه در مورد وضعیت سایت نفتی سردار جنگل رودسر واقعیت ها به مردم انتقال داده نشد گفت : به رغم اینکه گفتند ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در این سایت ایجاد می شود اما در چند سال گذشته حتی یک ریال پول در آنجا خرج نشد و زمین لازم نیز در اختیار شرکت نفت خزر قرار گرفته نشد.
وی تأکید کرد : با تلاشهای انجام شده زمین لازم برای آغاز عملیات اجرایی در اختیار شرکت نفت خزر قرار می گیرد و ۲۰ میلیارد تومان نیز با دستور وزیر نفت برای آغاز کار تزریق خواهد شد .

Share