در نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفت تیر عنوان شد

برگزاری مراسم شهدای هفت تیر بامحوریت شهید عبدالکریمی درلنگرود

فاضلی از فعال شدن ۱۸ مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد در شهرستان‌ها در گرامیداشت به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهدای هفت تیر خبر داد و گفت: برنامه‌هایی در همه این مجتمع‌ها برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌ شهرستان لنگرود با محوریت شهید عبدالکریمی از شهدای گیلانی حادثه هفت تیر اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر حوزه‌های علمیه گیلان امروز در نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفت تیر در استانداری با بیان اینکه شهید بهشتی، مظهر نظم و انضباط بود، گفت: ابتکار و نوآوری، خلاقیت، ایجاد امید در بین مردم، تقوا و اخلاق و بینش و بصیرت شهید بهشتی از ویژگی‌های برجسته این شهید بزرگوار است.

IMAGE634445999024406496وی با بیان اینکه هجرت از معیارهای انسان‌های والاست، تصریح کرد: شهید بهشتی از اصفهان به قم و از آنجا به آلمان هجرت کردند در واقع ایشان راکد نبوده وبه مانند آب ساری و جاری بود.
حجت الاسلام لاکانی با بیان اینکه باید مراسم بزرگداشت شهید بهشتی در خور شأن این شهید بزرگوار برگزار شود، افزود: در این مراسم باید کسی به ایراد سخنرانی بپردازد که با این شهید بزرگوار دوستی نزدیک داشته و آگاه به ابعاد شخصیتی شهید بهشتی باشد.
وی ادامه داد: در استان گیلان آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان بهترین شخص و عالم دینی برای این امر است.
مدیر حوزه‌های علمیه گیلان با بیان اینکه عالمان دینی در گیلان انگشت شمارند، افزود: آیت الله قربانی، آیت الله رودباری و آیت الله امینیان از علمای برجسته استان هستند و دیگر نمی‌توان عالمی به مانند این بزرگواران که در همه جوانب عالِم باشد، یافت.

 برگزاری ویژه برنامه شهدای هفت تیر با محوریت شهید عبدالکریمی در لنگرود
فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه جامعه هدف ما باید نوجوانان و جوانان باشند، گفت: نسل ما با شهید بهشتی زندگی و او را لمس کرده است و باید اندیشه‌های وی را از طریق جوانان به نسل‌های بعد منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه شهید بهشتی جهان شمول فکر می‌کرد و با روش جهان شمول نیز ارزش‌های اسلامی را حفظ کرد، تاکید کرد: جوان گیلانی باید بداند که با روش‌های نوین می‌توان حفظ ارزش کرده و جهان شمول فکر و عمل کرد.
فاضلی از فعال شدن ۱۸ مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد در شهرستان‌ها در گرامیداشت شهدای هفت تیر خبر داد و گفت: برنامه‌هایی در همه این مجتمع‌ها برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌ شهرستان لنگرود با محوریت شهید عبدالکریمی از شهدای گیلانی حادثه هفت تیر اجرا می‌شود.
برپایی نمایشگاه آثار شهید بهشتی در مراکز آموزشی استان
رسول جلایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز با بیان اینکه شهادت شهید بهشتی را می‌توان در سه عامل نفاق، تروریست‌ها و شهدای ترور بررسی کرد، گفت: هر یک از دستگاه‌ها بنا بر ظرفیت خود به تشریح یکی از این عوامل بپردازند.
وی با بیان اینکه مدارس و مراکز بسیاری در استان به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده است خواستار برگزاری مراسم محوری در این مراکز شد.
جلایی یکی از راه‌های معرفی افکار شهید بهشتی را آثار و تالیفات وی دانست و اظهار کرد: باید نمایشگاهی از آثار شهید بهشتی در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها برپا شود.
وی همچنین خواستار انجام تبلیغات محیطی در بلوار شهید بهشتی شد و گفت: بهتر است این بلوار را پایلوت تبلیغات محیطی در خصوص شهدای هفت تیر قرار دهیم.

 آمادگی جهت نصب تندیس شهید عضدی در ورزشگاه رشت
پاداش ستوده، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان نیز با بیان اینکه ابعاد شخصیتی شهید بهشتی بسیار والاست افزود: باید برنامه‌های ما حاوی این پیام برای دنیا باشد که ما قربانی تروریست هستیم.
وی از فعال شدن ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در این ایام خبر داد و گفت: ورزشگاه بزرگ رشت که محل برگزاری مسابقات لیگ برتر است به نام شهید عضدی نامگذاری شده و این اداره کل این آمادگی را دارد تا با همکاری دستگاه‌ها تندیس شهید عضدی را در ورودی این ورزشگاه نصب کند.
برگزاری گفتمان تشکل‌های دانش آموزی با محوریت شهید بهشتی
سیده حمیرا ذکی پور، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان نیز با اشاره به فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت از اول تیر، این امر را فرصت مناسبی جهت آشنایی دانش آموزان با اندیشه‌های شهید بهشتی دانست.
وی با تاکید بر رفع شبهات موجود در اذهان دانش آموزان خواستار برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در مدارس شد.
ذکی پور با بیان اینکه مدیران آینده ما همین دانش آموزان هستند که آرمان‌ها و اندیشه‌هایشان در مدارس شکل می‌گیرد، اذعان کرد: گفتمان تشکل‌های دانش‌آموزی با محوریت شهید بهشتی در مدرسه شهید بهشتی رشت برگزار می‌شود.

تبیین اندیشه‌های شهید بهشتی در طرح‌های دریا

سرهنگ عنایت رضایی پور، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس نیز با بیان اینکه امسال نیز به مانند سال‌های گذشته برنامه‌هایی در راستای بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای هفت تیر برگزار می‎شود، اذعان کرد: باید اهداف شهید بهشتی را دنبال کنیم تا اهداف و اندیشه‌های این شهید به نسل‌های بعد انتقال یابد.
وی با اشاره به فعالیت سپاه در ۲۸ طرح ساحلی و تفرجگاه تصریح کرد: برنامه‌های طرح‌های دریا در این ایام با معرفی ابعاد شخصیتی شهید بهشتی و ارائه تالیفات وی انجام می‌شود.
رضایی پور اذعان کرد: هرچقدر برنامه‌های ما باشکوهتر برگزار شود، نمود انقلاب ما نیز بیشتر خواهد بود.

 یونس رنجکش، سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی نیز در پایان این جلسه به قرائت مصوبات جلسه پرداخت و گفت: گرامیداشت شهدای هفت تیر با سخنرانی آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلی امام خمینی رشت برگزار می‌شود که زمان دقیق آن متعاقبا اعلام می‌شود.

 وی از برگزاری نشست‌های معرفی شهدای ترور در شهرستان‌ها خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاهی از آثار شهید بهشتی و حضور در مزار شهدا با محوریت شهید عبدالکریمی از دیگر مصوبات این جلسه است.

شبستان/

Share