بیانیه دو تن از مراجع تقلید در مورد حوادث عراق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در پی حوادث غمباری که در عراق به دلیل حمله تروریست‌های داعش پدید آمده است، مراجع بزرگوار‌ با حساسیت تمام، ضمن رصد اوضاع واکنش‌هایی نشان داده و از مردم خواسته‌اند‌ با قدرت در کنار دولت عراق ایستاده و با تروریست‌ها مبارزه کنند. روز گذشته (سه‌شنبه) آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در پی حوادث غمباری که در عراق به دلیل حمله تروریست‌های داعش پدید آمده است، مراجع بزرگوار‌ با حساسیت تمام، ضمن رصد اوضاع واکنش‌هایی نشان داده و از مردم خواسته‌اند‌ با قدرت در کنار دولت عراق ایستاده و با تروریست‌ها مبارزه کنند.

روز گذشته (سه‌شنبه) آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق‌ با صدور بیانیه‌ای، خواستار افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با تروریست‌های داعش و نجات مردم این کشور از شر آن‌ها شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «مرجعیت عالی دینی عراق با نگرانی تحولات امنیتی اخیر در استان «نینوا» و مناطق اطراف را دنبال می‌کند‌».

این بیانیه می‌افزود: «واجب است‌ دولت عراق و دیگر سران سیاسی با وحدت کلمه و تشدید تلاش‌ها در مقابل تروریست‌ها، شهروندان عراقی را در برابر شر آن‌ها حمایت کند».

Smoke billows from an Iraqi police checkpoint following two bomb attacks on June 9, 2014, in northern town of Tuz Khurmatu. A roadside bomb followed by a suicide bomber detonating an explosives-rigged truck at the police checkpoint killed at least 21 people, while four people died in other attacks. AFP PHOTO / MARWAN IBRAHIM

همچنین امروز یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی به مناسبت حوادث اسفبار عراق گفت: مردم و دولت عراق هم اکنون باید تحت زعامت مرجعیت بزرگ عراق، یکدل و متحد و هماهنگ بوده و این فتنه را با تدبیر و اتحاد نیروهای مقاوم خاموش کنند.

‌پیام آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی خطاب به مردم عراق بدین شرح است؛

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
بِنَصْرِ اللَّهِ یَنصُرُ مَن یَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ

ملت شریف و مقاوم عراق
السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

اوضاع اسفبار کشور شما، دل‌های همه‌ مسلمانان و دوستداران عراق عزیز را متألم و متأثر نموده است.آنچه در این وضعیت بسیار حساس به نظر می‌رسد؛ این است که مردم و دولت عراق هم اکنون باید تحت زعامت مرجعیت بزرگ عراق، یکدل و متحد و هماهنگ بوده و این فتنه را با تدبیر و اتحاد نیروهای مقاوم خاموش نمایند.

بدانید که پیروزی انشاء‌الله تعالی از آن شماست و دشمن منکوب و مخذول خواهد شد به حول و قوه‌‌ الهی.

تابناک/

 

Share