مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان خبرداد

تاسیس صندوق منطقه ای حمایت از توسعه جنگل های شمال کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همکاری فعالان بخش های مرتبط با حوزه منابع طبیعی در قالب تعاونی و به عنوان شخصیت حقوقی برای توسعه منابع طبیعی در کنار دولت آینده ،روشنی را نوید میدهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همکاری فعالان بخش های مرتبط با حوزه منابع طبیعی در قالب تعاونی و به عنوان شخصیت حقوقی برای توسعه منابع طبیعی در کنار دولت آینده ،روشنی را نوید میدهد.

hafezi-134896به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گیلان ،رحمت اله رحمانی با بیان مطلب فوق اظهار کرد : عدم هماهنگی زیر ساخت های حمایتی از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست با رشد جمعیت ، سیر صعودی افزایش تعداد خودرو و مصرف روزانه نزدیک به ۱۴ میلیون لیتر بنزین ، تولید روزانه ۵۰ میلیون تن زباله که کمتر از ۵ درصد آن بازیافت می شود و در نهایت هجوم ریز گرد های آلاینده برخی از عواملی هستند که به منابع طبیعی کشور آسیب جدی رسانده و موجب تخریب و از بین رفتن سرمایه حیاتی ما می گردد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان با اشاره به گستردگی عرصه های منابع طبیعی و کمبود اعتبارات دولتی اعلام داشت : برای صیانت از انفال الهی تنها راه گریز از بن بست زیست محیطی که به عنوان تهدیدی برای نسل های فردا مطرح می شود استعانت و یاری گرفتن از مردم و مشارکت ایشان در امورمرتبط با حفظ و پاسداشت منابع طبیعی است . و بایستی منافع ملی را با منافع مردم گره بزنیم تا بجای تقابل ، تعامل شایسته در مسیر نگهداشت و اعتلای جنگل ها ، مراتع ، ابخیز و خاک حاصل خیز داشته باشیم .
مهندس رحمانی به نقش چشمگیر همیاری مردم در مقاطع حساس کشور با دولتمردان و خادمان خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره نمود و گفت : اکنون نیز وقت آن است که در سنگر حفاظت از منابع طبیعی دوش به دوش یکدیگر به روند تخریب این سرمایه های ملی خاتمه دهیم و با واگذاری بخشی از وظایف حاکمیتی دولت به تعاونی های مرتبط برای حفظ ،احیاء و توسعه منابع طبیعی برنامه جدیدی طرح ریزی نماییم تا هم دولت و هم ملت از این طرح منتفع شوند .
مدیرکل منابع طبیعی گیلان افزود : در راستای بهره گیری طرفینی از افزایش ضریب مشارکت مردم در طرح های مدیریتی منابع طبیعی ، صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با هدف ، حمایت و توانمند سازی تولید کنندگان و بهره برداران منابع طبیعی ، افزایش سطح اشتغال مولد با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی ، افزایش قدرت خرید و بهبود معیشت و امکانات زندگی برای جامعه هدف ، توزیع عادلانه فرصت ها و منابع از طریق تجمیع و هدایت سرمایه های کوچک مردمی و هم افزایی آن با مشارکت دولت ، تاسیس خواهد شد .
رحمت اله رحمانی در خاتمه اظهار داشت : به علت اهمیت ویژه جنگل های هیرکانی و نقش بسزای این مناطق در حفظ محیط زیست پاک برای کشور، مطابق تفاهم نامه مشترک سازمان جنگل ها ، مراتع و ابخیز داری کشور با شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی مقرر شد صندوق منطقه ای حمایت از توسعه جنگل های شمال کشور با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه تاسیس شود که ۴۹ درصد از سهام آن توسط ادارت کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان های گیلان ،مازندران و گلستان به نمایندگی از سوی دولت تامین و باقیمانده نیز به عنوان سهم تعاونی های عضو بر اساس قدر السهم هر تعاونی پرداخت می گردد.

Share