بشار اسد رییس جمهور سوریه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بشار اسد که به مدت ۱۴ سال رییس‌جمهوری سوریه بود، با کسب ۸۸.۷ درصد آرا معادل ۱۰ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۰۳ رای، پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه شد. محمد جهاد اللحام، رئیس مجلس سوریه با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد: بشار اسد با به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بشار اسد که به مدت ۱۴ سال رییس‌جمهوری سوریه بود، با کسب ۸۸.۷ درصد آرا معادل ۱۰ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۰۳ رای، پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه شد.

Alnashreمحمد جهاد اللحام، رئیس مجلس سوریه با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد: بشار اسد با به دست آوردن اکثریت آرا به عنوان رئیس جمهور جدید سوریه برای هفت سال دیگر انتخاب شد.

وی افزود: حسنان النوری با ۵۰۰ هزار و ۲۷۹ رای (۳.۸ درصد) نفر دوم و ماهر عبدالحفیظ حجار با ۳۷۲ هزار و ۳۰۱ رای (۳.۲ درصد) نفر سوم در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شده است.

کمیته عالی قضایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۷۵ نفر که در انتخابات سوریه واجد شرایط رای دادن بودند ۱۱ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۴۱۲ نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند.

میزان مشارکت مردم سوریه در انتخابات ۷۳.۴۲ درصد بوده است همچنین میزان آرای باطله نیز ۳.۸ درصد بوده است.

با اعلام این خبر صدای شلیک‌های هوایی در شهر افزایش یافت و کارنوال‌های شادی در خیابان‌های دمشق آغاز شد.
/ایسنا

Share