برگزاری نمایشگاه تمبرهای دهه هفتاد در خانه میرزا کوچک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه تمبرهای دهه هفتاد همراه با نمایش اسنادی از دوران نهضت جنگل، عکس هایی از گیلان و رشت قدیم و لوازم مردم شناسی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ۱ الی ۳۱ خرداد ماه ۹۳ در خانه میرزا کوچک جنگلی برگزار می شود. در این نمایشگاه تمبرهایی که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمایشگاه تمبرهای دهه هفتاد همراه با نمایش اسنادی از دوران نهضت جنگل، عکس هایی از گیلان و رشت قدیم و لوازم مردم شناسی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ۱ الی ۳۱ خرداد ماه ۹۳ در خانه میرزا کوچک جنگلی برگزار می شود.
DSC_0318در این نمایشگاه تمبرهایی که از سوی پست جمهوری اسلامی ایران در سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۹ به مناسبت های ولادت امام حسین (ع) و روز جانباز ، ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز پاسدار، نیمه شعبان،سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر ، هفته میراث فرهنگی ، رحلت امام خمینی رهبر کبیر و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد چاپ و منتشر شد ، انتخاب و در معرض دید عموم قرار گرفته است.
مرتضی عاطفی ، از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه خانه میرزا با عنوان نمایشگاه تمبرهای دهه هفتاد در خرداد ماه ۹۳ خبر داد و افزود : از فروردین ماه ۹۲ که خانه میرزا کوچک جنگلی واقع در استاد سرای رشت زیر نظر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در حال فعالیت است ، هر ماه شاهد برگزاری یک نمایشگاه تاریخی ، تخصصی و اسنادی با عناوین مختلف بودیم که مدت زمان برپایی هر نمایشگاه ۳۰ روز بوده است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت گفت : تاکنون نمایشگاه های تخصصی بسیاری همچون نمایشگاههای دست خط های تجار استان گیلان مربوط به دوران قاجار، اسناد ازدواج ، عکس هایی از دوران انقلاب ۱۳۵۷ و کارت پستال های ایران قدیم و … را برگزار کرد که مورد استقبال همشهریان و مسافرین و حتی مسافرین خارج از کشور قرار گرفت .
عاطفی با بیان اینکه خانه میرزا دارای پتانسیل گردشگری خاصی در مرکز استان برای گردشگران است گفت : خانه میرزا کوچک یکی از نقاط دیدنی و گردشگری استان گیلان است که در طی این ۱۵ ماه پذیرای گردشگران ازنقاط مختلف کشور بوده است.
در پایان مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بیان داشت : این ماه نیز همچون ماه های گذشته نمایشگاه دائمی اسناد و مدارکی از نهضت و انقلاب جنگل و میرزا در طبقه همکف برگزار می گردد که شامل عکس هایی از میرزا کوچک و یارانش و همچنین اسنادی چون پاکت های سانسور شده و تلگرافها و اعلامیه ها و اخطاریه ها و راپرتهایی از نظمیه رشت به تهران است. همچنین در این نمایشگاه عکس هایی از رشت و گیلان قدیم مربوط به دوران قاجار و پهلوی اول همراه با وسایل مردم شناسی به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۹ صبح لغایت ۲۰:۳۰ پذیرای بازیدید کنندگان است.

Share