مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

برنامه شبی با قرآن در نقاط طرح سالم‌سازی دریا به اجرا درمی‌آید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاضلی با اشاره به اینکه باید تهدیدها در جامعه به فرصت‌ها تبدیل شود، تصریح کرد: سواحل دریای خزر در لبه تهدید قراردارد و در ماه مبارک رمضان به مدت دو شب برنامه شبی با قرآن در نقاط طرح سالم‌سازی دریا به اجرا درمی‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  فیروز فاضلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه  رودسر با تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول برکات و نور است و باید بیشترین بهره از این ماه پرفیض برده شود.

fazeli_9456وی با اشاره به معاونت‌های مختلف در اداره کل ارشاد مانند کانون فرهنگی‌هنری مساجد افزود: کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد بازوان ما هستند و معاونت‌های مختلف در راستای هم‌پوشانی یکدیگر فعالیت می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جامعه هدف این اداره کل را جوانان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: مصوبات و برنامه‌های تنظیم شده این اداره در راستای آشنایی آنها با مفاهیم و عملکردهای قرآنی حاکم است.

وی مشق نور، تجلیل از قاریان و حافظان قرآن، اجرای نمایش و قصص قرآنی، نمایشگاه محصولات قرآنی و… را از برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

فاضلی متذکر شد: این برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف صدا و سیما، استانداری، فرمانداری، آموزش و پرورش و اداره صنعت معدن و تجارت و … اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید تهدیدها در جامعه به فرصت‌ها تبدیل شود، تصریح کرد: سواحل دریای خزر در لبه تهدید قراردارد و در ماه مبارک رمضان به مدت دو شب برنامه شبی با قرآن در نقاط طرح سالم‌سازی دریا به اجرا درمی‌آید.

این مسئول بازخوانی داشته‌های فرهنگی استان را مهم دانست و افزود: اجرای تعزیه به زبان گیلکی ریشه در مناقب‌خوان‌های آل‌بویه در دیلمان گیلان دارد که در دهه عاشورا تعزیه به زبان گیلکی در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان کرد: با توجه به فرمایش‌های رهبری فرهنگ مهم‌تر از اقتصاد است که باید بتوانیم با عزم ملی و همکاری اداره‌ها و کسانی که در لوای نظام هستند در راستای کارهای فرهنگی با هم‌پوشانی فعالیت کنیم.

فاضلی خاطرنشان کرد: بتوانیم در راستای فرامین رهبری برای خط‌دهی به ارزش‌های فرهنگی در جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه رودسر نیز در ادامه جلسه مذکور با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی در نظام اسلامی باید جامعه عمل پوشانده شود گفت: همانگونه که حکومت و دولت در نظام اسلامی مسائل امنیتی و را ترسیم کند قطعاً باید مسائل فرهنگی نیز توسط حکومت در جامعه ترسیم شود تا مردم از خط مشی اسلامی استفاده کنند.

حجت‌‌الاسلام محمدعلی دستجردی، ماه رمضان را ماه بندگی خدا دانست و افزود: در ماه رمضان مسائل وجودی ما حالت خاصی به خود می‌گیرد که باید با بر نامه‌ریزی مبحث معنویت در جامعه جایگاه خود را پیدا کند.

وی برخورد فیزیکی و چکشی با روزه‌خواران در جامعه را مناسب ندانست و تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا حرمت این ماه توسط مسافران و مردم در جامعه حفظ و صیانت شود.

امام جمعه رودسر آرامش و تعادل روانی را از آثار و برکات ماه رمضان و روزه‌داری عنوان کرد و متذکر شد: کاهش تصادفات و کاهش جرایم از برکات با ارزش این ماه است.

فرماندار رودسر نیز در ادامه جلسه مذکور با تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امیدواریم در این ماه بتوانیم وظایف و مسئولیتی که بر عهده ما قرار گرفته به نحو مطلوب و شایسته انجام دهیم.

امیر جانبازی، عفاف و حجاب را از موارد مورد تاکید در ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: عفاف یک امر درونی و حجاب امری بیرونی است.

وی یادآور شد: نمود عفاف به عنوان یک امر درونی به صورت حجاب در ظاهر بروز می‌کند که باید در این ماه به این مبحث فرهنگی توجه ویژه‌ای شود./فارس

Share