خسته بند در نطق میان دستور

به کارگیری فتنه گران آشتی ملی نیست بلکه آتش در جامعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:کسانی که در فتنه ۸۸ قصد براندازی داشتند نباید در جایگاه مدعی باشند و به کارگیری آنها نه آشتی ملی بلکه آتش در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:کسانی که در فتنه ۸۸ قصد براندازی داشتند نباید در جایگاه مدعی باشند و به کارگیری آنها نه آشتی ملی بلکه آتش در جامعه است.

khasteband حسن خسته بند در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت:کسانی که در فتنه ۸۸ قصد براندازی داشتند نباید در جایگاه مدعی باشند و به کارگیری آنها نه آشتی ملی بلکه آتش در جامعه است.

متن کامل نطق نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

با سلام و صلوات به ارواح طیبه شهدا و امام شهیدان و آرزوی طول عمر و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و توفیق خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

ملت شریف همکاران

همگی به خوبی می دانیم که ملت ایران از بهمن ۱۳۵۷ مسیر تاریخی سربلندی و عزت را برای خود برگزید که سال ها با تقدیم خون هزاران شهید در پی دستیابی به آن بود و اینگونه توانست الهام بخش مستضعفین جهان باشد که می توان بدون تکیه به قدرت های ظاهرا قدرتمند با استقبال به پیش رفته و وابسته به هیچ کدام از آنها نباشد.

سرشکستگی ملت ایران که بعنوان اقمار قدرت ها شناخته می شد با وقوع انقلاب اسلامی و رهبری تاریخ ساز امام راحل به پایان رسید و اینگونه مسیری نو برای بشریت در اواخر قرن بیستم گشوده شد و دیدیم که چگونه قدرت ها هراسان و به امید براندازی انقلاب تدارک جنگی همه جانبه علیه ما را دیدند. آنها نگران ندای آزادی ملت ها و پایان عصر استکبار بوده و هستند که همواره از ناحیه ملت ما شنیده شده و دیدیم که سرانجام بیش از سه دهه کار شکنی و تحریم و جنگ برای آنها چیزی جز سرافکندگی و شکست و تحقیر نبوده است. برخلاف عده ای که خوش بینانه مذاکره را راه حل پایان کارشکنی غربی ها می دانند باید عرض کنم بحث هسته ای نقطه پایان تقابل غرب با ملت ما نیست و یقینا دخالت های آنان در امور داخلی ما پایان پذیر نخواهد بود زیرا دشمنی آنها ریشه ای و با اصل انقلاب و آرمان های ملت مسلمان ماست.

در نظام ضالمانه جهان کنونی زورمدارانی در آن به تفسیر خود حقوق بشر را تعریف می کنند از یک سو بر جنایات تکفیری ها و حامیان آنها در سوریه، پاکستان، عراق، بحرین، سعودی، یمن چشم پوشی می کنند و از سوی به سرکوب فلسطینیان توسط رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی یاری نیز رسانده می شود باید چه انتظاری داشت که حقوق ملت ما توسط صحنه گردانان این نظام مبتنی بر زور و فساد به رسمیت شناخته شود.

یقینا در شرایط حاضر مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری تنها توجه ما بایستی معطوف به توان داخلی و استعداد جوانان این مرز و بوم باشد زیرا استقلال مسیری جز خودکفایی و خود اتکایی ندارد و دیگران ما را باید به چشم رقیب ببینند نه بازار مصرف.

آقای رئیس جمهور به فریاد بیکاران بویژه فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور که نمونه بارز آن در شهرستان بندر انزلی فراوان است برسید. آنچه امروز بیش از هر چیز برای مردم ما اولویت دارد معیشت و اشتغال برای جوانان ماست که می تواند مانع از معضلات همانند طلاق و اعتیاد شده و به ازدواج جوانان و زندگی سالم کمک کند.

توجه به اصول اقتصاد مقاومتی باید در سرلوحه عملکرد و برنامه ها قرار گیرد و مطمئنا در این راستا اصلاح جدی عملکرد بانک ها بعنوان بازوهای اقتصادی و دستگاه های اجرایی که بیشترین مانع محسوب می شود اولین اقدام باشد تا وقتی که بانک ها سرمایه خود را به سمت تولید جهت دهی نکنند و همچنان مشغول بازار خرید و فروش ملک و مشارکت ها با سود نجومی باشند و تسهیلات خود را نیز با دردسر زیاد و شروط فراوان و تضامین سنگین و بعنوان نوشدارو پس از مرگ سهراب در اختیار مردم قرار دهند به هیچ عنوان شاهد تحقق شکوفایی اقتصادی نخواهیم بود.

اصرار بر خام فروشی در اقتصاد مقاومتی جایگاهی ندارد و بایستی از فرصتی که تحریم ها در اختیار ما گذاشته استفاده بهینه نمایم و این میسر نیست مگر به فرموده مقام معظم رهبری جز با عزم ملی و مدیریت جهادی امکان پذیر است.

ملت ما دستاوردهای بسیار ارزشمندی را به برکت خون شهدا بدست آورده و اینک وظیفه ما حفظ و حراست از ارزش های شهدا و هدف آنها یعنی حفظ انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور بدانند کسانی که در روزهای حساس فتنه ۸۸ در مقابل نظام ایستاده و قصد براندازی نظام و خوش خدمتی به استکبار و صهیونیست ها را داشتند نباید داعیه دار مقام منصب باشند، ایستادن در مقابل زیادی خواهی این عده محدود افراطی حتما حمایت مردم را در پی خواهد داشت زیرا مردم با خواست این عده پای صندوق رأی حاضر نشده و رئیس جمهور خود را انتخاب نکردند.

آیا استفاده از سران فتنه در استان ها و شهرها آشتی در سطح جامعه است با توجه به اهداف فتنه گران سال ۸۸ که هنوز توبه و از ملت عذرخواهی نکردند و نیروهای بدخیم آنها بدنبال حرکت های فتنه گرانه خود می باشند این آشتی در سطح جامعه است یا آتش در جامعه.

آقای رئیس جمهور نگذارید که از محبوبیت شما در بین مردم سوء استفاده کرده و خود را عامل پیروزی شما معرفی نمایند و دورخیز برای حضور در انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری و این بار با شیوه و روش جدید فتنه ای دیگر تکمیل تر از مجلس ششم در سر دارند غافل از اینکه شورای نگهبان هوشیارتر از همیشه به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل کرده و با کسی مصامحه نمی کنند.

اینک نکاتی چند در خصوص حوزه انتخابیه ام به ملت شریف ایران قابل ذکر می دانم.

از رهبر بزرگوار انقلاب از تخصیص اعتبار برای ادامه و اتمام پروژه احداث مصلی شهر انزلی از طرف خود و مردم قهرمان بندر انزلی کمال تشکر را دارم.

از رئیس جمهور تقاضا دارم ضمن توجه خاص و حمایت بیشتر از اقشار ضعیف که درآمد و آسیب پذیر در اجرای هدفمندی یارانه ها و انجام سفر به استان گیلان و چاره اندیشی اساسی برای مشکلات عدیده اقتصادی و ایجاد اشتغال و ازدواج برای جوانان عزیز در اولویت برنامه خود قرار دهند.

از رئیس جمهور خواهشمند است تأمین اعتبار ویژه و تسریع پروژه راه آهن قزوین، رشت، انزلی، آستارا و دستور مطالعه برای توسعه و گسترش سرزمینی منطقه آزاد به کل شهرستان از جمله تالاب بزرگ انزلی که در توسعه اقتصادی منطقه و کشور نقش بسزایی خواهد داشت و پیرو درخواست های گذشته و براساس مصوبه قبلی دولت دستور در اختیار گرفتن تیم ملوان بندر انزلی به منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی مبذول دارند.

از وزیر راه و شهرسازی خواستار افزایش اعتبارات کنار گذر انزلی که در حال تبدیل به اثری باستانی می باشد و ادامه چهار بانده کردن جاده انزلی به رضوانشهر می باشم.

از وزیر جهاد کشاورزی درخواست مساعدت خاص به پروژه پرورش ماهی در قفس که درتولید و اشتغال نقش بسیار بالا داشته و از وزیر کشور‌کمک به ناوگان اتوبوسرانی و ماشین آلات برف روبی و عمرانی شهرداری انزلی و تسهیلات لازم برای تاکسی داران زحمتکش شهرستان جهت نوسازی خودروهایشان اقدام نمایند.

ضمن تشکر از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و پرسنل پرتلاش آنها افزایش اعتبارات موج شکن ها و اسکله ها و کارخانه کشتی سازی در اولویت قرار داده و از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص مصوبات دولت برای احداث ساختمان پلی کلینیک تأمین اجتماعی نمازیان بندر انزلی و سختی کار و پرداخت ۱۰ درصد بیمه صیادان خواستار تصریح در تحقق این امر می باشم. و از وزیر ورزش و جوانان ضمن تأکید بر فرسودگی استادیوم ۶۰ ساله موجود و نیاز شدید شهرستان قهرمان پرور در احداث استادیوم جدید در شهرستان انزلی تعجیل نمایند.

از نوبخت درخواست تخصیص صد درصدی اعتبارات احیای تالاب انزلی با توجه به اینکه تالاب بین المللی انزلی در حال کشیدن نفس های آخر بوده و از مدیریت دبیرخانه مناطق آزاد می خواهم گرفتن اخذ مجوز اجازه تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی در کل محدوده استان گیلان در دستور کار مصوبات سفر رئیس جمهور پیگیری نمایند.

در پایان لازم می دانم از مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر آیت الله جنتی از بابت دعوت کد خدایی که شناخت اصولی و مکفی نسبت به قضیه فتنه و فتنه گران دارند به مجموعه شورای نگهبان تشکر و قدردانی می نمایم.

و از استاندار گیلان و مسئولین استان و شهرستان از تلاش شبانه روزی آنها در بحران برف سال ۹۲ و از ایجاد بحران انسانی جلوگیری نمودند کمال تشکر را دارم./خانه ملت
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share