رییس‌جمهور در همایش بیمه سلامت

به زور و با شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس‌جمهوری تأکید کرد: نباید در زندگی مردم هر چند به خاطر دلسوزی، دخالت کنیم و به زور و با شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس‌جمهوری روز شنبه در همایش بیمه سلامت با اشاره به اینکه وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید دست به دست هم داده و برای ایجاد تحول در نظام سلامت و بیمه تلاش کنند، تأکید کرد: تحقق مطلوب اهداف سند چشم‌انداز بدون توسعه نظام سلامت امکان‌پذیر نیست.
rohani461
رییس‌جمهوری با مهم خواندن دستیابی به نقطه مطلوب سند چشم‌انداز که مورد تأیید مقام معظم رهبری می‌باشد، پیشرفت حاصله در این زمینه در ۱۰ سال اول را کند و نامطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که طی ۱۰ سال آینده با حرکت و عزم ملی و مدیریت جهادی، عقب‌ماندگی ۱۰ ساله اول را جبران کرده و به اهداف و رشد مورد نظر برسیم و این مهم، شدنی است.
دکتر روحانی اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه، همانند حماسه فتح خرمشهر به عزم و اراده ملی نیاز است و اگر یک ملت اراده کند، خداوند نیز به آن ملت عنایت می‌کند.
رییس‌جمهوری تأکید کرد: دغدغه و عزم همه باید توسعه یافتگی طبق سند چشم‌انداز باشد و توسعه کشور بدون توسعه نظام سلامت امکان‌پذیر نیست.
دکتر روحانی سلامت روح و جسم مردم را در متحول ساختن نظام سلامت مؤثر دانست و گفت: نباید بر سر مسایل جزئی و به بهانه‌های واهی، سلامت روحی مردم را به خطر بیاندازیم.
رییس‌جمهوری تأکید کرد: نباید در زندگی مردم هر چند به خاطر دلسوزی، دخالت کنیم و به زور و با شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت برد.
دکتر روحانی با بیان این مطلب که پیامبر گرامی اسلام(ص) هم بشیر و هم نذیر بود و شلاق در دست نمی‌گرفت، افزود: ما نیز باید بشیر و نذیر باشیم و آرامش را در کشور و جامعه حاکم کنیم.
رییس‌جمهوری همگان را به پرهیز از دعواهای جناحی و سیاسی فراخواند و گفت: در نظام سلامت باید روح و جسم مردم را تقویت کرده و آرامش را در جامعه حاکم کنیم و عوامل آلوده‌کننده و مضر را از بین ببریم.
دکتر روحانی بهداشت را اصل و مقدم بر درمان دانست و گفت: اگر بهداشت در جامعه کامل باشد به درمان نیازی نیست.
رییس‌جمهوری گفت: اگر خواهان توسعه یافتگی هستیم باید ابتدا جامعه‌ای سالم داشته باشیم، و مهمترین پایه و اساس توسعه یافتگی، توسعه سلامت انسانی و توسعه علم و دانش و فناوری است.
دکتر روحانی افزود: تصمیم دولت تدبیر و امید متحول ساختن نظام سلامت است و اگر بتوانیم نظام سلامت را به نقطه مطلوب برسانیم به معنای تکرار فتح خرمشهر است.
رییس‌جمهوری تأکید کرد: نباید بگذاریم فتح خرمشهر در همان سال ۶۱ باقی بماند بلکه باید هر سال حماسه خرمشهری دیگر بیافرینیم.
دکتر روحانی با بیان این مطلب که مردم در حماسه انتخابات، راه اعتدال و میانه‌روی و پرهیز از افراطی‌گری را برگزیدند، گفت: دغدغه همه مردم و مسئولان باید ارتقاء سطح سلامت در جامعه باشد و باید مراکز درمانی و دانشگاهی، دست به دست هم داده تا نظام سلامت در کشور را متحول ساخته و به نقطه مطلوب برسانند.
رییس‌جمهوری تصریح کرد: امروز ، روز افتخارآفرینی برای دولت است که طرح نظام سلامت را که در قانون آمده و سال‌ها روی آن کار شده، عملیاتی کرده و همه مردم ایران تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند.
دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد که همه دستگاه‌های مسئول و سازمان‌های مردم نهاد در تحول و توسعه نظام سلامت به دولت کمک کنند چرا که دولت به تنهایی در این عرصه موفق نخواهد بود.
رییس‌جمهوری افزود: اگر دولت و ملت در حاکم کردن نظام سلامت در کشور موفق شوند تعبیر من این است که حماسه فتح خرمشهر دیگری در کشور محقق می شود.
در ابتدای این همایش، جمعی به نمایندگی از اقوام و قبایل مختلف کشور دفترچه های بیمه سلامت را از دست رییس جمهور دریافت کردند.
در این همایش که فضای معنوی و عاطفی بر آن حاکم بود، رییس جمهور پدرخواندگی دو بچه پسر و دختر یتیم را به عهده گرفت که مورد تشویق بسیار حضار در همایش قرار گرفت.
در همایش بیمه سلامت همگانی که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار ، تعاون و رفاه اجتماعی و روسای سازمان های بهزیستی ، تامین اجتماعی و بازنشستگی کشور برگزار شد دکتر انوشیروان محسنی بندپی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور گزارشی را از فرایند عملیاتی کردن این طرح ارائه کرد.

Share